2024-10-24, 16:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Påstod jag att de skulle göra det? Jag skrev ju till och med att ingen har påstått att det skulle bli ett nytt/ytterligare brott.

Och varken du eller jag vet om eller vad grannarna kan ha hört eller sett om det nu ens skett något.
Men beroende på vad som kommer fram kan det ju fortfarande vara av intresse för polisen att höra. Sen om vittnesmål som ord har använts tokigt eller inte vet jag inte men de kan fortfarande berätta vad de bevittnat.
Och just iom att polisbilen var den enda som var målad och avslöjande från början (de andra kanske avslöjade sig när de bar ut inventarier) och de antagligen fanns som uppbackning vid behov kan de ju ha varit tillgängliga att prata med grannarna.

Allt kretsar inte kring dig - och det är du som hoppar in och kommenterar svar till någon annan.

Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det är inte du som ska övertygas så det spelar ingen roll för dig vad grannar sagt eller inte. De kommer säkert vittna.
Inte minst för att de har hört så mycket bråk när flickan var där.

Gapat om pengar osv. Ett jävla liv inför flickan.
Jag tror att grannar är mer trovärdiga än både du och jag eftersom vi inte har varit där. Inte jag i varje fall.

Men jävla idiot Chrippa som behåller barnet och sen gör så här.
Citera
2024-10-24, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Innan du pratar om att "kontrollera andra" bör du lyssna på samtalet.
För den som sysslar med kontroll och manipulation är Jocke.

Jag har lyssnat och du har inte tolkningsföreträde. Jocke sa sanningen till Chrippa.
Chrippa är en utstuderad manipulativ människa.
Där sätter jag punkt för du verkar mer försvara din åsikt än vad det handlar om.
Citera
2024-10-24, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Dem försöker göra en höna av en fjäder.
Dem säger "Han sa ju till Jocke nångång att han skulle ge upp om Eko slog till"
Deras bevis motsäger deras eget påstående.
Chrippa säger inte att han skulle ge upp om Eko slog till.
Chrippa säger att han skulle ge upp om han hamnade 5-7 år i fängelse.
Dem har ju inte ens själva lyssnat på samtalet dem försöker använda som bevis

Det som var grejen med att dessa klipp postades var för att micro påstod att det var gällande om han skulle åka dit för misshandeln han skulle ge upp. Klippen postades för att bevisa (eftersom micro krävde bevis) att det inte rörde misshandeln utan att det var gällande eko.

Så tyvärr är du snett på det nu.
Citera
2024-10-24, 16:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag har lyssnat och du har inte tolkningsföreträde. Jocke sa sanningen till Chrippa.
Chrippa är en utstuderad manipulativ människa.
Där sätter jag punkt för du verkar mer försvara din åsikt än vad det handlar om.
Det är inget som behöver tolkas. Det är bara att lyssna så hör du vem som styr samtalet, talar om för Chrippa vad han skall känna och göra - försöker Chrippa protestera så tystas han av Jocke.

Det där är inget man behöver "tolka".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Domlingen
Bara nyfiken, hur kan ni vilja följa dessa tragiska bokstavsbarn? Är det själva tragiken som är underhållningen eller?

Ja, tyvärr är det fascinerande. Förr gick folk på cirkus för att titta på Håriga Damen och Starke Adolf, nu sitter vi här istället.

Det är halvapor som betraktas.
Citera
Medlem
Julia har lämnat förhöret. Nu hoppas jag att hon är påväg till sin flicka.
Citera
2024-10-24, 16:11
Medlem
Citat:
Exakt. Och nu har Julia träffat sin advokat.
Jag blir tacksam för alla som verkligen stod på flickans sida i allt detta och agerade. Att de inte trodde på Chrippas skitsnack.
Nu ska det bli ro runt henne.

Jag vet inte om Chrippa trodde att flickan var hans väg ur för att slippa bli häktad och ev anhållen.

Jag undrar vem som varit hans rådgivare på vägen. Dålig vägledare.

Den är intressant, för inte har han kommit på "skyddsplacering" och "skyddsbedömning" på egen hand.
Citera
2024-10-24, 16:11
Medlem
Citat:
Fint att du kan siffror - jag blir stolt övre dig.

Det kommer från detta inlägg --

Det kommer från AT:
https://ibb.co/P6FcWSR
Citera
2024-10-24, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Detta är så sant. Först prata om hur dåligt chrippa mår och att han kanske skulle ta sitt liv om han hamnade i fängelse, och sen försöka få chrippa i fängelse.

Det har väl ändå Chrippa skött så bra själv.
Citera
Medlem
Citat:
Allt kretsar inte kring dig - och det är du som hoppar in och kommenterar svar till någon annan.

Det var mitt inlägg du svarade på idiot🤦🏼 och jag svarade medvetet inte på ditt innan det utan jag svarade på Gregers.

Vittna ja, om det skulle krävas på något sätt skulle säkert grannarna ha ryggrad att göra det. Men vart är det påstått att ett nytt brott skulle bli aktuellt där kring det?
Skulle det varit bråkigt och stökigt är det ju inte orimligt att detta är information som kan tas vidare från polisen till socialtjänsten om nu detta är något som skett när lilltjejen varit med dem. Där är den ju väldigt relevant.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Det som var grejen med att dessa klipp postades var för att micro påstod att det var gällande om han skulle åka dit för misshandeln han skulle ge upp. Klippen postades för att bevisa (eftersom micro krävde bevis) att det inte rörde misshandeln utan att det var gällande eko.

Så tyvärr är du snett på det nu.
Fast nu gällde det strafftiden - alltså hade båda fel.
Smaka på den
Citera
2024-10-24, 16:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Det kommer från AT:
https://ibb.co/P6FcWSR
Tack, då vet jag att det var fel att tillskriva Jocke det uttalandet - och har därför redigerat min post och ber Jocke om ursäkt.

Tack för hjälpen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in