2024-10-24, 15:21
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xcom
Sara säger själv i intervjun med Robban att dom betalar sina utsatt med terapi och det kostar mellan 25.000 upp till 500.000, nu tror jag inte att smack på att dumpen bekostat utsattas terapi med dom summorna, men det kommer väl fram kanske ytterligare ett sätt att gömma slantar till sig själv att betala för nåt man inte får?

Sara frågar Aschberg 6:15 in i det oklippta intervjun om han vet vad en utpressning i branschen kostar. Aschberg svarar: "Nej." Varpå Sara lackar, låter upprörd och läxar upp Aschberg och anser att Aschberg bör kolla upp vad en "utpressning" kostar. Sen berättar Sara stolt att en utpressning kostar mellan 50.000kr och 150.000kr, ibland upp till 300,000kr.

Mystiken tätnar..

Vet inte hur många som varit inne på Dumpens hemsida och läst artiklarna de skriver, eller allt om gäddorna. Alltså, vad är det för jäkla sida? Det är ju lyteskomik på hög nivå... Deras "Överlevare" som berättar är ju inget annat än mjukporr för pedofiler. Sedan är det ganska intressant att läsa kommentarer under "artiklarna", känns som att det är väldigt hårt modererat normalt men inte sedan åtminstone tidigt i morse.
Citera
2024-10-24, 15:34
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Sara frågar Aschberg 6:15 in i det oklippta intervjun om han vet vad en utpressning i branschen kostar. Aschberg svarar: "Nej." Varpå Sara lackar, låter upprörd och läxar upp Aschberg och anser att Aschberg bör kolla upp vad en "utpressning" kostar. Sen berättar Sara stolt att en utpressning kostar mellan 50.000kr och 150.000kr, ibland upp till 300,000kr.

Mystiken tätnar..

Vet inte hur många som varit inne på Dumpens hemsida och läst artiklarna de skriver, eller allt om gäddorna. Alltså, vad är det för jäkla sida? Det är ju lyteskomik på hög nivå... Deras "Överlevare" som berättar är ju inget annat än mjukporr för pedofiler. Sedan är det ganska intressant att läsa kommentarer under "artiklarna", känns som att det är väldigt hårt modererat normalt men inte sedan åtminstone tidigt i morse.

Jag lade också märke till att man nu börjar tillåta kritiska kommentarer även på dumpen.se sedan i morse, något jag aldrig någonsin sett. Jag var även inne på Dumpens Facebook-grupp och såg även där ett gäng kritiska, eller åtminstone lätt ifrågasättande kommentarer.

Jag tror att folk helt enkelt börjar vakna upp, inklusive dom som jobbar som volontärer för Dumpen. Och kanske är det dom som, åtminstone nu, modererar sidan.

Ett stort skifte är på väg att ske, den saken är klar. Dimman börjar lätta.
Citera
2024-10-24, 15:35
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Jag ska förklara hur situationen verkar gå till på Dumpen och kommer ta extremfall så även dom små webbrunkarna fattar.

Jag lägger ut en bild på Agneta Sjödin på ett forum och sen börjar jag fiska efter gubbar.
När jag lyckas kåta upp en gubbe så jag känner att han fastnar på kroken så börjar åldern krypa neråt, när jag väl känner att han är fast så påstår jag att min riktiga ålder är 14, det kommer ju inte gubben tro på för det visar verkligen inte bilden.
Hon bestämmer träff och hon är den drivande i hela processen, träffen ska ske ute på allmän plats och där möts han upp av knarkarna Patrik och Sara som undrar vad fan gubben håller på med.

Och sen påbörjas utpressningen, dom som inte har några pengar eller sitter hos kronofogden kastas upp på Dumpens hemsida direkt, dom som kan ta lån får den tiden på sig att fixa lånet annars hamnar dom på dumpen också.

Enkelt förklarat så även idioterna förstår hela upplägget!

När jag var i Dalarna en sommarvecka med min dotter så började ett gäng grabbar ragga på henne trots att jag var i närheten, skulle gissa på att grabbarnas ålder var mellan 18-20 eftersom alla körde bil. Hade jag hetat Patrik Sjöberg så hade jag ifrågasatt varför dom var pedofiler och lagt ut det på nätet, om dom inte hade betalade för sig förstås!

Min dotter var 12 år, hon är vid den här tiden lång, supervacker med långt hår och i puberteten långt före sina klasskompisar. Jag förstår att dom trodde hon var runt 17 år, hade jag sagt till grabbarna att hon är bara 12 år så hade dom aldrig trott på det.
Hade jag haft ett elakt syfte så hade jag tjänat många miljonerna på henne genom att sätta dit alla som var äldre än 15 år.

Om inte Patrik och Sara stoppas i domstol NU så kommer flera börja fiska!
Åklagaren/advokaten bör spåra vem som har satt in alla pengar och sen kräva skadestånd åt dessa individer i en gruppanmälan så inte varje enskild måste framträda eller så ska allt ske under sekretess eftersom allt är så omfattande.

Patrik, Sara och Skäggapan kommer garanterat få långa fängelsestraff, skulle gissa att alla 3 kan räkna med minst 6 års fängelse och skyldiga till ett fett stort skadestånd.

Mycket bra skrivet! Vad det gäller straff så är jag inne på ca: 4år för Patrik och Sara, samtidigt är jag osäker på om det kommer räcka av olika skäl men minst 4år. Idag skulle de firat genom att hänga ut sin 500:e gädda och det är ganska många.

Jag kan tänka mig att det är många av dessa "gäddor" som är mer eller mindre oskyldiga precis som "Journalistgäddan". Sedan kan jag tänka mig en hel del gränsfall men där man ändå kommer ha viss förståelse för "förövaren", vi ska ju inte glömma att väldigt många av gäddorna inte direkt känns som ansvarstagande vuxna individer., den ena efter den andra gäddan signalerar uppenbar utvecklingsskada.

I fallet som tas upp i hovrätten nästa år har målsägaren krävt 150.000kr i skadestånd. Jag vet inte hur många målsägare som samlats ihop men det är nog några stycken.
Citera
2024-10-24, 15:35
Avslutad
Vad går överskottet av pengarna till om swishar och utpressning är inkomster?
Arbetsför med vilande sjukersättning i hela tre år, eller?

Har läkare konstaterat ändtarmscancer, och att hon inte har HIV med början till AIDS med tanke på offentlig bakgrund?
Fotboja, frivård och socialbidrag till arbetsmarknadens förfogande som andra kriminella.

Göteborgsgänget ska leva i lyx på andras bekostnad och misär. Är detta spekulationer eller hur vet folk det som påstås om Dumpen och Impulsen?
Citera
2024-10-24, 15:40
Medlem
MaarekSteles avatar
Citat:

Mystiken tätnar..

Helvete va de va stenkorkat.

Som om beloppet avgör om det är en utpressning eller ej.
Senast redigerad av MaarekStele 2024-10-24 kl. 15:42.
Citera
2024-10-24, 15:48
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Jag lade också märke till att man nu börjar tillåta kritiska kommentarer även på dumpen.se sedan i morse, något jag aldrig någonsin sett. Jag var även inne på Dumpens Facebook-grupp och såg även där ett gäng kritiska, eller åtminstone lätt ifrågasättande kommentarer.

Jag tror att folk helt enkelt börjar vakna upp, inklusive dom som jobbar som volontärer för Dumpen. Och kanske är det dom som, åtminstone nu, modererar sidan.

Ett stort skifte är på väg att ske, den saken är klar. Dimman börjar lätta.

Alltså jag är osäker... Av det jag läst så verkar de vara fanatiker av rang. Aschberg har vid flera tillfällen hintat om att Dumpen är en sekt. Jag tror att något avslöjande kring det kommer också. Jag hoppas verkligen inte att dumplings har några sociala aktiviteter som har infiltrerats...

Blir orolig när jag tänker på Patriks sug efter det förbjudna vad det än gäller. Hur många pinsamma filmer med Patrik i huvudrollen lär inte dyka upp nu? Kanske finns det andra filmer där även dumplingar varit med?

Dom flesta har väl sett den här filmen: https://www.youtube.com/watch?v=yygnaAdnx6c&t=185s älskar Patriks kommentar 03:40 in i klippet.

Allvarligt talat? Hur gamla kan dom där tjejerna tänkas vara? Är dom ens myndiga? Det måste finnas någon som vet. Klippet är från 2021, alltså samma år som Patrik drog igång Dumpen.
Citera
2024-10-24, 15:51
Avslutad
Citat:

Haha, det är ju Impulskollens prislista.
Citera
2024-10-24, 15:53
Medlem
Märkligt att #499s datum för utläggning är den 18e, när det egentliga datumet är 22a. Kanske rent slarv. Reklam för Impulskollen finns på slutet ändå av videon, som de lätt kunnat klippa bort. Som redan sagts tidigare, kunnat gå ut offentligt om att bryta all kontakt med Impulskollen, och istället hänvisa till seriös vård. Fast då förlorar de en stor del av inkomsten.
Citera
2024-10-24, 15:54
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 200sekunder
Vad går överskottet av pengarna till om swishar och utpressning är inkomster?
Arbetsför med vilande sjukersättning i hela tre år, eller?

Har läkare konstaterat ändtarmscancer, och att hon inte har HIV med början till AIDS med tanke på offentlig bakgrund?
Fotboja, frivård och socialbidrag till arbetsmarknadens förfogande som andra kriminella.

Göteborgsgänget ska leva i lyx på andras bekostnad och misär. Är detta spekulationer eller hur vet folk det som påstås om Dumpen och Impulsen?

Passande användarnamn och kul att se att du fåt iväg dina första kommentarer. Just det där med "överskott" tror jag inte det är så många som tänkt på hittills. På vissa verkar det ju som att det finns fakturor som visar att Impulskollen betalat Dumpen 30.000kr i månaden och då är det givetvis så. Nu ingår det i avslöjandena att Dumpen knappt går runt och är beroende av pengarna från Impulskollen.

Var det förövrigt inte Patrik som åkte dit för fortkörning här om dagen i en några år gammal Porsche?

Pengar oavsett form har det här sällskapet knappast svårt att sätta sprätt på.
Citera
2024-10-24, 15:54
Avslutad
Citat:
Dom flesta har väl sett den här filmen: https://www.youtube.com/watch?v=yygnaAdnx6c&t=185s älskar Patriks kommentar 03:40 in i klippet.

Allvarligt talat? Hur gamla kan dom där tjejerna tänkas vara? Är dom ens myndiga? Det måste finnas någon som vet. Klippet är från 2021, alltså samma år som Patrik drog igång Dumpen.
Klippet är uppladdat på youtube då. Varken du eller jag vet när det filmades. Det kan ha varit 2021, det kan ha varit flera år tidigare. Och tjejerna är kanske ca 20-25 år bedömer jag. En helt vanlig festkväll.
Citera
2024-10-24, 15:56
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaarekStele
Helvete va de va stenkorkat.

Som om beloppet avgör om det är en utpressning eller ej.

Gissningsvis är hon så korkad att hon nämner några av de belopp dumpen och Impulskollen lyckats med. Skulle inte förvåna mig om det är miljonärssonen som fått betala 300.000kr. Fatta om det finns dokumenterat att han betalat just 300.000kr totalt...
Citera
2024-10-24, 16:15
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xcom
Sara säger själv i intervjun med Robban att dom betalar sina utsatt med terapi och det kostar mellan 25.000 upp till 500.000,
Det vore intressant att få reda på vilka som utför denna terapi?
Min gissning är att vi har att göra med ytterligare ett privat bolag utan vårdtillstånd och som tjänar stora pengar på att sälja lekmannaterapi..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in