2024-10-24, 15:02
Medlem
stickan888s avatar
Jag hoppas att Chloe inte kommer att komma ihåg detta kaos när hon blir äldre. Så tur i oturen att tösen bara är 4 år.

Dock finns ju allt på nätet, men ändå...
Citera
2024-10-24, 15:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Nu får du nog lugna dig lite.
Du fattar väl att det inte bara handlar om eko? Han har många järn i elden om man säger så.
Nej - vad mer skulle det handla om menar du.
Vad är det för brottsmisstankar utöver eko-brott?
Citera
2024-10-24, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Vem har sagt att det enbart är ekobrott?

Exakt. Och nu har Julia träffat sin advokat.
Jag blir tacksam för alla som verkligen stod på flickans sida i allt detta och agerade. Att de inte trodde på Chrippas skitsnack.
Nu ska det bli ro runt henne.

Jag vet inte om Chrippa trodde att flickan var hans väg ur för att slippa bli häktad och ev anhållen.

Jag undrar vem som varit hans rådgivare på vägen. Dålig vägledare.
Senast redigerad av 111-111 2024-10-24 kl. 15:12.
Citera
2024-10-24, 15:10
Medlem
Han är fullständig genomtragisk.

Under tio månader av sitt liv tjänade han riktiga pengar - under den tiden hinner han gripas tre gånger, anhållas två gånger och häktas en gång (hittills). Under samma månader hinner myndigheterna utmäta egendom sju gånger, och han skuldsätter sig med ytterligare en miljon kr. Vid flera perioder under året har han förlorat kontakten med sitt barn. Han vägrar att ändra folkbokföring p g a KFM. Han förlorar sin YT-kanal som han byggt under sex år, och den den plattform som genererar tveklöst störst inkomst.

Men... Hans våg visade 94,5 kg, och han fick leka i en båt vid ett tillfälle:
https://ibb.co/VvV6XYJ

"I made it!"
Citera
2024-10-24, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad skulle grannar ha för betydelse när det gäller eko-brott menar du?
Dvs om de själva inte är inblandade.

Nej, man förhör inte folk i huset om sånt som inte har betydelse för brottet.

Säkrat bevis i soptunnan å Anjos vägnar...?
Citera
2024-10-24, 15:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Säkrat bevis i soptunnan å Anjos vägnar...?
Det är ju i så fall olagligt - men rör det utredningen är det givetvis av intresse för polisen - fast det kan innebära anmälan mot den som samlat på sig ur soptunnan.
Citera
2024-10-24, 15:15
Medlem
Senaste jag kunde hitta:

Julia är fortfarande på förhör.

Chloe har äntligen pratat med
sina kusiner efter en lång tid ifrån
varandra.

mormor är påväg till Linköping nu.
Citera
2024-10-24, 15:17
Medlem
Citat:
Chloe har äntligen pratat med
sina kusiner efter en lång tid ifrån
varandra.

Hoppas bara att det inte slutar med att de slits isär igen..
Citera
2024-10-24, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Stämmer absolut inte. Det beror väll på? Grannar kan ha ringt in flera gånger för det har varit ett jävla liv?

Precis, och eftersom polisens bil var den enda målade bilen och den dyker upp kan ju dessutom grannar tro att det är ett polisärende. Och då är det väl naturligt också att de kan börja fundera vad som hänt nu när polisen dyker upp och då kanske börjar prata med dem och fråga om det har med bråk och skriken att göra och den vägen berätta om även det.
Sen om det blir ett nytt brott av det utöver det ursprungliga eko &/kf-tillslaget är det väl ingen som påstått? Men det kan säkert bli intressant för polisen att höra vidare om det nu skulle vara flera grannar som eventuellt hört eller märkt av bråk.
Citera
2024-10-24, 15:19
Avslutad
Citat:
Exakt. Och nu har Julia träffat sin advokat.
Jag blir tacksam för alla som verkligen stod på flickans sida i allt detta och agerade. Att de inte trodde på Chrippas skitsnack.
Nu ska det bli ro runt henne.

Jag vet inte om Chrippa trodde att flickan var hans väg ur för att slippa bli häktad och ev anhållen.

Jag undrar vem som varit hans rådgivare på vägen. Dålig vägledare.

Nu är väll julia inte direkt definitonen av Lugn och Ro. Men hellre Julia än Chrippa.
Citera
2024-10-24, 15:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Precis, och eftersom polisens bil var den enda målade bilen och den dyker upp kan ju dessutom grannar tro att det är ett polisärende. Och då är det väl naturligt också att de kan börja fundera vad som hänt nu när polisen dyker upp och då kanske börjar prata med dem och fråga om det har med bråk och skriken att göra och den vägen berätta om även det.
Sen om det blir ett nytt brott av det utöver det ursprungliga eko &/kf-tillslaget är det väl ingen som påstått? Men det kan säkert bli intressant för polisen att höra vidare om det nu skulle vara flera grannar som eventuellt hört eller märkt av bråk.
Grannarna kan gå ut och prata med polisen - men de kommer inte få vittna om bråk om det handlar om eko-brott.

Även om du hör dina grannar bråka så blir det inget polisärende av det så länge det inte finns något konkret som visar att det skett ett fysiskt angrepp
Citera
2024-10-24, 15:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90

Allt du säger är logiskt och stämmer, men säg inte det till Micro113
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in