2024-10-24, 12:52
Medlem
Ni som gått från 4000kalorier om dagen till 1500. Hur gjorde ni?`

Jag vill bara rasa i vikt snabbt av med allting från 95kg till 70 på snabbast möjliga väg men samtidigt faller jag hela tiden dit på min egna svaghet.

Vad har ni som lyckats gjort för att kontra begäret och behovet av onyttig mat?

Funderar på att äta keto men de blir aldrig till skott och vill veta hur ni hanterar perioden när man är vansinnnig av all hunger! En bra strategi!

Tack för hjälp
Citera
2024-10-24, 12:56
Avstängd
Molekyl3ns avatar
Äta regelbundet och bra, kostcirkeln, motion, ej småäta, vilja och mål.

Alt 2, amfetamin.
Citera
2024-10-24, 13:00
Medlem
One2Manys avatar
Amfetamin.

Du kan gå från 4000 kalorier tll 0. Sen kör du så några dagar med fysisk aktivitet typ rave och milslånga promenader tills du däckar. När du vaknar upp äter du något lätt, du kommer inte vilja äta speciellt mycket iom blåsorna i munnen. Så spenderar du nästkommande dagar i ett töcken där din kropp börjar återhämta sig varpå du kliver på igen och repeterar tjackracet.

Inga problem att gå från 90 till 65 med den metoden.
Citera
2024-10-24, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molekyl3n
Äta regelbundet och bra, kostcirkeln, motion, ej småäta, vilja och mål.

Alt 2, amfetamin.

Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Amfetamin.

Du kan gå från 4000 kalorier tll 0. Sen kör du så några dagar med fysisk aktivitet typ rave och milslånga promenader tills du däckar. När du vaknar upp äter du något lätt, du kommer inte vilja äta speciellt mycket iom blåsorna i munnen. Så spenderar du nästkommande dagar i ett töcken där din kropp börjar återhämta sig varpå du kliver på igen och repeterar tjackracet.

Tack för tips!
Citera
2024-10-24, 13:19
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe

Jag vill bara rasa i vikt snabbt av med allting från 95kg till 70 på snabbast möjliga väg men samtidigt faller jag hela tiden dit på min egna svaghet.

Funderar på att äta keto men de blir aldrig till skott och vill veta hur ni hanterar perioden när man är vansinnnig av all hunger! En bra strategi!

Tack för hjälp

Var för ska du går ner till 1500? Lägg dig på 2000-2500 istället, det är ju där du ska ligga resten av livet efter att du är klar med din viktminskning. Hitta ett hållbart levnadssätt som du kan fortsätta med.
Citera
2024-10-24, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pershagen76
Var för ska du går ner till 1500? Lägg dig på 2000-2500 istället, det är ju där du ska ligga resten av livet efter att du är klar med din viktminskning. Hitta ett hållbart levnadssätt som du kan fortsätta med.

Jag vill ned snabbt inför en gala premiär mot vinter och sedan studsa tillbaka på 2000-2500kalorier.
Citera
2024-10-24, 13:38
Medlem
Old-Crows avatar
Ju snabbare du går ner, desto snabbare går du upp igen. Tänk istället långsiktigt och lägg dig på en nivå som håller livet ut.

Ett halvt kilo i veckan är optimalt och ökar chanserna för en hållbar viktnedgång.

• Ät alltid på små tallrikar.
• Fem små måltider/dag. (Frukost-mellanmål-lunch-mellanmål-middag)
• Ät efter kostcirkeln.
• Ta det försiktigt med snabba kolhydrater och alkohol.
• Undvik läsk, snacks och godis i största möjliga mån.
• Minst 40 min promenad varje dag. Kombinera med gym om du tycker det är kul.

Lycka till!
Citera
2024-10-24, 13:47
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Old-Crow
Ju snabbare du går ner, desto snabbare går du upp igen. Tänk istället långsiktigt och lägg dig på en nivå som håller livet ut.

Ett halvt kilo i veckan är optimalt och ökar chanserna för en hållbar viktnedgång.

• Ät alltid på små tallrikar.
• Fem små måltider/dag. (Frukost-mellanmål-lunch-mellanmål-middag)
• Ät efter kostcirkeln.
• Ta det försiktigt med snabba kolhydrater och alkohol.
• Undvik läsk, snacks och godis i största möjliga mån.
• Minst 40 min promenad varje dag. Kombinera med gym om du tycker det är kul.

Lycka till!

Väldigt bra råd. Om du vill och tror du mäktar med starta med en combo av ovanstående samt 5:2 i 6 veckor eller så. Har du övervägt Ozempic, för väldigt många är det till stor hjälp.
Citera
2024-10-24, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Amfetamin.

ha ha, har sett 120 till 65 på nån månad, mycket pålitlig metod, har sina nackdelar kontot bantas en del oxå.
Citera
2024-10-24, 13:55
Medlem
Klas-Vegass avatar
Gått trögt att gå ner denna gång så jag har fått börja med att "äta en gång om dagen". Denna gång gick det ovanligt enkelt att vänja sig vid att äta en gång om dagen. Det har tidigare varit ett helvete.

5kg ha jag gått ner. Vi får se hur långt vi skall.
Citera
2024-10-24, 13:59
Medlem
zombie-nations avatar
Amfetamin funkar, du kan varva det med Tramadol.

Vad gäller vanor så tror jag på låg- och högkaloridagar. Människan har alltid levt så. Ät enkelt på vardagarna, du behöver inte ha allt i kostcirkeln på samma dag, räcker med samma vecka. Käka mycket råkost. Sedan ha en eller två dagar i veckan där du ser maten lite festligare. Den maten kommer smaka godare än om du har fest jämnt som alla svenskar har numera.
Citera
2024-10-24, 13:59
Medlem
thebyebyemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe

Tack för hjälp

Det svåra är inte att spika ihop planen utan att hålla sig till den när saker och ting börjar bli riktigt tråkigt och jobbigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in