2024-06-01, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MathildaIda
Jag skulle gissa på Christian Fandango Sundgren

Känns rimligt. Han är verkligen otroligt snygg, och känns som en ”bad boy”. Att hanar lite äldre passar också in på att han skulle försökt ett tag att slå igenom.
Men har han inte varit med i flera filmer/serier? Vilken är tjejen som han spelar mot och är mer känd?
Citera
2024-06-04, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dorinda
Johanna sa att hon trodde han kämpat länge för tt bli sådespelare. I YR är de väl för unga för att ha kämpat länge?

Han ska spela en roll där hans motspelerska ska ha en större roll eller vara mer känd än han.

Kan det vara Alexander Abdallah? Det vore mer rimligt.

Tänkte direkt på YR först men tror du har rätt i att de är för unga.

Jag tror absolut på Alex Abdallah. Motspelerskan är väl Evin Ahmad som spelade i Snabba Cash med en större roll och har sen dess varit med i många produktioner.
Citera
2024-06-12, 10:25
Medlem
ladrimas avatar
Helt säker på att det är Alexander Abdallah. Vi har gått i samma klass. På den tiden var han dock trevlig, han hade ett annat namn då. Hybris har stigit han åt huvudet vad det verkar.
Citera
2024-06-13, 20:14
Medlem
Är det någon som vet vilket avsnitt det är där Edvin berättar så jäkla roligt om hur han stormade ur sina föräldrars hus, typ arg/ledsen över något och hans mamma kommer efter och försöker prata med honom?
Undrar också vilket avsnitt det är där han berättar om hur hans pappa lagade torsk med ketchup till honom när han var liten
Citera
2024-07-06, 23:18
Medlem
Edvin blev för någon vecka sedan utsatt för burop av en del människor i publiken när han gästade en De Vet Du-spelning i Västerås och rasade på instagram stories om att alla var homofober som buade (vet inte om händelsen tagits upp eller kommer tas upp i podden). Och Oscar Zia uppträdde nyligen i Västerås och tog tillfället att "backa" Edvin och läxa upp publiken.

Förlåt, men... ska Edvin få ett fripass från misstycke för att han är bög? Jag menar, rimligare är att de buade åt honom på grund av hans odrägliga personlighet. Jag tycker att han kan vara kul men han är absolut too much i sitt sätt att bete sig i media och jag har full förståelse att man buar åt honom - hans låtar är skit och hans bok och föreställningar är platta men ändå ska han tryckas ned i halsen på oss - klart inte alla delar en entusiasm när han kliver på scen.

Jag tror inte buropen var homofobiskt laddade (även om De Vet Du's målgrupp är pubertala grabbgäng med skev kvinnosyn såklart) utan mer att Edvin är en inte särskilt talangfull primadonna som blivit överexponerad.
Citera
2024-07-07, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aksnevsakslegne2
Edvin blev för någon vecka sedan utsatt för burop av en del människor i publiken när han gästade en De Vet Du-spelning i Västerås och rasade på instagram stories om att alla var homofober som buade (vet inte om händelsen tagits upp eller kommer tas upp i podden). Och Oscar Zia uppträdde nyligen i Västerås och tog tillfället att "backa" Edvin och läxa upp publiken.

Förlåt, men... ska Edvin få ett fripass från misstycke för att han är bög? Jag menar, rimligare är att de buade åt honom på grund av hans odrägliga personlighet. Jag tycker att han kan vara kul men han är absolut too much i sitt sätt att bete sig i media och jag har full förståelse att man buar åt honom - hans låtar är skit och hans bok och föreställningar är platta men ändå ska han tryckas ned i halsen på oss - klart inte alla delar en entusiasm när han kliver på scen.

Jag tror inte buropen var homofobiskt laddade (även om De Vet Du's målgrupp är pubertala grabbgäng med skev kvinnosyn såklart) utan mer att Edvin är en inte särskilt talangfull primadonna som blivit överexponerad.

Tre burop (av totalt 9000 i publiken) är alltså grunden till denna uppståndelsen? Vad hade man väntat sig när man tar upp en "profil" som går stick i stäv med deras målgrupp

Kan ju inte direkt komma som en chock med tanke på vilket mottagande denna duo fick när de gästade deras podd.

Spelkänsla? Någon?

Men man hade nog kunna ta upp vilken annan "gayikon" som helst utan att det hade blivit något rabalder, så då kan man ju fråga om det är bögeriet eller hans svada som är problemet.
Citera
2024-07-14, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladrima
Helt säker på att det är Alexander Abdallah. Vi har gått i samma klass. På den tiden var han dock trevlig, han hade ett annat namn då. Hybris har stigit han åt huvudet vad det verkar.
Får som ett svag minne att jag hört i någon annan podd att han faktiskt är väldigt otrevlig, men är inte säker
Citera
2024-07-20, 21:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Aksnevsakslegne2

Idag grinar han i tidningen igen om samma sak och hur dåligt han mår. Såklart är alla som inte gillar honom "vidriga homofober".

Han verkar inte förstå att man kan tycka illa om hans sätt att vara och bete sig, att man kan bua åt honom om man nu vill det av en massa skäl. Han är äcklig och skitjobbig på alla sätt, att han är homosexuell är en bisak i sammanhanget. Finns säkerligen massor av folk som ogillar honom och stör sig på honom oavsett vad och vem han vill ligga med. Men det verkar han som sagt var inte förstå, då all kritik och alla som yttrar missnöje med honom är "vidriga homofober". Han borde rannsaka sig själv och inse att han är en jobbig jävel som ska synas och höras hela tiden med sin gälla skitröst. Man behöver inte vara som han är för att vara homosexuell, tvärtom finns det minst lika många homosexuella som tycker han är jobbig och sprider en nidbild och dålig bild av andra bara beroende på att man är homosexuell, vilket inte alls är sant då dom flesta homosexuella beter sig som vem som helst och inte som Edvin och andra som är som han i kändisvärlden.
Senast redigerad av Krimkoll 2024-07-20 kl. 21:47.
Citera
2024-08-22, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Idag grinar han i tidningen igen om samma sak och hur dåligt han mår. Såklart är alla som inte gillar honom "vidriga homofober".

Han verkar inte förstå att man kan tycka illa om hans sätt att vara och bete sig, att man kan bua åt honom om man nu vill det av en massa skäl. Han är äcklig och skitjobbig på alla sätt, att han är homosexuell är en bisak i sammanhanget. Finns säkerligen massor av folk som ogillar honom och stör sig på honom oavsett vad och vem han vill ligga med. Men det verkar han som sagt var inte förstå, då all kritik och alla som yttrar missnöje med honom är "vidriga homofober". Han borde rannsaka sig själv och inse att han är en jobbig jävel som ska synas och höras hela tiden med sin gälla skitröst. Man behöver inte vara som han är för att vara homosexuell, tvärtom finns det minst lika många homosexuella som tycker han är jobbig och sprider en nidbild och dålig bild av andra bara beroende på att man är homosexuell, vilket inte alls är sant då dom flesta homosexuella beter sig som vem som helst och inte som Edvin och andra som är som han i kändisvärlden.
Bra skrivet. Andra får slita och arbeta för sina insatser i samhället med ofta ganska små löner.Men den här människan får mycket pengar och belöning bara genom att skämma ut sig.Jag kan inte tycka att det är rätt.Hur kan hans föräldrar leva vidare med hälsan och respekten i behåll. Jag tror inte jag skulle klara det.
Citera
2024-08-30, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll

Helt rätt! Att han är bög är ointressant, utan jag tycker han är en obehaglig och påfrestande person. Ganska vidrig människa faktiskt.
Citera
2024-09-03, 19:31
Medlem
Vad var det för jävla härdsmälta från båda i senaste avsnittet? Den där kvinnans DM var konstruktiv kritik och inget homofobiskt (som han ville få det till ändå) lika lite som killarnas burop var homofobiskt. Hon har ju helt rätt!

Och Johanna och Edvin bara så: "det är hat!" och "vi går väl inte till era jobb och ger kritik"... ni är offentliga personer? Folk tycker saker och ska få kunna tycka saker om era offentliga yttringar. Nej, inte personliga påhopp såklart men att folk upplever er jobbiga och puckade måste ni kunna tåla att det påpekas och hacka i er och försöka se er själva utifrån.

Att Edvin inte för sitt liv kan förstå hur folk kan störa sig på honom när han totalt utan ironi sitter i poddens första minutrar och kräver att en tidning ska utse honom till en av Sveriges bäst klädda män och någon minut senare spelas det upp ett klipp där han och en dokumentärfilmare presenteras i nyhetsmorgon och han i stort sett kräver en applåd i studion. Det är drygt.

"Med glimten i ögat" skulle han påstå men du måste förstå Edvin hur du framstår när allt läggs på hög.

Och det är inte för att du är en "HBTQI-ikon", du må ha gjort det till 90% av din identitet men det är du som kritiseras och inte din läggning.
Citera
2024-10-24, 11:19
Medlem
Vilken känd "maffia" familj pratar Edvin om i dagens avsnitt ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in