Citat:
Ursprungligen postat av
Antagningsbesked
Ja jag hade kunnat lita på Robert Aschbergs påstående om han hade kunnat redovisa information och underlag som gör det sannolikt att tro på. Jag hade kanske kunnat tro på honom lite mer innan han i Efter Fem lagt i full back på tidigare påståenden om utpressning som helt plötsligt inte alls nämns.
Det är som att du är helt oförmögen att ta in informationen som presenteras i 200-sekunder och värdera den i en adekvat beviskedja. Har du ens lyssnat på klippet?
Det sägs inte en enda gång att Dumpen har utpressat någon och att de ska ha sagt att man kan undgå publicering. Det som sägs är 1. att Impulskollen ska se till att de inte blir publicerade på TV4, SVT och Flashback och 2. att Jackie ska haft erbjudande om att få provision (av Impulskollen) på de gäddor som hon forslar vidare till Impulskollen.
Att du inte kan tillgodogöra dig och värdera information på ett adekvat sätt gör att det är svårt att få till någon konstruktiv dialog, och nu menar jag inte att göra ett personangrepp här, men du måste rimligen kunna värdera det som sägs i ett påstående och inte bara gå på uppgiften att något sägs.
Att du inte kan läsa ordentligt är ditt problem. Jag har aldrig sagt att Dumpen har utpressat någon. Innan du kritiserar någon kanske du ska se till att du förstår vad den andra partern menar först och främst?
Dumpen har en stark koppling till Impulskollen och ifall det stämmer det som Aschberg säger att det finns dokumentation som bestyrker att minst en gädda inte har hängts ut efter att ha betalat ett större belopp till Impulskollen så riktas strålkastarljuset mot Dumpen. Det måste väl även du förstå? Visst, det kan vara en ren slump och kanske var just den gäddan som betalade Impulskollen väldigt självmordsbenägen och därför så var kanske inte ens tanken att han aldrig skulle hängas ut utan det handlar om ren fördröjning i uthängningen men det är ändå något som helt klart är suspekt.
Dessutom så är det väldigt konstigt att man rekommenderar behandling hos ett företag som saknar expertis och som inte har ett vårdtillstånd. Detta missgynnar både gäddorna och därmed slutligen också barnen.
Varför ingår man ett samarbete med en så pass oseriös aktor som Impulskollen? Är det bara en slump att de var slarviga i granskningen av sin samarbetspartner? Det är väldigt många röda flaggor här.
Det verkar inte handla om att hjälpa barnen. Allt är bara för konstigt....
man har alltså ett projekt som handlar om att hjälpa barn men man ser inte till att granska sin egna samarbetspartner för att säkerställa att gäddor får adekvat hjälp så att barn blir mindre utsatta? What the hell?!