2024-10-23, 21:58
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyGammmmal
Sopa, VISA med ett citat där det framgår att Bodström förbereder det som påstås.
Det finns inte!!

I inslaget som finns länkat i trådstarten och som tråden handlar om hittar du inslaget som tråden handlar om om du klickar där så hittar. du Aftonbladets 200Sekunder där, en länk alltså.. Annars vet du ju vart du ska söka nu om du vill veta vad tråden handlar om. Men bara om du vill alltså. Iaf i det inslaget säger Bodström ordagrant vad han avser.

Jag orkar inte leta upp och länka klippet men kolla i trådstarten.

Men här har du det där fina med Patrik Sjöberg: https://www.youtube.com/watch?v=yygnaAdnx6c&t=139s

Lycka till!
Citera
2024-10-23, 22:00
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Ny förstasida på Aftonbladet.
”De skulle stoppa SVT och TV4”
”Gunnar betalade över 100 000 till Impulskollen”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/936MRq/gunnar-betalade-over-100-000-till-impulskollen
Citat:
Några timmar senare blir han uppringd av Impulskollen.

– Impulskollen visste om att jag hade blivit filmad redan innan jag hade blivit uthängd. Så jag tror ju att Dumpen hade kontaktat dom.
Det där kopplar Dumpen direkt till Impulskollen. Ytterst försvårande omständighet för dem.
Citera
2024-10-23, 22:00
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Ok du är dum i huvudet.

Det är jag säkert, men jag är ingen pedofil, bedragare eller utpressare och när dom börjar rota i alla fakturor och pengarnas historik så kommer penningtvätt upp.
Och har man allt det där på bordet så lär dom hitta mera saker.

Glöm inte att det var jag som först nämnde att alla sponsorer på dumpens hemsida är folk som blivit påtvingade sponsoravtal för att slippa bli uthängda.

Och hade jag haft fel så hade dom varit inne i tråden och kommenterat att så inte är fallet, det fattar väll du också, eller är du också dum i huvudet?
Citera
2024-10-23, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qh
Det är troligtvis stressfullt att veta att man är skyldig samtidigt som någon försöker pressa en på pengar. Boken Brott och straff går ju ut på detta, och huvudpersonen blir först fri när han erkänner sitt brott. Det är även handlingen i filmen The Machinist.

Kanske var Aschberg som letade upp gäddorna.
Citera
2024-10-23, 22:05
Medlem
De är copycats av katolikerna och samtidigt föredömen för tidösvinen.
Katolikerna har ju sålt avlatsbrev i hundratals år med saftiga personalrabatter, särskilt för pedofiler i de egna leden. Dumpen borde pröjsa royalty till katolikerna eftersom de snott deras verksamhetsidé.
Högersvinen vill ju privatisera allt så de besuttna ska kunna köpa fördelar, det här är en utmärkt preview av borgarnas drömsamhälle där överklassen kan betala det privata rättsväsendet slippa straff och våldta underklassungar i lugn och ro.
Citera
2024-10-23, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antagningsbesked
Ja jag hade kunnat lita på Robert Aschbergs påstående om han hade kunnat redovisa information och underlag som gör det sannolikt att tro på. Jag hade kanske kunnat tro på honom lite mer innan han i Efter Fem lagt i full back på tidigare påståenden om utpressning som helt plötsligt inte alls nämns.

Det är som att du är helt oförmögen att ta in informationen som presenteras i 200-sekunder och värdera den i en adekvat beviskedja. Har du ens lyssnat på klippet?

Det sägs inte en enda gång att Dumpen har utpressat någon och att de ska ha sagt att man kan undgå publicering. Det som sägs är 1. att Impulskollen ska se till att de inte blir publicerade på TV4, SVT och Flashback och 2. att Jackie ska haft erbjudande om att få provision (av Impulskollen) på de gäddor som hon forslar vidare till Impulskollen.

Att du inte kan tillgodogöra dig och värdera information på ett adekvat sätt gör att det är svårt att få till någon konstruktiv dialog, och nu menar jag inte att göra ett personangrepp här, men du måste rimligen kunna värdera det som sägs i ett påstående och inte bara gå på uppgiften att något sägs.

Att du inte kan läsa ordentligt är ditt problem. Jag har aldrig sagt att Dumpen har utpressat någon. Innan du kritiserar någon kanske du ska se till att du förstår vad den andra partern menar först och främst?

Dumpen har en stark koppling till Impulskollen och ifall det stämmer det som Aschberg säger att det finns dokumentation som bestyrker att minst en gädda inte har hängts ut efter att ha betalat ett större belopp till Impulskollen så riktas strålkastarljuset mot Dumpen. Det måste väl även du förstå? Visst, det kan vara en ren slump och kanske var just den gäddan som betalade Impulskollen väldigt självmordsbenägen och därför så var kanske inte ens tanken att han aldrig skulle hängas ut utan det handlar om ren fördröjning i uthängningen men det är ändå något som helt klart är suspekt.

Dessutom så är det väldigt konstigt att man rekommenderar behandling hos ett företag som saknar expertis och som inte har ett vårdtillstånd. Detta missgynnar både gäddorna och därmed slutligen också barnen.

Varför ingår man ett samarbete med en så pass oseriös aktor som Impulskollen? Är det bara en slump att de var slarviga i granskningen av sin samarbetspartner? Det är väldigt många röda flaggor här.

Det verkar inte handla om att hjälpa barnen. Allt är bara för konstigt.... man har alltså ett projekt som handlar om att hjälpa barn men man ser inte till att granska sin egna samarbetspartner för att säkerställa att gäddor får adekvat hjälp så att barn blir mindre utsatta? What the hell?!
Senast redigerad av PelleTrollkarl 2024-10-23 kl. 22:17.
Citera
2024-10-23, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz

Ja, det kan såklart också vara så att de som ska skriva detta scoop ironiskt nog också använder deras brott för att få dem att prata.
Citera
2024-10-23, 22:20
Medlem
Citat:

Aschberg har nog problem med att hitta sitt eget arschle nuförtiden, så knappast troligt.

Men kul ändå för peddokramarna att ha hittat en samlande tråd här, en pervers gemenskap och att kunna skicka hejarop till varandra.
Citera
2024-10-23, 22:24
Medlem
Pavics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pavic
Jag tror nog att Impulskollen kunnat "senarelägga/ta bort" uthängningar på Dumpen.se. Frågan egentligen är om Sara och Patrik förstått det hela, det tror jag. Jag är mer nyfiken på om det faktiskt har begåtts någon vård öht hos Impulskollen eller om det bara är spel på gallerierna. Perfekta offer som inte vill träffa läkare eller ha vård tänker jag..

Med det sagt så undrar jag hur ni resonerar kring https://dumpen.se/2023/02/28/faceoff-hemlige-henrik/?

Detta är en man med resurser som frågade rakt ut om han fick muta dem. Riktigt vidrig och riktig tät. Har träffat fanskapet själv.

Ingen som kan svara på det här och hur ni tänker? Är det lite gottepåse vilka de väljer att hänga ut? Sorry för dubbelpost.

Är mest nyfiken på Gäddan Henrik..
Citera
2024-10-23, 22:29
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antagningsbesked
Citat från artikeln:
"När Impulskollen hotade med att han skulle komma på tv-nyheterna betalade Gunnar över 100 000 kronor.

Pengarna skulle in direkt.

– Jag var rädd och i chock. Och Impulskollen sa ju att de stoppade de här stora, SVT och TV4 och Flashback och sånt där."

Om vi utgår ifrån vad som anges ovan så skulle det mycket väl kunna vara så att ett brott (mest troligt utpressning, men utesluter inte andra brottsrubriceringar) har begåtts av Impulskollen i relation till den citerade gäddan.

Om vi tar uppgifterna som har presenterats av Aftonbladet (och tidigare ETC) så stannar ju dock utpressningen i relation till Impulskollen - det finns alltså inte något som i rapporteringen tyder på att Dumpen skulle vara med på det upplägget.

Tittar man på 200-sekunder och läser de artiklar som Aftonbladet har publicerats så framgår det ju att de försöker göra kopplingen till Dumpen. Det presenteras påståenden som att det ska förhindras publicering (men inte på Dumpen dock), ändå väljer Aftonbladet rubriker som "Männen kan köpa sig fria från Dumpen".

Viktigt att poängtera här är dock, jag säger INTE att Dumpen inte skulle kunna vara djupt insyltad i detta, jag säger dock att av vad som presenterats finns det inte fog att dra den slutsatsen.

Länk
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/LMWdeJ/man-som-konfronterats-av-dumpen-erbjuds-betala-for-att-slippa-bli-uthangda

Det råder utan tvekan att det som skett har skett, Aftonbladet behöver inte presentera några bevis, men de kommer presentera omständigheter de fått "nys" om. Sedan kommer de givetvis berätta vad de fått veta under sin utredning av Dumpens verksamheter. Med största sannolikhet kommer det bli en brottsrättslig utredning och då lär väl en hel del "bevis" gå att finna i kommande FUP. Men som sagt, Aschberg har samtligt under kontroll, garanterat, alla andra i teamet också.
Citera
2024-10-23, 22:32
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luohan
Vad i de fraserna har sexuella anspelningar?
Att du tolkar det så, betyder inte att han menade dem så.
Och det är det som är poängen. Finns absolut ingenting av sexuell natur från reportern i chatten.
Däremot en hel del från ”barnet”

Han blev uthängd för att Sara tyckte det var sexuellt. Ingenting annat. Enbart hennes egna snuskiga tolkning.
Han vill mysa, krama, kyssa och smeka en 14-åring som ska sitta i hans knä, sen när barnet fyllt 15 så ska det bli mer sexuellt. Han skriver flera gånger att han har stånd, skickar bilder på sitt byxklädda skrev och hintar att gylfen var nere m.m. Frågar hur mycket kroppsbehåring pojken har och skriver att han gillar håriga springor. Tigger bilder hela tiden och får sedan stånd när han fått lite bekräftelse att det nog kan vara ett riktigt barn han skriver med. Hela loggen osar av grooming
Citera
2024-10-23, 22:37
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Tror du Patrik har råd med en betald trollarmé som stödjer dumpen på sociala medier? Det är väl snarare så att ETC, Aschberg och rfsl har dom ekonomiska musklerna. Vem är din boss?

Nej, Aschberg säger i Efter Fem https://www.youtube.com/watch?v=wxMN9vQNXcI att dom kan visa på att Dumpen är beroende av intäkterna från Impulskollen. Sedan, ska "trollarmen" som Impulsen säger sig ha antas avlönas av Impulskollen?

Hur mycket "svarta"/fysiska pengar tror du det kan tänkas finnas i utpressarbranchen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in