2024-10-23, 22:25
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Vart kan jag höra samtalet där mamma säger det du påstår?

Skriv till Jocke så kanske han skickar foto på det du önskas se.

Annars så verkar ju Christofer och Annika vara vana att kopiera och skicka papper.
Citera
2024-10-23, 22:25
Medlem
Citat:
Jo, men du fick det som att låta som om att chrippa var stämd betyde någonting.
Att Jocke har stämt chrippa är totalt ointressant och orelevant. Det enda som betyder något är om det blir en dom och vad domen blir.

Vet du om någon av Jockes anmälningar mot chrippa har lett till någon utredning? Och vilket brott det gäller i sånt fall?

Tycker inte de är totalt ointressant då det handlar om jockes papper som chrippa läst upp utan tillåtelse.

Jag vet om alla anmälningar bland annat vad han har sagt om andras barn vad han ska göra med dom.
Skattebrott.
Och lite andra saker, det kommer komma ut snart finns ingen återvändo för Christoffer Berg nu och kanske inte Julia heller.
Citera
2024-10-23, 22:26
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
Det kommer visa sig hur dom reagerar på vad som kommer, när luftslottet exploderar många lögner kommer fram, sen får vi väl se hur 23 tex reagerar på ordvalen han använder.
Eller vad folk anser om honom när dom får veta vad han sagt om flera barn.
Undra vad Julia har för sig 🤔
Menar du när han som vuxen bad minderåriga ta på sig lack kläder och skicka sexiga bilder?
Citera
2024-10-23, 22:27
Medlem
Citat:
Menar du när han som vuxen bad minderåriga ta på sig lack kläder och skicka sexiga bilder?

Men vad chrippa har sagt om andras barn
Citera
2024-10-23, 22:27
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Så chrippa begår inte skattefusk/eko brott just nu eftersom han är inte dömd?
Man begår brott innan man döms vet du.
Och förtal är i många fall svårt att få till åtal.

Nej man är inte oskyldig i sak bara för man inte är dömd. Chrippa är i juridik mening oskyldig. Än så länge iaf. Precis som Jocke är.
Citera
2024-10-23, 22:28
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Du är så lat eller så vill du bara inte att jag ska ha rätt 😂 alltså kom igen.
Du gjorde ett påstående. Bevisbördan ligger på dig.
Det är inte micro som ska hitta bevis för ditt påstående. Antingen tar du fram bevisen, eller så tolkas ditt påstående som en åsikt och inte som en bevisad sanning.
Citera
2024-10-23, 22:30
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87
Skriv till Jocke så kanske han skickar foto på det du önskas se.

Annars så verkar ju Christofer och Annika vara vana att kopiera och skicka papper.
Önskar se? Jag frågade om ett samtal, inte en bild.

Så det finns alltså inget samtal där Annika säger det som påstås? Är det ett försök att skapa en tråd sanning kanske?
Citera
2024-10-23, 22:31
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Tycker inte de är totalt ointressant då det handlar om jockes papper som chrippa läst upp utan tillåtelse.

Jag vet om alla anmälningar bland annat vad han har sagt om andras barn vad han ska göra med dom.
Skattebrott.
Och lite andra saker, det kommer komma ut snart finns ingen återvändo för Christoffer Berg nu och kanske inte Julia heller.
Stämningen är ointressant eftersom det inte säger någonting.
Chrippas handling är en annan sak.
Citera
2024-10-23, 22:32
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Podden sanningen måste fram
Tack.
Vilket avsnitt?
Citera
2024-10-23, 22:34
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Men vad chrippa har sagt om andras barn
Det enda jag vet han ska ha sagt är något nedvärderande ord när han pratade om det mörkhyade barnet.
Jag kan förstå Chrippas ilska mot Julia pga hur Julias agerande påverkade lilla C. Däremot är det totalt onödigt att uttrycka sig rasistiskt om barnet.
Citera
2024-10-23, 22:35
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Önskar se? Jag frågade om ett samtal, inte en bild.

Så det finns alltså inget samtal där Annika säger det som påstås? Är det ett försök att skapa en tråd sanning kanske?

Jag menade generellt. Du är ju väldigt kritisk till vad som ska stå där. Så du och Jocke kan väl ha en grabbkväll och gå igenom papprena?
Citera
2024-10-23, 22:36
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87
Nej man är inte oskyldig i sak bara för man inte är dömd. Chrippa är i juridik mening oskyldig. Än så länge iaf. Precis som Jocke är.
Ja men du verkade ju tycka det var fel att säga att Jocke begår förtal, men du tycker det är okej att säga att chrippa begår skattefusk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in