2024-08-28, 16:14
Medlem
Gusselbys avatar
Han är född 2002 och 22 år gammal. Hur länge var han med i NMR, om han var medlem? Har hört att det var en väldigt kort tid. 16 år alltså 2018 som är det år det sägs att han kopplades till dem. Jag vet inte.

Hade det varit min bror som gått med i den organisation som tonåring skulle jag ha blivit arg och skällt på honom. Sådana dumheter. Nu gjorde min bror ingenting sådant dumt men han och hans kompisar var väldigt utlevande och fullkomligt älskade att provocera. Så är det väldigt ofta med grabbar i tonåren.

Det här får Christian Peterson alltså leva med nu och särskilt vänsterskribenter, gärna sj extrema, nämner alltid det ungefär det första de gör när han dras fram i olika sammanhang. De skriver dock inte att han ganska snabbt drog sig bort från dem (NMR). Det är rätt ohederligt.

Skulle som sagt vilja veta hur länge han sympatiserade, eller ev. var medlem i denna tokorganisation, och som jag hört var en kortkort period.

Kan inte undvika att bli lite nyfiken på det han gör och jag slås av att han är så ung. Driftig.
Han gjorde ett reportage för ett tag sedan där han hälsade på hos en massajfamilj. Gillade det mycket. Mycket respektfullt och informativt. Massajöverhuvudet var en stillsam och intelligent man som så hyggligt visade runt och beskrev deras liv. Intressant. Skulle vilja se mera sånt.
Citera
2024-10-11, 18:31
Medlem
Måste säga att jag uppskattar Petersons journalistik kring vänsterdemonstrationer. Det är väldigt roligt att se hur de gång på gång gör bort sig själva och visar sina äkta antidemokratiska ansikten, egentligen helt utan provokation. Petersons närvaro räcker, tydligen. Även den yngre Lulle är underhållande att följa.

Läser någon av er detta, tummen upp och fortsätt med det ni gör!

Peterson var alltså med i AFS tidigare? Eller fortfarande? Vilka högerrörelser är aktiva idag? Det känns som att vissa är för mesiga, och andra för extrema.
Citera
2024-10-16, 23:58
Medlem
b.a.ps avatar
Bara av intresse: är någon här faktisk prenumerant på Christians substack? Jag har lite svårt att avgöra vad man får för pengarna?
Senaste månaden verkar han ha producerat följande artiklar:

Ett inlägg om vilka några av de som arbetar på Expo har förhållande med.
En väldigt oklar historia om ett gammalt rån mot en guldsmed.
En fem år gammal historia om någon journalist på "vänsterliberala" (sic!) SvD (där han också namnger ett minderårigt brottsoffer).
Gjort en re-write av en 23 år gammal FUP om GBG01.
Rapporterat om att han föreläst i Dalarna (?).
Skrivit om ett mord från icke angivet år i "början av 2000-talet".

Prenumeranter - vad betalar ni in månaden för detta?

6 undermåliga artiklar med språklig begåvning av en högstadieelev.
Hoppas för Christians framtida skull att det går att radera dessa spår från internet den dagen han slår in på en annan bana.
Citera
2024-10-20, 15:43
Avslutad
Christian Assar Peterson promotade Svea Skins och deras ledare som senare åkte dit för barnvåldtäkter. Enligt folk i rörelsen kände många till Svea Skins-ledarens dragningar till barn men det var något som Christian & co valde att ignorera. Allt för den antikommunistiska kampen.

Christian verkar inte heller ha några problem att promota och samarbeta med Rasmus Paludan och Tor Paulsson:

Citat:
Ursprungligen postat av NMRElliot
Christian Peterson hyllar pedofilen Paludan på twitter och kallar hans kommande aktion för "genialiskt!"

https://twitter.com/AssarChristian/status/1614998415728951299

CP har inte heller några problem att delta i sammanhang där Tor Paulsson figurerar. Christians kopplingar till education4future är väldokumenterade. Tror Christian skulle tjäna mer på att inte umgås eller lyfta fram pedofiler och kvinnomisshandlare.

Antar att det är sådana här individer som Christian tvingas umgås med när han gjort sig omöjlig i AfS och bränt alla broar med Sverigedemokraterna.
Citera
2024-10-20, 15:47
Medlem
En av dessa gubbnazister kallade honom SD i ett youtube klipp när han filmade Hamas, haha. Snacka om noll koll.

Jag gillar Christian, han är lugn, smart och trevlig. Jag hade inte kunnat hålla mig inför dessa aggressiva människor som han kan göra.
Hans reportage är extremt bra. Lamotte kan slänga sig i vägen jämfört med Christian.
Citera
2024-10-22, 22:46
Avslutad
https://x.com/owenil/status/1848459881251995907?t=LgsZX2zW22BloRT20Rp9vg&s=19

Vänsterterroristerna har alltså klottrat "Christian Peterson vi ser dig" vid hans hem.

Hur vanligt är det att journalister trakasseras på det här viset?

Kommer vi få se DN göra ett upprop för CP eller är det kanske så att en del av de som skrev på det uppropet spelar både country och western och står bakom den här typen av förtäckta hot?

Sverige är verkligen ett moraliskt defunct land, det finns noll likhet inför lagen och det finns noll likhet inför media.
Citera
2024-10-23, 03:12
Avslutad
https://www.assarchristian.se/p/dodshot-fran-terrorgruppen-afa

Han har fått hela porten nerklottrad tydligen.

Mathias Wåg och Tobias Hübinette, vad har de att säga om det här med att förfölja personer eftersom de grundade den organisation som ligger bakom?

Bilderna är från Kungsholmen ett stenkast från polishuset.

Det jag undrar lite över är varför MSM stöttar rörelser som EXPO/AFA i sånt här när alla vet vilka som ligger bakom.

Det är liksom det här som är det verkliga demokratihotet, förutom att det förstör tryggheten för människor som inte är inblandade.

Hade det varit i Asien hade Wåg diciplineras (fått stryk) av snuten tills han slutade bete sig som ett barn. Är vänstern i Sverige verkligen mentalt efterblivna på det här sättet?

Edit: har CP varit våldsam? Svar nej. Har han bedrivit opinion på ett sätt som är en laglig rättighet i Sverige oavsett vad man kan tycka om hans åsikter? Svar ja.

Det är tydligt att hotet mot vanliga medborgare kommer från vänster. Krossa kommunismen, de visar sitt totalitära och våldsbejakande samt terroristsympatiserande tryne hela tiden. Bra att CP hänger ut commies. Han gör ett livsviktigt arbete för demokratin med sina provokationer av rödingarna.

Nu måste jag swisha honom, tack för påminnelsen Wåg.
Senast redigerad av EverythingWIllBeOK 2024-10-23 kl. 03:35.
Citera
2024-10-23, 14:58
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EverythingWIllBeOK
https://www.assarchristian.se/p/dodshot-fran-terrorgruppen-afa

Han har fått hela porten nerklottrad tydligen.

Mathias Wåg och Tobias Hübinette, vad har de att säga om det här med att förfölja personer eftersom de grundade den organisation som ligger bakom?

Bilderna är från Kungsholmen ett stenkast från polishuset.

Det jag undrar lite över är varför MSM stöttar rörelser som EXPO/AFA i sånt här när alla vet vilka som ligger bakom.

Det är liksom det här som är det verkliga demokratihotet, förutom att det förstör tryggheten för människor som inte är inblandade.

Hade det varit i Asien hade Wåg diciplineras (fått stryk) av snuten tills han slutade bete sig som ett barn. Är vänstern i Sverige verkligen mentalt efterblivna på det här sättet?

Edit: har CP varit våldsam? Svar nej. Har han bedrivit opinion på ett sätt som är en laglig rättighet i Sverige oavsett vad man kan tycka om hans åsikter? Svar ja.

Det är tydligt att hotet mot vanliga medborgare kommer från vänster. Krossa kommunismen, de visar sitt totalitära och våldsbejakande samt terroristsympatiserande tryne hela tiden. Bra att CP hänger ut commies. Han gör ett livsviktigt arbete för demokratin med sina provokationer av rödingarna.

Nu måste jag swisha honom, tack för påminnelsen Wåg.

Statlig media är vänster de också det är ganska enkelt
Citera
2024-10-23, 17:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Statlig media är vänster de också det är ganska enkelt

Körde förbi vid 14-tiden då var det redan sanerat.

De klottrade alltså ner skylten till en konstateljé som har noll med någon inblandad att göra. Det är några fotografer som skapar konst där.

Det är så terrorister som Wåg tänker: oskyldiga är bara statister i filmen om dem själva.

Mycket obehagligt och medias tystnad säger allt man behöver förstå, när en politisk våldsverkare (terrorist) som Wåg får stryk ställer sig alla från statsministern till oppositionen upp och säger ifrån. När en medborgarjournalist blir utsatt för uppenbar förföljelse är det knäpptyst.

An injury to one should be an injury to all, men det finns ingen som helst trovärdighet då sånt här sker och jornalister får skylla sig själva ifall de råkar illa ut i framtiden, allt annat är hyckleri de står tydligt på förtryckarnas sida.

edit : demokratins död i Sverige påminner mig om ett citat av Anaïs Nin

Citat:
Love never dies a natural death. It dies because we don't know how to replenish its source. It dies of blindness and errors and betrayals. It dies of illness and wounds; it dies of weariness, of witherings, of tarnishings.
Senast redigerad av EverythingWIllBeOK 2024-10-23 kl. 18:21.
Citera
2024-10-23, 19:02
Avslutad
Bör tilläggas att "Nick+CP loverboys" är antingen en väldigt märklig hyllning eller extremt homofobt att klottra utanför deras hem.

Det är inte helt kosher att gaybasha folk för deras politiska ställningstaganden.

Som sagt, MSM har noll trovärdighet kvar.
Citera
2024-10-23, 21:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EverythingWIllBeOK
https://x.com/owenil/status/1848459881251995907?t=LgsZX2zW22BloRT20Rp9vg&s=19

Vänsterterroristerna har alltså klottrat "Christian Peterson vi ser dig" vid hans hem.

Hur vanligt är det att journalister trakasseras på det här viset?

Kommer vi få se DN göra ett upprop för CP eller är det kanske så att en del av de som skrev på det uppropet spelar både country och western och står bakom den här typen av förtäckta hot?

Sverige är verkligen ett moraliskt defunct land, det finns noll likhet inför lagen och det finns noll likhet inför media.
Han har antagligen gjort det där själv för att få sympatier.
Citera
2024-10-23, 22:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av spooke
Han har antagligen gjort det där själv för att få sympatier.

Ja, och alla vet att Leif GW sköt Palme pga Geijers obetalda horhusräkningar.

Hurru, han var i GBG och bevakade ett demo. 1000 terroristsympatisörer är vittnen.

Tydligen får han inga sympatier, var är de hotade journalisterna från DN och AB nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in