Citat:
Ursprungligen postat av
luohan
Jag menade allmän.
Du och jag kanske vet det, Min poäng är att långt ifrån alla gör det.
Att en handling är sekretessbelagd är egentligen oväsentligt.
Det väsentliga är vad den potentiella anmälaren tror sig veta, då det är det som styr valet.
Jag förstår din poäng, så kan det mycket väl vara. Absolut kan det vara så att det finns återhållande effekter hos de flesta om det är så att de inte blivit publicerade i utbyte mot att de betalat Impulskollen - men det är ju ändå märkligt att det är 11 stycken som Jackie säger sig ha haft kontakt med som känt sig tvingade och
INGEN av dem har valt att ens konsultera ett juridiskt ombud som kunnat berätta för dem vilka rättsliga möjligheter de har.
Citat:
Ursprungligen postat av
PelleTrollkarl
Vem fan bryr sig om det inte går att avgöra till 100 %? Det handlar om sannolikheter.
Det finns dokumentation men de har inte kunnat släppa den pga. källskyddet. Då får man väl lita på att det ändå finns dokumentation som bestyrker vad journalisterna på AB säger.
Nej, vi kan inte veta till 100 %. Men om du skulle gissa med ditt liv som insats, vad skulle du gissa på? Sluta tramsa till det.
Vi kan vara rätt säkra på att det Robert säger troligen stämmer här. Så är det.
Du behöver inte göra dig bemödan att svara på detta. Det du gör är någon form av ''damage control'' för Dumpens räkning.
Jag bryr mig, om den vetenskapliga akribin i den information som jag tar till mig och som jag tror på. Jag har fler än en gång blivit vilseledd av medias oförmåga att rapportera korrekt och sanningsenligt i yngre dagar. Hela rättssamhället blev bedragen av oförmågan att kunna granska saker kritiskt i både fallet med Thomas Quick och Fallet Ulf. Nu var det förvisso granskande journalistik som i slutändan friade dem båda (delvis i vart fall).
Sannolikheter hit och dit, vi har inget att sannolikt tro på i det här fallet. Skulle jag utgå ifrån sannolikheter så skulle G'ran Lämbertz vara skyldig till det brott han satt häktad för, då jag enbart beaktade det första som rapporterades i media.
Det blir löjligt att hänvisa till sannolikheter helt enkelt. Vi har fakta som vi måste värdera. Hittills har vi fått påståenden om ett brott som inte kan backas upp av någon som helst stödbevisning.
Jag väljer att ha is i magen och ta en skeptiskt avvaktande inställning fram tills dess mer bevis framkommer - eller inte framkommer.