2024-10-23, 18:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Att Aftonbladet älskar pedofiler,
Att alla som jobbar där har väl sånna börjejser och är livrädda att dumpen skall dyka upp.

Seså fram med källorna nu

Det hela är fånigt och tänk att folk går på det! Aschberg spekulerar kring att Dumpen och IK delar på pengarna utan att ens bevisa det.

Dumpen ska stå till svars för de inhyrda konsulter som IK gjort. Det är ett eget företag! Kan mycket väl vara så att IK inte är så seriösa och att de har haft sitt eget race. Håvat in pengar, ringt till Dumpen och bett dem vänta med publiceringen då personen är suicid benägen.

Sämsta journalistiken! Så Aschberg säger sig ha bevis men visar inte upp något! Hoppas den klick surplande idioten visar upp vad han har! Källan som han gömmer sig bakom behöver han inte röja!

Aftonbladet bör skämmas som publicerade dyngan!
Citera
2024-10-23, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luohan
Jag menade allmän.
Du och jag kanske vet det, Min poäng är att långt ifrån alla gör det.
Att en handling är sekretessbelagd är egentligen oväsentligt.
Det väsentliga är vad den potentiella anmälaren tror sig veta, då det är det som styr valet.

Jag förstår din poäng, så kan det mycket väl vara. Absolut kan det vara så att det finns återhållande effekter hos de flesta om det är så att de inte blivit publicerade i utbyte mot att de betalat Impulskollen - men det är ju ändå märkligt att det är 11 stycken som Jackie säger sig ha haft kontakt med som känt sig tvingade och INGEN av dem har valt att ens konsultera ett juridiskt ombud som kunnat berätta för dem vilka rättsliga möjligheter de har.

Citat:
Ursprungligen postat av PelleTrollkarl
Vem fan bryr sig om det inte går att avgöra till 100 %? Det handlar om sannolikheter.

Det finns dokumentation men de har inte kunnat släppa den pga. källskyddet. Då får man väl lita på att det ändå finns dokumentation som bestyrker vad journalisterna på AB säger.

Nej, vi kan inte veta till 100 %. Men om du skulle gissa med ditt liv som insats, vad skulle du gissa på? Sluta tramsa till det.

Vi kan vara rätt säkra på att det Robert säger troligen stämmer här. Så är det.

Du behöver inte göra dig bemödan att svara på detta. Det du gör är någon form av ''damage control'' för Dumpens räkning.

Jag bryr mig, om den vetenskapliga akribin i den information som jag tar till mig och som jag tror på. Jag har fler än en gång blivit vilseledd av medias oförmåga att rapportera korrekt och sanningsenligt i yngre dagar. Hela rättssamhället blev bedragen av oförmågan att kunna granska saker kritiskt i både fallet med Thomas Quick och Fallet Ulf. Nu var det förvisso granskande journalistik som i slutändan friade dem båda (delvis i vart fall).

Sannolikheter hit och dit, vi har inget att sannolikt tro på i det här fallet. Skulle jag utgå ifrån sannolikheter så skulle G'ran Lämbertz vara skyldig till det brott han satt häktad för, då jag enbart beaktade det första som rapporterades i media.

Det blir löjligt att hänvisa till sannolikheter helt enkelt. Vi har fakta som vi måste värdera. Hittills har vi fått påståenden om ett brott som inte kan backas upp av någon som helst stödbevisning.

Jag väljer att ha is i magen och ta en skeptiskt avvaktande inställning fram tills dess mer bevis framkommer - eller inte framkommer.
Citera
2024-10-23, 18:36
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antagningsbesked
Jag förstår din poäng, så kan det mycket väl vara. Absolut kan det vara så att det finns återhållande effekter hos de flesta om det är så att de inte blivit publicerade i utbyte mot att de betalat Impulskollen - men det är ju ändå märkligt att det är 11 stycken som Jackie säger sig ha haft kontakt med som känt sig tvingade och INGEN av dem har valt att ens konsultera ett juridiskt ombud som kunnat berätta för dem vilka rättsliga möjligheter de har.

Du har helt missat att Bodström förbereder en polisanmälan? Vilka målsägande tror du han haft kontakt med? Fikitiva pedofiler?
Citera
2024-10-23, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kupo
Du är bra rolig, när man ger dig exempel kontrar du med att han var tvungen att säga det för att lura dumpen. Han var genomvidrig i början, sen började han väl misstänka att något var fel och började hitta på en ursäkt. Riktigt korkat att anklaga pojken för att vara dumpen om han försökte lura dumpen.

Det du ser i början av chatten händer i realiteten väldigt långt ner, och i en helt annan kontext.

Du är lurad av Dumpen.
Citera
2024-10-23, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antagningsbesked

Jag bryr mig, om den vetenskapliga akribin i den information som jag tar till mig och som jag tror på. Jag har fler än en gång blivit vilseledd av medias oförmåga att rapportera korrekt och sanningsenligt i yngre dagar. Hela rättssamhället blev bedragen av oförmågan att kunna granska saker kritiskt i både fallet med Thomas Quick och Fallet Ulf. Nu var det förvisso granskande journalistik som i slutändan friade dem båda (delvis i vart fall).

Sannolikheter hit och dit, vi har inget att sannolikt tro på i det här fallet. Skulle jag utgå ifrån sannolikheter så skulle G'ran Lämbertz vara skyldig till det brott han satt häktad för, då jag enbart beaktade det första som rapporterades i media.

Det blir löjligt att hänvisa till sannolikheter helt enkelt. Vi har fakta som vi måste värdera. Hittills har vi fått påståenden om ett brott som inte kan backas upp av någon som helst stödbevisning.

Jag väljer att ha is i magen och ta en skeptiskt avvaktande inställning fram tills dess mer bevis framkommer - eller inte framkommer.

OK, om du med livet som insats hade gissat vad som är troligast:
1) Aschberg ljuger om grejen om källskyddet och det är därför de inte släpper den relevanta dokumentationen.
2) Aschberg ljuger inte om detta.

Vad hade du gissat på? Jag tror de flesta med sunt förnuft hade gissat på 2 i det här läget.

Finns inga likheter mellan Quick fallet och detta haha. Vad surrar du om?

Det handlar inte om att ta ett aktivt ställningstagande. Det handlar om att förstå vilket håll det troligtvis barkar åt.

Du är en gelik ifrån Dumpen.
Citera
2024-10-23, 18:42
Medlem
trueforgoods avatar
Ägarna för Impulskollen verkar själva ha lite problem med impulsen. Inte det smartaste att stänga ner impulskollen.se direkt efter avslöjandet. Vad var liksom tanken med det? Hade varit smartare att bara undvika att svara i telefon och på mail, men låtit sidan vara uppe.

Det lyser verkligen "Busted!" i neonfärger här alltså och grabbarna grus är nog på väg till Barbados med kappsäcken full med gäddsedlar vid det här laget. För som det ser ut nu kommer dom behöva betala tillbaka pengarna till klienterna, och det är inte lite pengar det.

Ska bli intressant att följa detta.
Citera
2024-10-23, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Han gör det vid flera tillfällen. Men just det där om att locka fram en 60-årig galning var som sagt top-notch. Riktigt fin kvalitet... Måste kännas rejält för Sara och Patrik såhär i efterhand. Fast de kanske inte känner till det ännu?

De kanske tar ner den.
Citera
2024-10-23, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Ägarna för Impulskollen verkar själva ha lite problem med impulsen. Inte det smartaste att stänga ner impulskollen.se direkt efter avslöjandet. Vad var liksom tanken med det? Hade varit smartare att bara undvika att svara i telefon och på mail, men låtit sidan vara uppe.

Det lyser verkligen "Busted!" i neonfärger här alltså och grabbarna grus är nog på väg till Barbados med kappsäcken full med gäddsedlar vid det här laget. För som det ser ut nu kommer dom behöva betala tillbaka pengarna till klienterna, och det är inte lite pengar det.

Ska bli intressant att följa detta.

Kommer nog snart kommentarer om att sidan hackats av främmande makter från de som har svårt att se realiteten.
Citera
2024-10-23, 18:53
Medlem
Citat:
1) Aschberg ljuger om grejen om källskyddet och det är därför de inte släpper den relevanta dokumentationen.

Vad hade du gissat på? Jag tror de flesta med sunt förnuft hade gissat på 2 i det här läget.

Det handlar inte om att ta ett aktivt ställningstagande. Det handlar om att förstå vilket håll det troligtvis barkar åt.

Ja jag hade kunnat lita på Robert Aschbergs påstående om han hade kunnat redovisa information och underlag som gör det sannolikt att tro på. Jag hade kanske kunnat tro på honom lite mer innan han i Efter Fem lagt i full back på tidigare påståenden om utpressning som helt plötsligt inte alls nämns.

Det är som att du är helt oförmögen att ta in informationen som presenteras i 200-sekunder och värdera den i en adekvat beviskedja. Har du ens lyssnat på klippet?

Det sägs inte en enda gång att Dumpen har utpressat någon och att de ska ha sagt att man kan undgå publicering. Det som sägs är 1. att Impulskollen ska se till att de inte blir publicerade på TV4, SVT och Flashback och 2. att Jackie ska haft erbjudande om att få provision (av Impulskollen) på de gäddor som hon forslar vidare till Impulskollen.

Att du inte kan tillgodogöra dig och värdera information på ett adekvat sätt gör att det är svårt att få till någon konstruktiv dialog, och nu menar jag inte att göra ett personangrepp här, men du måste rimligen kunna värdera det som sägs i ett påstående och inte bara gå på uppgiften att något sägs.
Citera
2024-10-23, 18:55
Medlem
Citat:

Sanningen spelar ingen roll för Robert Aschberg. Kolla in den här filmen när han karaktärsmördar en läkare med förfalskade dokument och en massa lögner.

https://youtu.be/JsLv2hrORoA?si=4pLpBMGn5_RBU4VM

Ser många likheter med Dumpen och det här drevet.
Citera
2024-10-23, 18:58
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luohan
Du tolkar in sexaualiteten alldeles själv. Finns ingenting inherently sexual med en puss eller kram.
Det är du som tolkar det så.

Men nu är det ju ganska uppenbart att du smugit in som en ”neutral röst som inte tar ställning”. Du är en dumpen spion. Så fort du förlorar ett resonemang så spricker masken. Hälsa Sara du..
Ingen normal man talar så där till ett barn. Att man inte förstår det är också en typ av problem.
Citera
2024-10-23, 19:03
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Antiningen försöker dom fly eller så är dom gripna. Dom kommer anklagas för väldigt grova brott och väldigt troligt även skattebrott. Förvånar mig nästan att inte Sara och Patrik tycks vara gripna, nu har det visserligen framkommit så pass mycket att de omöjligen kommer kunna snacka ihop sig. Men det är som sagt grova brott det kommer bli tal om.

Kan vara så, vem vet.

Patrik är som bekant inte den skarpaste kniven i lådan, men att liera sig med Sara "Svarta änkan" Nilsson var nog det största misstaget han gjort, vilket han kommer bli varse.

Jag är helt säker på att det är hon som styrt i spindeltrådarna från Dumpens håll, och Patrik har helt enkelt fått agera den stora, farliga gorillan. Mycket muskler, lite hjärna.

Tyvärr för hans egen del kommer det vara slut på cola-festerna och roadtrip-livet inom kort, och han kommer få räkna med några år på kåken mest troligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in