2024-10-23, 17:28
  #9481
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87
Att de bor i huset.
Att Olivia jobbar som barnvakt.
Olivia jobbat 8 timmar.
Olivia hänger med de 6-8 timmar efter jobb.
Alla tillgångar på företaget.
Jocke är kär i Linnea.
Jocke styr Anjo o Rask.

Och 1000 till.
Ditt ljugande börjar bli tröttsamt. Går ju inte att diskutera med någon som konstant ljuger.

Vart har jag sagt att det är bevisat att Jocke och Jonna bodde i huset?
8 timmar kom ifrån dig.
Att Olivia hängde med Jocke och Jonna efter jobbet kom ifrån dig.
Huset, bilarna, osv, allt sånt står på företaget. Det är ju snabbt och enkelt att kolla upp.
Vart har jag sagt att Jocke är kär i Linnea?
Vart har jag sagt att det är bevisat att Jocke styr Anjo och rask?

Menar du att allt du skriver i denna tråd är bevisad sanning som du kan bevisa?
Eller säger du ibland saker som du tror/dina teorier?

Du kommer alltid med dessa lögner "du har sagt detta", men du kan aldrig hänvisa till dem inlägg där jag sagt det du påstår. Eftersom du vet att du ljuger.
Citera
2024-10-23, 17:33
  #9482
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad har det för betydelse menar du?
Var finns den lagstiftningen som säger att du inte få läsa en handling som du fått i dina händer?
Berätta.

Han har ju inte fått handlingarna av Jocke, detta gäller uppgifter ang ett barn och då gäller sekretess.
Men de där har Jockes advokat koll, han är ju ju stämd för det.
Citera
2024-10-23, 17:36
  #9483
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, de är med för att bekräfta Jocke.
'Jocke är inte intresserad av mammans perspektiv och går bazooka om hon försöker uttala sig utan att han kontrollerar vad som sägs ...
Han vill inte att någon skall "ta hans utsatthet ifrån honom" .. Han har varit mycket tydlig på den punkten både i uttalanden och ageranden.

Nej och vilken har den rätten att ta hans upplevelser ifrån honom?
Du verkar inte förstå hur en dokumentär fungerar.
Citera
2024-10-23, 17:39
  #9484
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87
Vi har olika åsikter. Jag anser du vinklar saker nåt extremt. Ditt påstående har inte juridiskt stöd då Jocke inte är dömd.

Skaffa ett liv båda två. Man blir sönderbombad av svar från er när man kommer in efter 14 timmars uppehåll från Flashback. Gör nåt annat av era liv än hata Jocke.
Ingen behöver vara dömd för att det skall finnas juridiskt stöd. Faktum är att det fungerar precis tvärtom - finns det juridiskt stöd för att anse att en handling är olaglig så FÅR man inleda utredning vilket sen kan leda till åtal - och i bästa fall dom.
Saknas juridiskt stöd för att handlingen kan vara brottslig så får man inte ens inleda en utredning.

Det är väl du som bombar oss just nu

Att vara kritisk mot en persons handlingar och anse att handlingar eller uppträdande är förkastligt är inte INTE samma sak som att hata någon.
Lär dig det.
Citera
2024-10-23, 17:43
  #9485
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
Nej och vilken har den rätten att ta hans upplevelser ifrån honom?
Du verkar inte förstå hur en dokumentär fungerar.
Jo, jag förstår det - därför säger jag att det är inte en dokumentär i ordets rätta bemärkelse.

Hur kan Jocke tas ifrån sin upplevelse av att hans mammas version blir hörd?
Hur kan någon ta ifrån honom SIN upplevelse av att hela sanningen kommer fram?
Jockes upplevelse är just det - hans upplevelse och ingen allmänt gällande sanning.
Om han lärde sig skilja på det - och ni andra lärde er skillnaden - så kanske det blev mer begripligt för er att Jockes sätt försöka styra och välja vad som framkommer inte är okej. Hans mamma äger framförallt rätten att bemöta, försvara sig och ge sin upplevelse/version när han drar henne i smutsen inför hela Sverige - år ut och år in.
Citera
2024-10-23, 17:44
  #9486
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ingen behöver vara dömd för att det skall finnas juridiskt stöd. Faktum är att det fungerar precis tvärtom - finns det juridiskt stöd för att anse att en handling är olaglig så FÅR man inleda utredning vilket sen kan leda till åtal - och i bästa fall dom.
Saknas juridiskt stöd för att handlingen kan vara brottslig så får man inte ens inleda en utredning.

Det är väl du som bombar oss just nu

Att vara kritisk mot en persons handlingar och anse att handlingar eller uppträdande är förkastligt är inte INTE samma sak som att hata någon.
Lär dig det.

Du förstår ju inte. Juridiskt stöd för det man påstår = personen är dömd för det.

Det blir hat när man vinklar ständigt åt ett håll.
Citera
2024-10-23, 17:51
  #9487
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
Han har ju inte fått handlingarna av Jocke, detta gäller uppgifter ang ett barn och då gäller sekretess.
Men de där har Jockes advokat koll, han är ju ju stämd för det.
Det gäller sekretess för vad myndigheterna får lämna ut.
Det gäller inte sekretess mellan privatpersoner.

Försök sätta dig in i hur lagen fungerar.
Citera
2024-10-23, 17:51
  #9488
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87
Du förstår ju inte. Juridiskt stöd för det man påstår = personen är dömd för det.

Det blir hat när man vinklar ständigt åt ett håll.
Nej, det där är din vantolkning av vad "juridiskt stöd" innebär.
Citera
2024-10-23, 17:53
  #9489
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det där är din vantolkning av vad "juridiskt stöd" innebär.

Du menar lagligt stöd. Det är du som inte förstår som vanligt.
Citera
2024-10-23, 18:02
  #9490
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87
Du menar lagligt stöd. Det är du som inte förstår som vanligt.
Nej, jag menade "juridiskt stöd" som det ofta används i folkmun - stöd i juridiken.
Citera
2024-10-23, 18:05
  #9491
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, jag menade "juridiskt stöd" som det ofta används i folkmun - stöd i juridiken.

Herregud. Vi gör ett nytt försök.

Om man påstår att personen mördat nån och han inte är dömd för det finns inget juridiskt stöd för det påståendet.

Om en åklagare har fogd att göra en utredning om förtal så finns lagligt stöd för det.
Citera
2024-10-23, 18:15
  #9492
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87
Micro113 och Dopy vet oroväckande mycket om en dokumuntär de med stor sannolikhet inte är inblandade i och som ännu inte är klippt. Det är mycket märkligt och säger mycket om dessa 2 användare och deras pålitlighet i frågan. Dopy är själv enligt sig själv noga med uttrycken att jag tror osv men sanningen är att användsren drar väldigt mycket förhastade slutsatser som fakta om dokumuntären. Jag tycker det är väldigt märkligt.

Jag tycker att man får vänta med kritiken tills vi vet hur den blir.
Chrippa har ju gett sin syn på dokumentären och det verkar ses som sanning. Men han har ju ingen aning om någonting i den frågan och hans åsikt kan därmed avfärdas.

Jag tycker att det ska bli väldigt intressant att både se och höra vad hans biologiska pappa har att säga.

Jag vet att några fick nästan en hjärtinfarkt av bara tanken att denna dokumentären spelades in vilket jag kan tycka är väldigt överdrivet och dramatiskt. Tar man främlingars förehavanden så hårt har man kanske investerat lite för mycket av sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in