2024-10-23, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uff99
Förutsätter att det kommer mera ja. Sara måste nog direkt distansera sig från Impulskollen och i förlängningen också Sjöberg om Dumpen ska kunna gå att driva vidare ens året ut, det är väl från hennes sida ett från början kanske äkta engagemang som en bit in på vägen börjat göras mer och mer avsteg ifrån.

I den oredigerade intervjun försöker hon skapa distans till IK, detta borde gjorts redan när ETC var där och nosade. Varför så inte skedde kan man lätt räkna ut.

Det är alltid Patrik som delar ut visitkortet till polarnas skumraskföretag - visar det sig att det förekommer stora pengar under bordet och annan ljusskygg verksamhet i den här soppan så är jag inte alls övertygad om att Sara haft full insyn i det hela.

Vadå om ens dumpen går att driva året ut!
All publicitet i detta fallet är bra publicitet!!
Citera
2024-10-23, 14:43
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Förutsätter att det kommer mera ja. Sara måste nog direkt distansera sig från Impulskollen och i förlängningen också Sjöberg om Dumpen ska kunna gå att driva vidare ens året ut, det är väl från hennes sida ett från början kanske äkta engagemang som en bit in på vägen börjat göras mer och mer avsteg ifrån.

I den oredigerade intervjun försöker hon skapa distans till IK, detta borde gjorts redan när ETC var där och nosade. Varför så inte skedde kan man lätt räkna ut.

Det är alltid Patrik som delar ut visitkortet till polarnas skumraskföretag - visar det sig att det förekommer stora pengar under bordet och annan ljusskygg verksamhet i den här soppan så är jag inte alls övertygad om att Sara haft full insyn i det hela.

Har du några belägg för att killarna på Impulskollen skulle vara polare till Patrik Sjöberg?
Citera
2024-10-23, 14:44
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Detta visar varför 98% av fallen är män ( och några få kvinnor ) som vill träffa 12-14-åringar, och 2% är dom som vill ha sex med riktigt unga barn.

Man satsar på kvantitet istället för kvalite. Ju fler som hängs ut, desto mer pengar in.

Detta är slutet på Dumpen.

Mycket riktigt. Bra formulerat.
Citera
2024-10-23, 14:45
Medlem
Citat:

Distansera sig? Är inte alla fyra ett sammansvetsat team som gör big business ihop?
Citera
2024-10-23, 14:49
Avslutad
Kanske dags för Sverige att legalisera prostution igen så dessa avskum får sätta på ett leder lite då och då istället för sitt jaga hjälplösa barn
Citera
2024-10-23, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Exakt, Aschberg menar plötsligt att det enbart är Impulskollen själva skandalen berör, och att Dumpen bara är indirekt inblandade genom samarbetet. Men i reportaget påstod de sig ju ha sett bevis på att gäddor kan köpa sig fria och att dessa pengar delas med Dumpen. På vilket sätt skulle det som nämns i Efter fem kunna vara ett underlag för polisanmälan alternativ stämning av Dumpen, som Bodström gaggat om?

Noll och ingenting av det som Robert Aschberg och Lindah C Mohlin redovisat i sitt 200-sekundersklipp, delat i artiklar på Aftonbladet eller säger i Efter Fem kan ligga till grund för att åtal ska väckas gällande varken utpressning eller olaga tvång.

Robert sitter tydligen på mer material, som han varken kan visa eller prata om på grund av källskyddet, men det skulle ju säkerligen kunna ligga som grund för att en anmälan blir en förundersökning om det faktiskt existerar. Det räcker om EN av alla dessa utpressade gäddor kan visa på detta genom en polisanmälan så skulle Dumpens förtroende vara fullständigt raserat.

Konstigt nog är det inte en enda av alla dessa gäddor som har kommit på tanken att göra en polisanmälan sedan Impulskollen började samarbeta med Dumpen och ta emot deras gäddor.

Hittade ett klipp där Thomas Bodström redan juni 2021 debatterade Patrik Sjöberg gällande det moraliskt tvivelaktiga i att göra som Dumpen gör. Anledningen att jag lyfter det är ju att om Bodström varit intresserad av denna sakfråga så pass länge borde det ju ligga i farans riktning att han hade letat åt och övertalat någon av alla dessa utpressade gäddor för länge sedan att göra en polisanmälan om det faktiskt fanns något att gå på.

Annars har ju Bodström fått en del leads nu efter Roberts granskning och vi kanske kan se fram emot att det haglar in anmälningar om utpressning mot både Impulskollen och Dumpen - sen får alla gå i landsflykt eller något.

Länk
https://www.youtube.com/watch?v=NXPBu8wYIkM
Citera
2024-10-23, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Lyssnar nu på Aschberg i Efter fem, och vad sitter karln och säger?? ”Det vi vet och som Dumpen också vidgår är att Impulskollen betalar annonsplats för cirka 30 000 i månaden, vilket blir 360 000 om året. Om det finns några övriga överföringar vet vi inte.”

Det här är alltså samma Aschberg som samma dag i 200 sekunder påstod att Impulskollen delar utpressningspengar med Dumpen, och att de har hemlig dokumentation på detta? Här sitter han istället bara och vidimerar exakt det Dumpen säger rakt av.

Vet inte om dumpen kan hävda god tro här.
Om det visar sig att IK handlat om en bluff för att pressa gäddor på pengar, så är det därifrån dumpen fått sina annonsintäkter.
De kan mycket väl hållas medansvariga om rätten finner att de borde ha vetat att detta var en oseriös aktör. Och om jag inte förstått helt fel så är ju Sara väldigt insatt i hur IK opererat.

Jag tvivlar på att detta med ”annonsförsäljning” kommer hålla i en eventuell rättegång.
Citera
2024-10-23, 14:59
Medlem
mammanmedbollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PelleTrollkarl
Artikeln ifrån aftonbladet bygger återigen inte enbart på gäddornas ord utan på dokumentation. Du resonerar på ett infantilt sätt.
Okej ska bli intressant att få ta del av transaktionerna.
Citera
2024-10-23, 15:02
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antagningsbesked
Vet inte riktigt vad jag ska svara på denna tirad. Det verkar ju mest vara massa påståenden som du själv tycker är bra.

Vad tänker du om posten om "Journalistgäddan" jag nyss postade? Hängdes inte han ut ganska lägligt sett till den här skandalen som håller på och rullas upp?
Citera
2024-10-23, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Alltså... Jag läser hela chattloggen med "Journalistgäddan" nu och hittills är allt så korrekt att det är galet. Hittills har "Journalisten" enbart påtalat för "killen" att sexuella handlingar bara får förekomma när man själv vill det och enligt alla andra regler som finns. Han säger det med ett annat ord men det är tydligt att han syftar på ålder.

Han är tydlig att påpeka att han bara vill ses på en "kompisnivå". Att han absolut inte är ute efter något sexuellt, framförallt inte med ett barn. Han hintar flera gånger om saker som skett med tidigare uthängda. Han hintar flera gånger fast subtilt att han är deras motsats gällande journalistik.

Nu har jag läst fram tills han säger att han tror dom är Dumpen....

Alltså, det känns som att han trollat dom riktigt fint... För alla fattar ju att det i drevet kommer lyftas hur fullständigt oskyldiga kan drabbas? Sett hittills finns inget som tyder på att "Journalisten" är pedofil, absolut ingenting.

Att han inte haft ett team med sig är säkerligen också för att det skulle bli övertydligt att han hela tiden talar sanning även om han korrigerar historien lite smått, med det är ju en del i skådespeleriet. Han vill ju bli uthängd! Och det blev han trots att det inte finns minsta lilla av det dumpen lagt ut tyder på det. Herrejäklar!!! Uppmanar alla som tvivlar att läsa hela chattloggen, han är definitivt en del av det som kommer rullas upp i skandalen.

Precis!

Att journalisten tog sig igenom hela filtret visar ju att det inte är raketforskarna på NASA som sköter chatten.
Citera
2024-10-23, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antagningsbesked
Noll och ingenting av det som Robert Aschberg och Lindah C Mohlin redovisat i sitt 200-sekundersklipp, delat i artiklar på Aftonbladet eller säger i Efter Fem kan ligga till grund för att åtal ska väckas gällande varken utpressning eller olaga tvång.

Robert sitter tydligen på mer material, som han varken kan visa eller prata om på grund av källskyddet, men det skulle ju säkerligen kunna ligga som grund för att en anmälan blir en förundersökning om det faktiskt existerar. Det räcker om EN av alla dessa utpressade gäddor kan visa på detta genom en polisanmälan så skulle Dumpens förtroende vara fullständigt raserat.

Konstigt nog är det inte en enda av alla dessa gäddor som har kommit på tanken att göra en polisanmälan sedan Impulskollen började samarbeta med Dumpen och ta emot deras gäddor.

Hittade ett klipp där Thomas Bodström redan juni 2021 debatterade Patrik Sjöberg gällande det moraliskt tvivelaktiga i att göra som Dumpen gör. Anledningen att jag lyfter det är ju att om Bodström varit intresserad av denna sakfråga så pass länge borde det ju ligga i farans riktning att han hade letat åt och övertalat någon av alla dessa utpressade gäddor för länge sedan att göra en polisanmälan om det faktiskt fanns något att gå på.

Annars har ju Bodström fått en del leads nu efter Roberts granskning och vi kanske kan se fram emot att det haglar in anmälningar om utpressning mot både Impulskollen och Dumpen - sen får alla gå i landsflykt eller något.

Länk
https://www.youtube.com/watch?v=NXPBu8wYIkM

Det är det som är så fint med utpressning av detta slag.

https://en.wikipedia.org/wiki/Badger_game

Först får man offret att begå en väldigt stigmatiserande handling - kanske till och med olaglig handling. Sen kan man utpressa personen och hota med att offentliggöra allt.

Oftast är det ju inte heller direkta utpressningar så som "Ge oss xxx kr så gör vi inget - annars!!" utan mer subtila i stil med "Gå till dessa personer så kan de hjälpa dig - annars kan det gå illa!!"

Vem vill liksom gå ut och säga offentligt "Jag fastnade hos dumpen men köpte mig loss!!"
Citera
2024-10-23, 15:08
Medlem
Det är ett jävla tjat om barn hit o dit. Men tydligen så springer det runt 14 åringar här i Göteborg o kastar handgranater in i ett bostadskvarter ena dagen o dagen därpå är det ett annat "barn" som springer runt med skjutvapen i kungsbacka på ett morduppdrag.

O andra dagar springer det runt 13-14 åringar o säljer knark.

Så vi ska nog mer kalla dessa 13-18 åringar får unga vuxna istället. Det var min poäng

Förövrigt är jag helt emot dumpen; jag tycker det är en farlig väg o gå när samhället ska ta saken i egna händer; det blir som med meetoo; det blir lite häxprocess över det.

Jag tycker dumpen istället ska leta upp pedofilerna o fixa en enkelbiljett för dem direkt in i häktet där polis o rättsväsendet får göra en hederlig polisutredning. Då får rättvisa ske plus att inga eventuella oskyldiga hängs ut (jag har dålig koll om dumpen hängt ut någon som är oskyldig dock; men det kanske någon kan upplysa mig om)

Tack för ordet o ha en bra dag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in