2024-10-23, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Aschberg säger att det finns dokumentation som styrker att Impulskollen delat pengarna med Dumpen. Att inbilla sig och tro att Aschberg skulle påstå sig ha något han inte har är inte seriöst.

Allt som finns kommer dessutom komma fram, ge det lite tid bara.

Ja vi får väl se vad framtiden har att utvisa, men jag vet inte om Robert Aschberg är intresserad av redovisa vilka "underlag" han tagit del av - han kommer säkerligen hänvisa till källskyddet. Då förblir det höjt i dunkel för gemene man.

Det är dock märkligt hur pass vag han är i sina formuleringar i intervjun med Sara på Dumpen. Att de "delar på pengarna" är ju inte samma sak som utpressning, han kan lika gärna mena just det som Dumpen redovisar med reklamintäkterna från Impulskollen. Och det håller inte för att ses som utpressning.
Citera
2024-10-23, 11:55
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antagningsbesked
Jag blev först lite irriterad när du beskrev mig som sosse, men sen gjorde du en edit.

Det enda jag försökte säga var att vi måste skilja diskussionen mellan å ena sidan fenomenet att Dumpen publicerar människor på nätet, å andra sidan om Dumpen sysslar med utpressning och har en ohelig allians med Impulskollen.

Frågan om publiceringar lämnar jag till en annan tråd och tidpunkt.

Ha en trevlig dag!

Ja, ursäkta min otydlighet. Jag använde ditt inlägg som en språngbräda för att exemplifiera något jag skrev i ett tidigare inlägg, och jag skrev det lite för hastigt. Anledningen till att jag citerade just dig var snarare för att den idé du kommunicerade tydligt fångade kärnan jag var ute efter att visa upp och det var egentligen inte riktat mot dig som användare.
Citera
2024-10-23, 11:59
Medlem
Citat:
Däremot, det verkar inte alls som att flertalet män kunnat köpa sig fria. De påstår det. Vad de har redovisat till Aftonbladet vet vi inte. Vad vi har kunnat ta del av är dock ingenting alls. Bara en ihopklippt video med lösryckta citat från en eller flera gäddor.

Det faller egentligen på sin egen orimlighet att gäddorna självmant skulle söka okvalificerad psykologhjälp för stora summor pengar (14 miljoner i omsättning?) om de inte trodde att utfallet skulle dämpas om de gjorde det. Det finns redan allmän sjukvård i sverige, skulle de ta lån på huset för att prata med någon mindfullness-coach för att de plötsligt fick samvetskval?

De flesta som sökt den här typen av kontakter med minderåriga tycker inte att de gjort något fel. Sara och Patrik kan däremot säga att de avstår att hänga ut dig om du visar att du är villig att ta tag i problemet. Och det innebär då att betala för den här fejkvården de hänvisat dig till…
Citera
2024-10-23, 12:03
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Det enda jag försökte säga var att vi måste skilja diskussionen mellan å ena sidan fenomenet att Dumpen publicerar människor på nätet, å andra sidan om Dumpen sysslar med utpressning och har en ohelig allians med Impulskollen.

Dumpen-armén här ihop med nynazister kan inte skilja någonting åt. Jag, t. ex, har inte med ett ord i tråden kritiserat att man hänger ut snuskgubbar och peddos. Däremot tycker jag Dumpens metod att hänvisa till, och samarbeta nära med, bluffbolaget Impulskollen är jävligt tveksamt. Men då är jag en pedofil som försvarar pedofiler!
Citera
2024-10-23, 12:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Dumpen-armén här ihop med nynazister kan inte skilja någonting åt. Jag, t. ex, har inte med ett ord i tråden kritiserat att man hänger ut snuskgubbar och peddos. Däremot tycker jag Dumpens metod att hänvisa till, och samarbeta nära med, bluffbolaget Impulskollen är jävligt tveksamt. Men då är jag en pedofil som försvarar pedofiler!

Ja organisationer som inte tåls att granskas ska man vara jävligt skeptisk mot.
Citera
2024-10-23, 12:07
Medlem
Citat:
'jag har sett den nu, jag lutar faktiskt åt att tro på hans historia. Det kändes som att han var lite för förberedd och han har inte. behövt tänka efter en enda gång. Det som visades var en Sara och Patrik som inte lyssnar utan de bara maler på med anklagelser. I texten till videon har Sara skrivit att hon inte begriper varför "journalisten" skulle ljuga för att komma åt honom eftersom han bara hade behövt maila. Hon visste inte att dom var under granskning då.

Läser man sedan chatloggen så känns det emellanåt som att han nästan driver med Dumpen och hela tiden lägger ut beten.

Skämtar du?!?!?! Vem som helst som är någorlunda socialt kompetent ser ju på kroppsspråket att han är stressad, ljuger och drar en rövare som han tänkt ut innan ifall han skulle åka fast.

Hade han agerat undercover för ETC eller någon annan så hade han ju självklart haft med sig ett eget team som filmade det hela.

Den där Henrik rör sig insamma hbqt-kretsar som ETC-gänget och känner säkert till att ETC är ute efter Dumpen av oklar anledning. Kanske för att just ETC-medarbetare, hbqt-sympatisörer eller andra vänsterfolk kan åka fast för Dumpens gäddfiske och upp nystas en väldig härva av pedofiler och hållhaksaffärer. Kanske ETC själva sysslar med utpressning av folk och inte vill ha konkurrens. Det vore faktiskt en naturlig utveckling av researchgruppen.
Citera
2024-10-23, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke

Impulskontrollen kanske skapats för att misskreditera Dumpen? Är det ingen som tänkt den tanken?
Citera
2024-10-23, 12:10
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Jag tror det var Aschberg som i Aftonbladets chatt sa att de hade dokumentation som styrker ekonomiska överföringar. Samma sak är jag ganska säker nämns i programmet? Det är nog annars i den oklippta intervjun det nämns.

Hittar du något får du gärna berätta var. Som jag uppfattar det har Aftonbladet dokumentation som styrker överföringar på stora summor från privatpersoner till Impulskollen.

Citat:
Aschberg säger att det finns dokumentation som styrker att Impulskollen delat pengarna med Dumpen. Att inbilla sig och tro att Aschberg skulle påstå sig ha något han inte har är inte seriöst.

Allt som finns kommer dessutom komma fram, ge det lite tid bara.

Det beror då på vad han mer exakt säger. Om han ordagrant säger att det finns bevis på betalningar utöver kostnad för reklam från Impulskollen till Dumpen eller Sjöberg eller Nilsson personligen så är det en sak, men om han antyder att det är så men bara bevis på andra transaktioner är det en annan. Det kan handla om att blanda bort korten och då är vissa delar Aschberg hävdar sant som gör att han kommer undan med det andra.
Citera
2024-10-23, 12:10
Medlem
Julskinkatos avatar
Låter suspekt, förmodligen pedofilkramare på aftonslasket som hittar på en aning.
Citera
2024-10-23, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Du tror inte att det går att fokusera på två saker samtidigt? Tycker du polisen bara ska utreda en typ av brottslighet också?

ja men hur mycket fokus får egentligen brottsoffrets sida och problematiken med pedofiler.. inte mycket.. utan bara fokus på dom som har tagit sina liv och hur illa allt är med dumpen.. tycker inte dumpen är helt oproblematisk men tycker ändå fördelarna väger över nackdelarna utifrån nuvarande lag stiftning..
Citera
2024-10-23, 12:16
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Impulskontrollen kanske skapats för att misskreditera Dumpen? Är det ingen som tänkt den tanken?

Impulskollen heter dom, och nej så är det inte. Herrarna bakom Impulskollen är ett par barndomspolare som vill leva det glada livet i glamour och glans, och hittat ett sätt att tjäna pengar på folks rädsla (samma som Dumpen alltså). Här har du herrarna: https://pbs.twimg.com/media/GaeVZihWgAA2Nqd?format=png&name=900x900

Det är skitsmart att göra business på detta eftersom att dom flesta hatar pedofiler och få vågar kritisera folk som påstår sig motverka fenomenet. Återigen, samma som Dumpen. Och givetvis är Sara, Patrik, Michael och Mikael polare.
Citera
2024-10-23, 12:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Impulskollen heter dom, och nej så är det inte. Herrarna bakom Impulskollen är ett par barndomspolare som vill leva det glada livet i glamour och glans, och hittat ett sätt att tjäna pengar på folks rädsla (samma som Dumpen alltså). Här har du herrarna: https://pbs.twimg.com/media/GaeVZihWgAA2Nqd?format=png&name=900x900

Riktiga råttor är det vi pratar om här.

Jisses ser verkligen ut som såna som skulle kunna sälja sin egen mor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in