Citat:
Ursprungligen postat av
Il.Malizia
Det finns kristna och judiska minoriteter i Iran, det finns det inte i Saudi.
Varför skulle Iran vid Persiska Viken vara med i NATO? Låter ju heltokigt.
Om det historiskt blev som jag beskrev i mitt inlägg så tror jag att Iran skulle varit medlem i NATO. Landet skulle då varit sekulärt sen 1979 och med de grannar de har så skulle de förmodligen varit än mer tydligt nyanserade sekulära än vad vi i väst "känt oss tvungna till" att vara.
Då skulle de känt mer samhörighet med uttalade sekulära länder som Turkiet och Israel som finns i närområdet. Skulle de även utvecklats som en sekulär stat sen 1979 så skulle de ganska snart vara en mycket framgångsrik stat. Iranska människor är mer som oss i väst än vad de liknar araberna som de har i sitt närområde.
USA skulle snabbt bli en nära vän och den västerländska kulturen skulle blommat i Iran. kanske hade det till och med kunnat hjälpa Afghanistan att fortsätta resan de var inne på innan Talibanerna fuckade upp allt.
Därför tror jag att Iran skulle varit medlem i NATO. Skulle varit en ganska naturlig utveckling faktiskt.
Det man ser är att Islam är roten till allt ont i den delen av världen. Så jag förstår ju de som med öppna ögon inte är glada för islamiseringen av väst som pågår nu.
Islam är ondska.