2024-10-19, 23:58
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngemarH
Ni som tillhör "rörelsen": Använd nedanstående "debunkbot" och testa den på en konspirationsteori som ni förhoppningsvis inte tror på, tex att människan inte har varit på månen. Sedan kan ni gå vidare och testa den på en konspirationsteori som ni kanske tror på, tex att det finns farkoster från icke-mänsklig intelligens i gömda förvar på Jorden och att myndigheter och regeringar ljuger när de förnekar existensen av dessa farkoster. Lek helt enkelt med detta AI-verktyg och utforska vad som kan vara sant och inte!

https://www.debunkbot.com/

Den trodde bestämt att Roswellincidenten 1947 var en spionballong. Vilket inte ett enda vittne kan bekräfta.
Redan där gick det i stöpet
Citera
2024-10-20, 01:21
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkRightly
Vad spelar en hearing för roll?
Vad någon än säger så är det inte bevis för något.
Ord ur en mun= inte bevis.

Ja, du behöver ju inte bry dig.
Citera
2024-10-20, 13:51
Medlem
Citat:
Ni som tillhör "rörelsen": Använd nedanstående "debunkbot" och testa den på en konspirationsteori som ni förhoppningsvis inte tror på, tex att människan inte har varit på månen. Sedan kan ni gå vidare och testa den på en konspirationsteori som ni kanske tror på, tex att det finns farkoster från icke-mänsklig intelligens i gömda förvar på Jorden och att myndigheter och regeringar ljuger när de förnekar existensen av dessa farkoster. Lek helt enkelt med detta AI-verktyg och utforska vad som kan vara sant och inte!

https://www.debunkbot.com/

Nah, den där var ingen höjdare. Det var lite som att tala med en pseudo-skeptiker, den griper efter varje halmstrå den kan för att hitta som ursäkt. Den gjorde inga försök att (mot)bevisa något. Förneka är inte att "debunka".

Men jag tror inte du heller förstår den här kritiken... Är det kanske så att du är en AI?

... Jag vet inte om jag skämtar faktiskt. Mönstret är rätt slående.

*

Den gav Palmemordets polis/säpo-spår 3/5 om någon undrar. "Osannolikt, men möjligt" eller nåt sånt.
Citera
2024-10-20, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framforallt
Ja, det tycks så. Jag såg någon kommentera angående att hans Op-Ed fortfarande var aktuell, antagligen sker det ett konstant bollande med DOPSR om vad som får sägas, och antagligen gör hemlighetsmakarna sitt bästa för att stoppa eller fördröja.

Corbell har tydligen också blivit hotad, kopplat till den rapport som Shellenberger berättade om, om jag fattade rätt. Det verkar som det finns flera källor nu som backar upp existensen av Immaculate Constellation.

Den hearing som kommer blir antagligen något alldeles extra.
Ännu mer av ”an anonymous person told me a amazing story, but I can’t tell you”?

Sverige må var en ankdamm, men i USA har folk börjat misstro hela denna psy-op. Det har inte presenterats ett enda verifierbart belägg under dessa 18 månader efter världshistoriens största avslöjande alla kategorier, av underrättelseofficerare som utger sig själva vara ”visselblåsare” med insyn i hela operationen. Istället är det bara ett valsande runt mellan olika youtube-poddar, böcker med låg upplaga, och dokumentärer med gammal skåpmat. Samt nygamla videor av potatiskvalitet på ballonger, flygplan, flaxande måsar och nu senast stillbilder på trädkronor ”from France”, vilket amerikaner tycker är tjusigt.

Är det någon som blivit hotad de senaste 18 månaderna så är det Kirkpatrick som undersökte påståendena utan att hitta något.
Citera
2024-10-20, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
Ännu mer av ”an anonymous person told me a amazing story, but I can’t tell you”?

Sverige må var en ankdamm, men i USA har folk börjat misstro hela denna psy-op. Det har inte presenterats ett enda verifierbart belägg under dessa 18 månader efter världshistoriens största avslöjande alla kategorier, av underrättelseofficerare som utger sig själva vara ”visselblåsare” med insyn i hela operationen. Istället är det bara ett valsande runt mellan olika youtube-poddar, böcker med låg upplaga, och dokumentärer med gammal skåpmat. Samt nygamla videor av potatiskvalitet på ballonger, flygplan, flaxande måsar och nu senast stillbilder på trädkronor ”from France”, vilket amerikaner tycker är tjusigt.

Är det någon som blivit hotad de senaste 18 månaderna så är det Kirkpatrick som undersökte påståendena utan att hitta något.

Då har du inte följt utvecklingen.

Kirkpatrick blev inte hotad.Någon besökte honom för att ställa frågor eller liknande. Kirkpatrick har inte heller gjort något undersökande utöver att fråga de anklagade om de gömmer några ufo-farkoster. De sa "nej" och därmed så ansåg sig Kirkpatrick nöjd. Väldigt vetenskapligt av honom, eller hur?

Vad tänker du dig skulle vara syftet med den där "psy-op:en" egentligen?
Citera
2024-10-21, 14:31
Medlem
Citat:
Nah, den där var ingen höjdare. Det var lite som att tala med en pseudo-skeptiker, den griper efter varje halmstrå den kan för att hitta som ursäkt. Den gjorde inga försök att (mot)bevisa något. Förneka är inte att "debunka".

Men jag tror inte du heller förstår den här kritiken... Är det kanske så att du är en AI?

... Jag vet inte om jag skämtar faktiskt. Mönstret är rätt slående.

*

Den gav Palmemordets polis/säpo-spår 3/5 om någon undrar. "Osannolikt, men möjligt" eller nåt sånt.

Ånej. Tänk om jag är en AI utan att veta om det själv! Det vore ju nästan en konspirationsteori i sig.

Men, skämt åsido, så är vi helt överens. Det var också det jag menade med mitt inlägg. Om det finns solida, fysiska bevis, tex som motbevis till "Jorden är platt", så är det inte mycket till konspirationsteori.

Om däremot hårda bevis saknas både för och emot någonting som folk tror på, då kan det vara en konspirationsteori som man kan försvara, någorlunda med hedern i behåll. Förmodligen menar AIn att inga hårda bevis har framlagts för ett påstående, och då finns det ingen anledning att göra antagandet, vilket är ett resonemang i enlighet med Occams rakkniv. Då har man ju på goda grunder argumenterat emot en viss given konspirationsteori, men, som sagt, den är inte "debunked".
Det blir lite som när man skall "faktagranska" påståenden i politiska debatter. Det ena eller andra påståendet är inte bevisat, men det är omtvistat, och därmed kan man i alla fall hävda att man stödjer påståendet.
Citera
2024-10-21, 18:55
Medlem
Citat:
Ånej. Tänk om jag är en AI utan att veta om det själv! Det vore ju nästan en konspirationsteori i sig.

Men, skämt åsido, så är vi helt överens. Det var också det jag menade med mitt inlägg. Om det finns solida, fysiska bevis, tex som motbevis till "Jorden är platt", så är det inte mycket till konspirationsteori.

Om däremot hårda bevis saknas både för och emot någonting som folk tror på, då kan det vara en konspirationsteori som man kan försvara, någorlunda med hedern i behåll. Förmodligen menar AIn att inga hårda bevis har framlagts för ett påstående, och då finns det ingen anledning att göra antagandet, vilket är ett resonemang i enlighet med Occams rakkniv. Då har man ju på goda grunder argumenterat emot en viss given konspirationsteori, men, som sagt, den är inte "debunked".
Det blir lite som när man skall "faktagranska" påståenden i politiska debatter. Det ena eller andra påståendet är inte bevisat, men det är omtvistat, och därmed kan man i alla fall hävda att man stödjer påståendet.

Jag tror inte det är så ockhams rakkniv är tänkt att fungera. I fallet med Mordet på Olof Palme så är bortförklaringarna mer komplexa än den enkla förklaringen att det fanns en konspiration. Detta eftersom varje delmoment i misslyckandet kräver en förklaring, och varje delförklaring måste stämma för att inte förklaringen ska falla sönder. Medan den raka, enkla förklaringen att det finns en konspiration inte behöver förklara alla delar, en del kan vara normala misstag och inkompetens. Se det som att multiplicera sannolikheter. Införande av en konspiration som förklaring reducerar snabbt antalet delar som ska multipliceras. Det är inte längre en radda osannolika misstag utan en rad medvetna handlingar. Komplexiteten går ner.

Samma sak kan sägas om UFO-frågan, särskilt nu. Redan innan dessa avslöjanden från Grusch, Lue, Lacatski med fler, så var ET eller NHI den rimligaste förklaringen enligt Ockhams rakkniv. Efter att du skalat bort alla enkla förklaringar, fiskmåsar, ballonger, flygplan osv, så har du kvar något som inte längre kan förklaras så lätt. Istället får du multiplicera sannolikheter för att alla sensorer får fel samtidigt och de professionella piloterna råkar vara inkompetenta eller ha psykiska problem osv. Det blir mer komplext.

Allt det där kan du skala bort med Ockhams rakkniv genom att välja det enklare alternativet: NHI

Men nu har vi dessutom alla dessa visselblåsare och blir tvungna att multiplicera ytterligare helt extrema osannolikheter om vi inte väljer den enkla, raka förklaringen att de talar sanning.

*

Och jag misstänker att en del vill vifta bort alternativet ET/NHI med att "det är osannolikt". Hur osannolikt är det? Vi har faktiskt ingen aning. Det är inte som polisens genomsnittliga inkompetens som kan jämföras med inkompetensen under Palmemordsutredningen; det är ett okänt värde. Med andra ord så kan man inte tala om ET/NHI alternativet som osannolikt.

Man kan däremot säga "det stämmer inte med min tro", men så vill skeptiker ogärna prata.
Citera
2024-10-22, 09:56
Medlem
Citat:
Jag tror inte det är så ockhams rakkniv är tänkt att fungera.
Ponera att du inte har rätt. Du skrev tidigare:
Citat:
Oavsett så går det egentligen inte att förneka att vi besöks av tefat och annat mystiskt
Du hade inget svar på detta när jag skrev så här:
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Så länge inga mystiska farkoster hittas kraschade så behövs inget syfte.
Det är Ockham. Det borde finnas massor kraschade på 98% av jordytan utanför USA, men nää...
Citera
2024-10-22, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Ponera att du inte har rätt. Du skrev tidigare: Du hade inget svar på detta när jag skrev så häret är Ockham. Det borde finnas massor kraschade på 98% av jordytan utanför USA, men nää...

Jag hade nog med svar, men som jag minns det så lessnade jag då du inte verkade lyssna alls.
Citera
2024-10-23, 00:03
Medlem
Anonym post på Reddit:

https://www.reddit.com/r/UFOs/commen...ccount_of_doe/

Tldr: Personen påstår sig vara den som presenterade rapporten om Immaculate Constellation. Pekar ut Energy Secretary Jennifer Granholm som central i försöken att stoppa UAP-disclosure.

Själv är jag skeptisk. Jag ser inte riktigt poängen med ett sånt här anonymt utspel när vi snart har en hearing där allt det här kan läggas fram med en helt annan tyngd. Om jag ska gissa så är kanske det här disinfo menad att skapa reaktioner för att skaka fram visselblåsare. Alternativt är det bara ett larp; men jag är fortfarande öppen för att det skulle kunna vara äkta, även om jag inte kan se poängen.
Citera
2024-10-23, 15:09
Medlem
Citat:

Man kan däremot säga "det stämmer inte med min tro", men så vill skeptiker ogärna prata.

Jag tror ingenting. Om NHI/ET finns på Jorden, så gör de det. Men för att överhuvudtaget föra in begreppet i analyser och resonemang, så måste man ju veta någonting. Annars introducerar du ju mängder av antaganden om vilka de är, deras avsikter, hur de tog sig hit, varför de inte har givit sig till känna etc. Det är ju definitivt inte i enlighet med Ockhams rakkniv.
Citera
2024-10-23, 23:26
Medlem
Citat:
Jag tror ingenting. Om NHI/ET finns på Jorden, så gör de det. Men för att överhuvudtaget föra in begreppet i analyser och resonemang, så måste man ju veta någonting. Annars introducerar du ju mängder av antaganden om vilka de är, deras avsikter, hur de tog sig hit, varför de inte har givit sig till känna etc. Det är ju definitivt inte i enlighet med Ockhams rakkniv.

Non-human intelligence. Så pass mycket kan vi åtminstone veta. De är åtminstone tillräckligt smarta för att införskaffa "all-domain"-farkoster och köra dessa på ett intelligent sätt.

Därtill har vi alla dessa visselblåsare, som förvisso är försiktiga med vad de säger, men Grusch har t.ex. nämnt att man har kroppar (eller biologics, vilket kan handla om själva skeppen också, särskilt som Lue också uttryckt sig lite kryptiskt i den riktningen) från dem, och antagligen har han även sagt att kropparna stämmer med beskrivningen av de grå, som väldigt många vanliga vittnen sett.

De alternativa förklaringar som jag känner till är t.ex. att Roswell handlade om att Stalin skickat vanställda barn som en sorts psykologisk krigföring. Kanske han t o m körde tefatet själv, jag minns inte alla tramsiga detaljer. Jag tror inte heller att någon alls köper den berättelsen, och den kan i vilket fall inte förklara alla övriga fall. Det finns också någon förklaring där ET egentligen är människo-dvärgar som CIA gjort experiment på, men samma problem finns där med att det inte förklarar övriga fall. Tror man tidigare försökte bortförklara fallet med krock-test dummies också.

Försöken att bortförklara Roswell är i sig talande. I vilket fall så kan du ju testa lite rakkniv själv, men som du sett så måste man ha ett alternativ att jämföra med, jag tror ET står sig rätt bra i konkurrensen. Det är ju inte så sannolikt att Grusch, Lue, med fler bara inbillat sig att de arbetade för ett hemligt program som spårade UFOn t.ex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in