2024-10-22, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Varför stängde skäggapan ner sidan om han har rent mjöl i påsen?
Han behövde bygga om hemsidan.
Nä men det luktar skunk på många håll just nu.
Dumpen. Aftonblaskan. Vilka inspelningar sitter de på?
Impulskollen. Där verkar det ju vara riktig kris.

Den som överlever får se
Citera
2024-10-22, 23:00
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Ja jag fick samma känsla, det visar sig nog.

Fan, jag kollar runt på Dumpens hemsida och försöker kolla upp allt med ETC. Dumpen är ju som en öppen bok för målsägandebiträden och utredare att gotta sig i. Känns som att det här kan bli årets skandal s-lotterier och bröloppsfirande gängtoppar till trots.
Citera
2024-10-22, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrmilton
Om nu Bodström väljer att åtala för det här är både Dumpen och Impulskollen körda.
Transaktionerna kommer att gå att spåra så bevisläget lär vara gott om dessutom de äckliga pedofilerna vittnar.

Är inte Bodström advokat? Är det inte åklagare som väcker åtal?
Citera
2024-10-22, 23:05
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Det som Aftonbladet verkar mena att de har dokumentation på verkar vara att personer gjort stora inbetalningar till Impulskollen. Det är detta de inte säger sig kunna visa pga källskydd.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/XjWjor/dumpen-hos-oss-kan-man-inte-kopa-sig-fri

De säger sig vidare ha tagit del av dokument där Impulskollen uppger att de och Dumpen delar på pengarna. Om detta inte går att visa pga källskydd verkar osannolikt.

Något dokument som visar att Dumpen verkligen får pengar av Impulskollen för att stoppa publiceringar verkar Aftonbladet bara vilja antyda, men att det skulle finnas sådan dokumentation - vilket ju är den centrala frågan - verkar tidningen inte påstå.
Citera
2024-10-22, 23:07
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Vem menas med skäggapan?

Jag påstår inte att Dumpen har rent mjöl i påsen. Min teori är att dom skitit i det blå skåpet av någon anledning. Stött sig med fel personer, tagit "fel" gädda, utfört konkurrerande verksamhet till Dom som håller på med hållhakar och utpressningsaffärer eller något annat som vi inte vet.

Jag tror att det med en så öppen agenda var jävligt dumt att utpressa föräldrar med 100.000.000kr på kontot för att deras son inte skulle bli uthängd. Sara och Patrik blev för giriga och pushade gränserna för hårt. Törs lova att det i det fallet finns bevis noggrant dokumenterade från dag ett.
Citera
2024-10-22, 23:08
Avslutad
Citat:

Enskilt åtal är väl en möjlighet
Citera
2024-10-22, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Allt förutom tid kan köpas för pengar.

TID om något kan ju just köpas för pengar. Blev det fel?

Ont: fyfan vilken besvikelse om allt bara är ett sätt att blåsa pedofilerna på pengar och dessutom lura dem på hjälp.
Pedofilen är nu uthängd på dumpen, har inga vänner kvar, Inger arbete, ingen fru kvar. Blir lämnad utan hjälp och eventuellt skuldsatt för livet.
Han lär nu lägga all sin vakna tid på att jaga småbarn - han har redan förlorat allt.
Stackars barnen.

Vissa dagar hatar jag denna värld.
Citera
2024-10-22, 23:11
Medlem
Det är helt jävla sjukt att Dumpen tar betalt utav pedofiler att inte hamna på dumpen mot betalning! Det är som att säga att det är okej att du är pedofil så länge du betalar!
Citera
2024-10-22, 23:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PhilipsDP18
https://youtu.be/1JMT3FXAGcc?si=_lFue00cwlhFgmul

19:00 in, helvete vad hon spårar ur där
Man hör att den gamla pundarhoran anar vad klockan är slagen.

Jag har inget annat än förakt till övers för vare sig peddos, Aschberg, Sara eller Patrik så jag kan inte förneka att jag har rätt roligt nu.

Haha, hon skulle ha dragit upp frågan om vad Aschberg gjort med VHS-filmerna från barnporrmålet som han beställde från Huddinge tingsrätt på 90-talet.

(FB) Robert Ashberg och barnporr - Vad skulle han med det till?
Citera
2024-10-22, 23:16
Medlem
Lesslers avatar
Citat:

Jo, det är åklagare som väcker åtal för de brott Bodström nämner: utpressning och olaga tvång. Men polisanmälan kan alltid göras. Sedan talar Bodström om en civilrättslig process för att få avtalen med de opublicerade männen, som har betalat till Impulskollen, ogiltigförklarade. Det målet kan han driva å sin klients vägnar.

Eventuellt förtalsmål mot Sara Nilsson kan han också driva - enskilt åtal.
Citera
2024-10-22, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Jag tror att det med en så öppen agenda var jävligt dumt att utpressa föräldrar med 100.000.000kr på kontot för att deras son inte skulle bli uthängd. Sara och Patrik blev för giriga och pushade gränserna för hårt. Törs lova att det i det fallet finns bevis noggrant dokumenterade från dag ett.

Om så skulle vara fallet, varför engagerar sig Aschberg, Expressen och ETC? Finns väl betydligt värre saker att ta upp än att pedofiler blir utpressade?
Citera
2024-10-22, 23:18
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:

Som det lät utreder han en brottslig stämning kontra en civilrättslig. Han har ju varit med under ett tag nu i fråga om att driva förtalsmål mot Dumpen så man kan ju tänka sig att han under resans gång inhämtat information som nu tyder på minst utpressning och olaga tvång. Högst troligt har redan en åklagare redan tagit över utredningen och varit inkopplade en tid.

Bodström agerar väl målsägande biträde i något av fallen om förtal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in