Citat:
Ursprungligen postat av
Back-Commenter
Det är nog betydligt mer komplicerat än så.
När jag ser den kulturella bakgrunden till det här med inblandning av traditionella kopplingar till bl a Frankrike, Algeriet, Kamerun och säkert också till Östafrika, Zanzibar, arabiska halvön och den muslimska världen så får jag en känsla av att det vi bevittnar är det som kallas vit slavhandel. De ljusa, vita kvinnorna från norr var mycket attraktiva och efterfrågade i de arabiska haremen. Det är en komplex kulturell kontext och jag ska inte fördjupa mig i detta här, men man behöver veta något om den historiska bakgrunden för att få ett begrepp om vad det här förmodligen handlar om och därmed varför Stockholm och Sverige är ett helt olämpligt val för sådana här arrangemang. Det verkar som om den här "festfixaren" haft noll koll på de här sakerna, därav dessa övertramp som vi ser.
Vit Slavhandel
Det finns en bild på den inlänkade Wikipediareferensen, en satirteckning från 1819, där en persisk ambassadör ger en "
tjerkessisk skönhet" som gåva till brittiska dignitärer.
Den teckningen är mycket lik det här "pingisrummet" som vi sett bilder av.
Vi får se hur polis och åklagare egentligen tänker sej att hantera sådant här. Vi vet i princip ingenting om det.
Javisst är det så. Och en av de bisarra anledningarna till att de arabiska männen vill att deras kvinnor ska bära burka är för att kvinnans hud ska förbli så ljus som möjligt.
Vilket i sin tur åstadkommer brist på D-Vitamin konstigt nog.
Pga att huden inte får något solljus.
Deras diet brukar egendomligt nog vara fattig på just D-Vitamin om de inte äter tex fisk och mjölk-produkter. I sin tur så varje graviditet minskar förrådet av D-Vitamin och Kalcium, dvs kalk.
Men i vilket fall som helst så finns det gott om irriterande flugor i öknarna som kan vara nog så besvärande, och då är det praktiskt att täcka sig med burka, turban whatever.
Dessutom så finns det någon slags irriterande knott som kan infektera ögonen rätt illa.
Nu åter till trådens ämne, Mbappé:
Nu vet vi inte om BO är vit eller inte, och inte heller vad som har hänt ?
Om man nu tittar på France24 som brukar hålla reda på Mbappé så är nyheterna om honom helt borttagna från förstasidan. Eller ja, det är andra nyheter som står först förstås.
Den enda som står kvar är att Mbappé har kontrat med en förtalsanmälan (= libel på engelska, mer i meningen osant rykte)
Först på rubriken Mbappé ligger fortfarande tvisten med pengarna från PSG:
https://www.france24.com/en/tag/kylian-mbapp%C3%A9/
Här är tex en länk:
https://www.france24.com/en/video/20240820-france-s-mbappe-goes-after-psg-over-unpaid-salary
Frankrikes feminister vädrade morgonluft igår med att gå bananas om manligt våld mot kvinnor.
Och passar på att ge en känga åt Mbappé:
https://www.france24.com/en/tv-shows/a-week-in-france/20241021-france-grapples-with-male-violence-against-women
Onödigt att blanda in Mbappé i rubriken. De franska feministerna gör bara bort sig ännu mera ?
Just att France24 plockat ner nyheten lång ner, tyder väl på att nyhetsvärdet tycks helt ha
försvunnit ?
Fläckarna på madrassen har torkat in och nu finns ingenting mera att se ?
Nyhetstorka.
Cirkulera mera