2024-10-22, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Eh. Suveräna stater? De där som ryssfittan i kreml ensidigt annekterade i strid med internationell rätt? m.a.o slutade de vara suveräna stater i samma veva puttefnask deklarerade att ukrainsk mark är "evigt ryskt".

Edit: har aldrig förstått hur nassar kan hylla en slavisk rysk tsarführer som tillsammans med musslor och kommunistiska asiater härjar i (den vita) Europa. Nassarna som står på ryssens sida borde skämmas i och med det är de inga riktiga arier.
Hitler med anhang roterar i sina gravar av skam medans deras eventuella själar fortsätter att ruttna i piss.
Såja, såja. Här hyllas ingenting. Jag försöker bara förklara att ryssarna gör helt rätt ur deras perspektiv. Putin vill skydda sitt lands gränser från fientliga provokationer. Då det inte fungerade med diplomati och förhandlingar så återstod bara militär intervention. Nato kunde ha förhindrat detta men valde bort den möjligheten.
Citera
2024-10-22, 23:10
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Jag håller helt med. Sydkorea har varit på randen till krig i 70 år nu. Obligatorisk värnplikt i 3 år säger en hel del hur hård sydkoreanskt slagkraft är. Dom är tamefan inget att leka med. Tittar man på militära utgifter och vilka mängder vapen dom ha så är det imponerande. Och till skillnad från NK så har SK. Top of the line prylar.

Sydkorea kräver att Nordkorea omedelbart drar tillbaka sina trupper från Ryssland.
Cheongung-II medium-range surface-to-air missile defense system är ett av systemen som kommit på tal vid eventuellt militärt stöd av Ukraina.

https://en.wikipedia.org/wiki/KM-SAM

South Korea threatens to send arms, personnel to Ukraine

SEOUL, SOUTH KOREA — South Korea is renewing its threat to send weapons to Ukraine, days after releasing intelligence alleging that North Korea plans to deploy a large number of troops to support Russia’s invasion.

South Korea will consider sending Ukraine “weapons for defense and attack,” according to the Yonhap news agency, which cited an unnamed senior presidential official on Tuesday.

...
A decision to arm Ukraine also could play into South Korean President Yoon Suk Yeol’s foreign policy mantra of “peace through strength,” said Ben Engel, who teaches political science and international relations at Dankook University outside Seoul.

“They won't look very strong if they don't react somehow. And sending weapons to Ukraine is something they are de facto doing already,” Engel said. “So, doing it explicitly seems like an easy step to show strength.”

South Korea has so far provided weapons only to third parties such as the United States and Poland, which are directly supplying weapons to Ukraine.

https://www.voanews.com/a/south-korea-threatens-to-send-arms-personnel-to-ukraine/7832347.html
Citera
2024-10-22, 23:11
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutVodka12
Såja, såja. Här hyllas ingenting. Jag försöker bara förklara att ryssarna gör helt rätt ur deras perspektiv. Putin vill skydda sitt lands gränser från fientliga provokationer. Då det inte fungerade med diplomati och förhandlingar så återstod bara militär intervention. Nato kunde ha förhindrat detta men valde bort den möjligheten.

Den enda fientliga provokationen var att Putin angrep Ukraina i februari 2022, enbart den idioten valde krig, och nu har han satt hela federationen i skiten.
Citera
2024-10-22, 23:12
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:

Såja själv vare sig du ser dig själv som kommunistjävel, nassesvin eller bara som en allmän nyttig idiot för kremls verklighetsfrånvända skitsnack i ett försök att vara en "hö-hö" edgelord som sitter i mammas källare.
Nato-länder gör rätt att reagera på skitstöveln i kreml med dennes imperialistiska agerande. Det är helt rätt från deras perspektiv att skydda sig från rysk aggression och provokationer. Det fungerade inte med diplomati eller förhandlingar. Då återstår att beväpna Ukraina för att visa ryssen att mobbing, utpressning eller expansionism inte fungerar längre på 2020-talet. Ryssen hade kunnat förhindra detta men valde bort möjligheten.
Trots allt lever vi inte längre i den där skitiga eran som man befann sig under 1800- och tidiga 1900-talet.
Citera
2024-10-22, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Har för mig att även vissa mediciner är undantagna. Ta bort vartenda undantag från sanktionerna vare sig det handlar om matprodukter och mediciner. Sanktionera ALLT.

Alla läkemedel är undantagna vad jag vet. Det var till och med därför Danone kunde fortsätta verka i landet och sälja produkter som mjölkersättning och produkter som innehöll probiotika och yougurtprodukter mm.

Hjälpte ju inte dom i slutändan eftersom ryssland valde att förstatliga hela ryska Danone.

Man hade kunnat börja med att strypa försäljningen av bromsmediciner mot HIV. Ryska soldater hade dött som flugor
Citera
2024-10-22, 23:29
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Alla läkemedel är undantagna vad jag vet. Det var till och med därför Danone kunde fortsätta verka i landet och sälja produkter som mjölkersättning och produkter som innehöll probiotika och yougurtprodukter mm.

Hjälpte ju inte dom i slutändan eftersom ryssland valde att förstatliga hela ryska Danone.

Man hade kunnat börja med att strypa försäljningen av bromsmediciner mot HIV. Ryska soldater hade dött som flugor

Kapa allt - både mat och mediciner. Få se hur ryssen klarar sig efter det. Kanske de får lite kinesiskt bröstmjölksersättning som innehåller en jävla massa kemikalier. Vad fan hette den där skiten fylld av plast som fanns för ett tag sedan? Melatonin eller nåt sånt. Låt ryssens nyfödda skrevtroll bli fyllda med den.
Efter allt de har gjort i och mot Europa sedan sovjets fall, låt dem lida och ta konsekvenserna.
Senast redigerad av Silfverrygg 2024-10-22 kl. 23:55.
Citera
2024-10-22, 23:38
Medlem
Måtte Sydkorea komma på banan och hjälpa ukriana nu. Dödliga vapen som smular sönder smutsiga ryssar och vidriga nordkoreaner vore drömmen. Kom igen
Citera
2024-10-22, 23:42
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Analys av Spaniens blytunga militära stöd till Ukraina - på totalt 5,4 miljarder dollar (57 miljarder kronor).

Spanien har fått nog av massmördaren KGB-Putin och steppar upp stödet till Ukraina.

SPAIN Had Enough of Russia - GET OUT OF UKRAINE!
https://www.youtube.com/watch?v=pJFBEB3Fx64
Citera
2024-10-23, 00:02
Medlem
Positiva nyheter från Storbrittanien.

Man utbildar 200 ukrainska, yngre piloter.

Jag tycker det visar vilja. Starmer är inte så usel och inte heller hans nye husneger som är försvarsminister tror jag.

Jag får tänka om när det gäller negrer.
Citera
2024-10-23, 00:20
Bannlyst
Citat:

Ja, det var dumt att Nato inte skickade in ett par hundra tusen soldater in i Ukraina, i början på februari 2022.
Citera
2024-10-23, 00:21
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Analys av Spaniens blytunga militära stöd till Ukraina - på totalt 5,4 miljarder dollar (57 miljarder kronor).

Spanien har fått nog av massmördaren KGB-Putin och steppar upp stödet till Ukraina.

SPAIN Had Enough of Russia - GET OUT OF UKRAINE!
https://www.youtube.com/watch?v=pJFBEB3Fx64

Har ju vart flera tyngre stödpaket till Ukraina de sista dagarna, och om även SK också hakar på tåget..så stärker det Ukrainas sak om Trump tar över. Han gillar vinnare.., vill inte satsa på fel häst..

Få hoppas att Canada även överraskar med något.., och Australien samt Japan..
Citera
2024-10-23, 00:23
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Positiva nyheter från Storbrittanien.

Man utbildar 200 ukrainska, yngre piloter.

Jag tycker det visar vilja. Starmer är inte så usel och inte heller hans nye husneger som är försvarsminister tror jag.

Jag får tänka om när det gäller negrer.

Mm-m...misstänker det hänger ihop med att jänkarna önskar träna ukrainska F16 piloter ifrån scratch, inte ta in äldre piloter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in