2024-10-22, 19:35
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Snarare det som ger mig tolkningsföreträde som är så populärt nu för tiden.

Hur som helst vore det intressant om du bemötte det övriga.

Bemöter vad? En f.d. horas beklagan över att det är svårare att få jobb när torskarna torskar?
Citera
2024-10-22, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Jag har inte hunnit läsa ikapp vad som hittills hänt och sagts under kvällen. Men Sjöberg och Sara känns som två misstänkta man gärna låter vara ute på fri fot efter att en "bomb" briserat. Har en känsla att polisen samlat in mängder av information under dagen och att ett gripande misstänkta för grovt brott är att vänta.

Jag menar, om deras "startpaket" om 20 tjofräs blablabla kostade 139.000kr kan man ju undra hur priserna för ytterligare "vård" sett ut. Just att den här killen med de stormrika föräldrarna är inte märkligt, dom har givetvis haft advokater inkopplade på ärendet sedan dag ett. Gissningsvis har de spelat med samtidigt som precis allt dokumenterats. Nu kanske jag är lite fördomsfull också men om sonen som riskerades att hängas ut hade en taxerad inkomst om 5000kr/mån ligger det nära till hands att tro hann tillhör gruppen man tänker, "Men vad fan?! Det syns ju tydligt att han har någon grav utvecklingsstörning?". Det kan handla om ganska stora summor som den här familjen betalat och man blir ju därmed nyfiken på kostnaderna de olika gäddorna som gått med på "behandling" betalat. Kan tänka mig att det även här riskerar att se riktigt illa ut för Dumpen och Impulskollen.

Så fort Sara tystnat på Dumpens sida kan vi räkna med att hon minst sitter i förhör men troligen också vara gripen tillsammans med Patrik.

Det är mycket möjligt, men jag föredrar att inte spekulera hej vilt och vill istället ha hårda, kalla bevis. ETC och Aschberg är inte direkt några pålitliga källor, men även så förljugna avgrundsvarelser som ETC och Aschberg kan ha rätt ibland.
Citera
2024-10-22, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Och du tror att den killen blir frisk genom att betala massa pengar till någon mindfulnescoach som Micke råkar känna?

Någonsin försökt hålla två tankar i huvudet samtidigt?

Oops. Tror du verkligen att Micke har betalat för riktiga vårdgivare?
Jag kan tänka mig att samtalen låter ungefär såhär:
För hundra lax slipper du uthängningen
Citera
2024-10-22, 19:42
Bannlyst
Att impulskollen är en bluff är ingen nyhet, det går inte att bota nåns sexuella läggning.
Det har försökts med bögar men det har inte gått.
Jag gillar inte dumpen, men tror inte att Patrik och Sara är så dumma så dom låtit nån köpa sig fri, finns inga bevis på det.
Citera
2024-10-22, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Gör det ont när det brinner i arselet?
Man märker en ton förändring nu när trollen inte orkar längre.

Ingen vettig människa kan tycka att Dumpen agerar rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Hur spelar man in andras telefonsamtal i efterhand? Om någon blivit konfronterad av Dumpen, betalat stora summor till Impulskollen och inte blivit uthängd så är det ju inte speciellt svårt att förstå vad som hänt.

Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Och du tror att den killen blir frisk genom att betala massa pengar till någon mindfulnescoach som Micke råkar känna?

Någonsin försökt hålla två tankar i huvudet samtidigt?

Jag hoppas att ni resonerar likadant om man frameat en 14årig muslimsk terrorist från maracco, som fått det påhittade uppdraget att avrätta en familj med en handgranat.
Att ni stått vid hans sida, längst fram i ledet, när staten hade kommit fram till beslutet att utvisa invandraren tillsammans med hela invandrarsläkten.

Att ni skyddat honom lika hårt som en pedofil
Citera
2024-10-22, 19:43
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Rätt fascinerande ändå hur länge sånt här kan pågå innan det kommer fram.

Det är lite som med sossarnas lotterier.
Citera
2024-10-22, 19:44
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Ni som har råkat ut för dumpen!

Kontakta Thomas Bodström och prata med honom.
Citera
2024-10-22, 19:45
Medlem
Tänker att Dumpen styrelsen sätter sig ner när Sara är tillbaka.
Frågar sig själv om de kan minska inkomsten med 30k/mån och slippa diskusjonerna med Impulskollen
Citera
2024-10-22, 19:46
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
impulskollens hemsida ligger tyvärr nere just nu.
"Under uppbyggnad" står det.

De har nog ingenting att dölja, nej då.

Min gissning är att de suttit frihetsberövade under en tid men nu möjligtvis släppts för att någon förundersökning är klar. Av det lilla jag tolkat någonstans ifrån är ju det enda man hört från dom förutom tystnad någon konstig förklaring till någonting. Förmodligen är det något jag läst på Dumpens sida eftersom jag fortfarande kikar på vad som egentligen sagt hittills i den här historien.

Ska erkänna att jag alltid gillat ECT men har inte läst deras publikationer på åratal. Enda jag hört om dom på senare år är att Ehrenberg numera också heter Jenny och kontroversen kring det. Sedan har jag fattat att ETC granskat Dumpen men fasen inte hur mycket. Det här kommer bli riktigt intressant att följa.
Citera
2024-10-22, 19:46
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
Jag hoppas att ni resonerar likadant om man frameat en 14årig muslimsk terrorist från maracco, som fått det påhittade uppdraget att avrätta en familj med en handgranat.
Att ni stått vid hans sida, längst fram i ledet, när staten hade kommit fram till beslutet att utvisa invandraren tillsammans med hela invandrarsläkten.

Att ni skyddat honom lika hårt som en pedofil

Fast nu har det aldrig begåtts något brott.
Att inneha en handgranat är olagligt, men det fattar ju inte du.
Citera
2024-10-22, 19:48
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
Att impulskollen är en bluff är ingen nyhet, det går inte att bota nåns sexuella läggning.

Fast ingen har väl faktiskt påstått att det går att bota pedofili. Däremot kan det i vissa gå att få pedofiler att sluta söka kontakt med barn.

(De flesta pedofiler begår inte övergrepp, läste jag nån forskning om. Precis som att de flesta med normal sexualitet och är så äckliga att ingen vill ligga med dem inte våldtar.)

Men Impulskollen tycks vara ren bluff och båg. Det räcker faktiskt att titta på en bild på ägaren för att förstå det...
Citera
2024-10-22, 19:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Nu har herr Strandberg valt att dölja sig på Ratsit. Otippat.

Michael Strandberg
19730517-9330
Ringblommegatan 34
426 68 Västra Frölunda

Bara ett hundratal besök idag, det ska vi se till att försöka ändra på: https://mrkoll.se/person/Michael-Strandberg-Ringblommegatan-34-Vastra-Frolunda/puhQcYfrbTAQmkyqRaQDYuqDYuquerAcYfrkyqRaQbTAQmDYuq uerArahA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in