2024-10-22, 17:53
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Aftonbladet älskar pedofiler, alla som jobbar där har väl sånna börjejser och är livrädda att dumpen skall dyka upp. Så det är ingen trovärdig källa direkt.

Apropå trovärdig källa. Fram med lite källor själv för dina påståenden vettja. Lycka till.
Citera
2024-10-22, 17:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av luohan
Hade det varit så, så hade den uppgiften funnits på dumpen. Anonymt förstås.
Men..ingenting.

De kanske inte har så stor organisation att all information kan tillvaratas. Kräver mer arbete
Citera
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillaludret
ja exakt. sen kommer det säkert komma fram fler pengaströmmar också.

Det är sjukt ovanligt att en lirare , Mikael Strandberg på MM Framtid AB, och hans pappa har ett företag som omsätter 14 miljoner och bara tar ut 4 miljoner i lön på 8 anställda varav VDn tar ut 49000 per månad. Han har en vidlyftig livsstil med tjänstebil massor av Jetskis, bor i villa för 8 mkr vid vattnet i Västra Frölunda. Jag säger inte att han får ut pengar från bolaget på något skumrask sätt men när det ser ut såhär är det inte ovanligt. Det är en himla massa miljoner man undrar var de ska ta vägen ?

Jag skulle vara väldigt intresserad som taxeringsintendent att gå igenom avdragna kostnader i det företaget de senaste åren. Är det kostnader för deras lilla kontor eller är det kostnader som egentligen är privata levnadskostnader eller oskattade fake uttag från bolaget. Sånt måste ju kollas när det avslöjas något sånt här

Städas nog en hel del nu. Muppbloggen ETCs gräv var inte så mycket att vara rädd för men Aftonbladet är en annan sak. Och självaste Aschberg.

Förmodligen läggs bolaget ner nu. Antagligen är detta skumrask som blir svårt att bevisa i domstol men moralisk tveksamt.
Citera
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse142
Det kan man lätt räkna ut om man har lite mellan axlarna 14miljoner i omsättning betyder att flera 100 varje år köper sig fria från uthängning.
Deta är utpressning och något polisen garanterat redan kollar på nu och dom bakom dumpen kommer få skaka galler i många år framöver

För det krävs bevis på att personerna inte har hängts ut eller planerats att hängas ut. Inget sådant har presenterats eller kommer att presenteras.
Citera
2024-10-22, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Jag tror säkert att det är en härva, speciellt om de erbjudit sig att betala fiskarna individuell kompensation. Det är något som förhoppningsvis kommer att utredas av lämpliga nyheter. Däremot så verkar Sara inte ha fattat det själv att hon är en målvakt åt Sjöberg. Det skulle inte förvåna mig om Sjöberg är den som lyckas dra in mest pengar i den här härvan... en etagevåning i centrala Göteborg betalar inte sig själv.
En knarkarkvart i centrala Göteborg betalar sig inte själv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund

Kan det ledas i bevis om att de utpressat, vilket det tycks finnas, antar jag att ansvarsfrågan kring självmorden kommer att prövas återigen men i en brottsutredning. Det är så rökta nu...

Ja det är ju typiskt sånt som kan hända när en rabiat kärring som Sara (som låter exakt som min syster när hon är i affekt vilket hon nästan alltid är) är i farten

Förtal--> personen drabbas och det får avsedd effekt. Personen sjunker i samhället och tar självmord.

Gärningsman: rabiata lilltösen Sara
Citera
Avslutad
Citat:
Så löjligt
och om polisen är underfinansierad så säger man det så vi får fler som kan utreda detta. Det krävs inte så mycket från polisutbildningen. Kan vara nästan en civil person vem som helst

Tror inte de kan ta in vem som helst, hur som helst i praktiken.
Citera
2024-10-22, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starogen
Man råkar hu inte stämma träff med en så ung person.
Där kom det igen. no mercy
Det är högsta straffvärdet på jorden att nån gång i livet stämma träff med någon under 15.

mord och folkmord m.m. det är inte så farligt. Stämma träff med 14 åring det är värre en Srebrenica
ggr 10
Citera
2024-10-22, 17:57
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Jag tror säkert att det är en härva, speciellt om de erbjudit sig att betala fiskarna individuell kompensation. Det är något som förhoppningsvis kommer att utredas av lämpliga nyheter. Däremot så verkar Sara inte ha fattat det själv att hon är en målvakt åt Sjöberg. Det skulle inte förvåna mig om Sjöberg är den som lyckas dra in mest pengar i den här härvan... en etagevåning i centrala Göteborg betalar inte sig själv.

Ja vem vet? Hon kanske är helt ovetande? Bländad av rampljuset och att få jobba med kändisen Patrik Sjöberg!
Citera
2024-10-22, 17:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
Jag förstår. Aschberg ogillar jag ännu mer än pedofilerna. Kanske var de honom på spåret?

Han står för sensations nyheter.
Citera
2024-10-22, 17:58
Medlem
Citat:
. en etagevåning i centrala Göteborg betalar inte sig själv.
Va? boken drog väl inte in så mkt? Så Patrik Sjöberg lever som en mångmiljonär pga Dumpen och Impulskollen.
case closed
Citera
2024-10-22, 17:58
Avslutad
Citat:
Där kom det igen. no mercy
Det är högsta straffvärdet på jorden att nån gång i livet stämma träff med någon under 15.

mord och folkmord m.m. det är inte så farligt. Stämma träff med 14 åring det är värre en Srebrenica
ggr 10

Du har förstått!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in