2024-10-22, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starogen
Det enkla är att inte stämma träff med någon så ung, så slipper man både straff och att få livet upp och ner. 🙃
där kom det igen. Det som upprepas som ett mantra

STÄM TRÄFF MED NÅN UNDER 15 ÅR
=
HÖGSTA STRAFFVÄRDET I UNIVERSUM. NO LIMITS. SARA FRIA HÄNDER
Citera
2024-10-22, 17:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av luohan
Av dumpen ja. Jag pratar om riktiga offer.
Om de som är uthängda har träffat barn på riktigt så borde det ju finnas riktiga offer.
400 gäddor och inte en enda anmälan i efterhand pga igenkänning. Inte ens kontaktat dumpen. Det vet jag eftersom hade de gjort det hade ingen varit gladare än Sara över få publicera den storyn.

Kanske är det anmält. Få får vidare och ännu färre fälls.
Citera
2024-10-22, 17:51
Avslutad
Dumpen räcker inte.

Staten måste bli lika hård mot detta som den är mot narkotika
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lillaludret
där kom det igen. Det som upprepas som ett mantra

STÄM TRÄFF MED NÅN UNDER 15 ÅR
=
HÖGSTA STRAFFVÄRDET I UNIVERSUM. NO LIMITS. SARA FRIA HÄNDER

Man råkar hu inte stämma träff med en så ung person.
Citera
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Det är inte speciellt svårt att fixa fram 100k. Framförallt inte om alternativet är att du blir uthängd som pedofil.

Ditt argument håller inte.

Vem har sagt att det stannar vid 100.000kr? Dumpen har ju själva gått ut med att det enda "pedofilerna" kan förhandla om är när publicering kommer ske. Tror att "Pedofilen" med mångmiljonärsföräldrar lär kunna bringa en hel del klarhet. Frågan är hur många andra som inte hängts ut det är som betalar för "behandling".genom Impulskollen. Man ska ju komma ihåg att Dumpen är ju klara med att uthängningen kommer att göras oavsett. Nu har ju Sara dessutom sagt att killen hänger på en "jäkligt skör tråd" i reportaget. Att i detta läge offentligt hota honom med uthängning är så korkat att det inte finns. Hans historia kommer garanterat komma fram tids nog. Det här raketen kommer tända i rejält många steg och det kommer med största sannolikhet komma fram att det även finns några skumma kopplingar in i politiken genom SD, det skulle inte förvåna mig det minsta iaf.

I övrigt har Dumpen nu åkt dit ordentligt och det kommer med stor sannolikhet handla om grova brott och inget trams om utgivningstillstånd hit och dit i ett tryckfrihetsmål. Antar att detta även hör samman med den pågående civilrättsliga processen mot Dumpen som pågår avseende förtal.

Kan det ledas i bevis om att de utpressat, vilket det tycks finnas, antar jag att ansvarsfrågan kring självmorden kommer att prövas återigen men i en brottsutredning. Det är så rökta nu...
Citera
Medlem
Citat:
Kanske är det anmält. Få får vidare och ännu färre fälls.

Hade det varit så, så hade den uppgiften funnits på dumpen. Anonymt förstås.
Men..ingenting.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Nu har Sara publicerat fakturor som visar att de bara fakturerar Impulskollen ca 30 000 per mån. (Precis som hon påstår i intervjun.)

Jag tror på henne vad gäller direkt fakturering och hennes årsinkomster är ju också fjuttiga enligt vad hon tidigare visat. Så upplägget om de får mer "provision" på gäddinbetalningar måste vara mer avancerat än så.

https://dumpen.se/2024/10/22/impulskollen-och-vara-gaddpubliceringar/

Och så skyller hon ifrån sig att de inte kan ansvara för vad en samarbetspartner gör. Det är det som jag tycker är uselt även om de inte fått mer pengar.
Ja detta är ju vad de visar. Bara det är ju graverande deluxe. Sen kan det finnas en himla massa mer pengar i omlopp på diverse sätt

Nota Bene. Impulskollen.se / MM Framtid AB hade 0.- i omsättning 2020 . Sen kom dumpen och nu steg det till 14 mille + moms = 18 mkr fakturerat 2023.
Citera
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Nu har Sara publicerat fakturor som visar att de bara fakturerar Impulskollen ca 30 000 per mån. (Precis som hon påstår i intervjun.)

Jag tror på henne vad gäller direkt fakturering och hennes årsinkomster är ju också fjuttiga enligt vad hon tidigare visat. Så upplägget om de får mer "provision" på gäddinbetalningar måste vara mer avancerat än så.

Jag tror säkert att det är en härva, speciellt om de erbjudit sig att betala fiskarna individuell kompensation. Det är något som förhoppningsvis kommer att utredas av lämpliga nyheter. Däremot så verkar Sara inte ha fattat det själv att hon är en målvakt åt Sjöberg. Det skulle inte förvåna mig om Sjöberg är den som lyckas dra in mest pengar i den här härvan... en etagevåning i centrala Göteborg betalar inte sig själv.
Citera
2024-10-22, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Nu svarar Dumpen på sin sida:

https://dumpen.se/2024/10/22/impulskollen-och-vara-gaddpubliceringar/

Verkar otroligt också att Skatteverket vid granskning skulle tycka att texten "reklam" är en bra fakturaspecifikation, både hos Dumpen och MM Framtid.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lillaludret
men det tjatas ju om att det är nemas problemas. "De är inte farliga för mig. Jag är vuxen" säger Sara i sin egen intervju publicerad med Aschberg.

Jag förstår det. Det är dock inte ett uppdrag för vem som helst.
Citera
Medlem
Citat:
De är de enda som faktiskt gör något.
Så löjligt
och om polisen är underfinansierad så säger man det så vi får fler som kan utreda detta. Det krävs inte så mycket från polisutbildningen. Kan vara nästan en civil person vem som helst
Citera
2024-10-22, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Hittills har ingen bevisat att man kan köpa sig fri från att hängas ut på Dumpen. Men självklart ska vi inte låta bevis stå i vägen för ett härligt drev för pedofilernas rätt i samhället.

Det finns bara tre grupper av människor som ställer sig bakom drevet:

1. Pedofiler som av naturliga skäl vill kunna våldta barn i fred.
2. Sossar som av naturliga skäl hatar när vanligt folk hotar statens legitimitet genom att faktiskt göra vad staten bara lovar.
3. Lättledda som inte har några egna tankar om något.

Inga undantag.
Det kan man lätt räkna ut om man har lite mellan axlarna 14miljoner i omsättning betyder att flera 100 varje år köper sig fria från uthängning.
Deta är utpressning och något polisen garanterat redan kollar på nu och dom bakom dumpen kommer få skaka galler i många år framöver
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in