Citat:
Ursprungligen postat av
blompissare
Ja det är sådant här som händer vid varje teknikskifte. En del vägrar och klamrar sig vid det gamla. Var något liknande för 20 år sedan när man skulle gå över från analoga sändningar till digitala. Det krävdes b.l.a en digitalbox för 500 lappen. Det blev ramaskri bland dom mest enfaldiga bakåtsträvarna.
Såhär 20 år senare, tycker du vi skulle stannat kvar vid analoga sändningar och besparat den investeringen på femhundralappen?!
Jag ser att du blev medlem här 2010. Hur löste du den biten? Fick du åka in till tätorten varje gång du skulle skriva ett meddelande på fb?
Sedan finns det ju lösningar för eremiter. Starlink är ett sådant alternativ. Du kan inte tycka det är rimligt att 99.8% av befolkningen skall anpassa sig till dom där 0.2% eller hur?!
Det blev ramaskri bland dom mest enfaldiga bakåtsträvarna.
Sedan finns det ju lösningar för eremiter. Starlink är ett sådant alternativ. Du kan inte tycka det är rimligt att 99.8% av befolkningen skall anpassa sig till dom där 0.2% eller hur?! 
Aha... en ung som tycker att dom gamla kan gå och dö och inte ska ha något.
Men du blir gammal en dag också... tyvärr...
Var skrev jag att vägrade och klamrar mig fast vid det gamla för 20 år sedan?
Var skrev jag att jag tyckte 500 spänn var för mycket?
Var skrev jag att jag behövde åka iväg för att få uppkoppling där jag bodde förut?
Kom med något vettig så ska du får svar.
NEJ ingen ska behöva flytta för att få tillgång till dagens teknik.
Ser att du är nybliven medlem här. Har du ens åldern för att få vara här? Dina påståenden tyder på annat...
Har du ens tänkt tanken på hur alla äldre ska lösa det så dom kan titta på TV om dom vill ha flera kanaler än SVT1, SVT2, Kunskapskanalen, SVT24, SVT Barn och TV4.
Jag har runt 40-50 kanaler nu och vill ha dom kvar.
Bara undra hur?
Bry dig inte om att svara mig.
Vill ha vettiga svar.