Citat:
Ursprungligen postat av
tnem
Du verkar vara ett undantag.
Typ alla har mobilt BankID idag.
Och vem sparar massa gamla 3.5” diskar, är de gamla är de stor risk att förlora data. Varför inte överföra det till en ny disk och bli av med massa gamla diskar.
Finns det någon anledning att spara massa diskar”
Du låte på gränsen till horder när du har så många nya diskar.
Jag har ett drygt halvdussin 2G GSM och 3G UMTS mobiler som jag just använder som det de är tillverkade för, i mitt fall ENBART in- och utgående telefonsamtal och främst inkommande SMS - INGENTING ANNAT. Jag är datoranvändare och kollar på TV på stora moderna TV-skärmar, fotar och videofilmar med halvproessionell utrustning, lyssnar på musik i HiFi-utrustning i halvmiljonklassen osv.
Jag vet att mekaniska hårddiskar är lite oldschool. Men jag har flera 100TB musik och video lagrat på mekaniska hdd och jag har faktiskt inte kommit på något vettigt alternativ att överföra kanska uppåt 500TB på något annat format eller lagringsutrymme. Dessutom är ex inte SSD lagringsbeständiga. Möjligtvis M-Disc men det känns i dagsläget inte ekonomiskt försvarbart att börja bränna M-Disc.
Som bekant är det väldigt få datoranvändare och självklart inga 2G/3G mobiltelefonanvändare som får sina bankkonton tömda av bedragare utan det är klientelet som använder smartphones och tablets som blir drabbade. Sedan om du vill skylla på att 100% av detta klientel är senila åldringar som inte vet vad du gör är upp till var och en att ha åsikt om.
Btw, är "hyfsat" nöjd med Windows. Kör Win 10 Pro i de flesta av mina datorer... Win 11 Pro i en dator. Hoppas bara att Microsoft förlänger uppdateringarna av Win 10.