2024-10-22, 15:52
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Det är inte klokt vad Sara och Patrik jobbar nu..
Citera
2024-10-22, 15:53
Medlem
Galejans avatar
Jag har vid många tillfällen skrivit i Dumpentrådarna att idén som sådan är god om den hanteras från myndighetshåll men att Sara och Patrik är helt fel människor att hålla i den här verksamheten. Sara med sina många domar för knark och bedrägeri och olovlig körning etc. Patrik med sin historia av drogberoende och väldigt unga flickvänner. Helt plötsligt får de labbarna på en verksamhet som säkert drar in miljoner årligen. Naturligtvis kommer det att klia i fingrarna att bredda marginalerna.

Vi har ju redan sett hur Dumpen hänger ut kraftigt förståndshandikappade, personer som omöjligen kan hållas ansvariga för sina handlingar. Men pengarna måste in till Saras och Patriks hotellnotor så även människor med psykiska sjukdomar kablas ut för pöbeln att ge sig på.

Jag har verkligen noll förtroende för att personer som Sara och Patrik sköter detta etiskt. Givetvis skär man emellan, för det är så moralen är hos människor som spenderat stora delar av sina liv i eget missbruk och med egna brottsmålsdomar. Det förändras inte av att man börjar hävda att man ”kommer från Dumpen.se”.
Citera
2024-10-22, 15:54
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Varför skulle de inte hålla på källskyddet? Det är en superviktig princip inom journalistik.

Källskydd är en sak men att det skulle göra att ingen dokumentation kan användas som bevis för långtgående anklagelser om oegentligheter? Mycket tveksamt. Det är liksom stödet för påståendena som är nyheten. Det andra har även ETC redan påstått utan att kunna visa bevis.
Citera
2024-10-22, 15:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Då borde ju Patrik och Sara lobba för att ändra lagen, men det intresset finns ju inte för då blir dom av med sin inkomst.

Jag hävdar fortfarande att Dumpens sponsorer är uppfiskade gäddor.

Patrik arbetade för detta i flera år men fick inget gehör. Därav startades Dumpen och nu pratas det.

Inkomsten för att fara land och rike runt och möta dessa obehagliga män.. inget arbete många kan tänka sig. Tror knappast att de drivs av pengar, snarare en vilja av att förändra samhället och belysa problemet.
Citera
Medlem
Citat:
Kollade lite på företaget som äger Impulskollen, MM Framtid AB. De hade fyra miljoner i omsättning 2018, och sedan var den noll 2019 och 2020, men sedan tog det fart rejält samtidigt som Dumpen startade 2021.

Huvudmannen för företaget, Mikael Johansson, verkar vara huvudman för ett flertal företag. Jag får iaf rätt skumma vibbar.

https://www.bolagsfakta.se/5565400818-MM_Framtid_AB
https://www.bolagsfakta.se/19731023-Lennart_Mikael_Johansson_Bengtsfors/p-93CNuITeZOnDLdWOasyYbOJy9XvzJx3Slr0hdUvnE

Det här stärker min teori.
Den här Micke förefaller vara en entreprenör. Letar snabba pengar via sina bolag.
Ser att Dumpen växer, får en idé och kontaktar dem.
Tillsammans sätter de upp sidan IK. 🤷‍♂️

Det är inte ens nästan långsökt.
Citera
Medlem
Tjackmosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Jag tror att länk eller klippet på ETC:s intervju fanns längre ner på den länkade dumpensidan... Jag ska kolla. I mitten om man scrollar ner på sidan finns ett ljudklipp. "ETC ringer upp mig:": https://dumpen.se/2024/04/04/sekretessbrott-och-etc/
Tack! Blir intressant att lyssna på. Kan lägga till att yt-dlp fungerar även för att ladda ner inbäddade ljudfiler med dumpen.se-länken som input, precis som för Youtube-länkar. (För dem som är intresserade av att dokumentera material som eventuellt kan komma att tas ner.)

M.a.o. i det här fallet kommandot "yt-dlp https://dumpen.se/2024/04/04/sekretessbrott-och-etc".
Citera
2024-10-22, 15:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Starogen
Gå in på Dumpen på Facebook och läs. Sanna fiskare är hennes namn på Dumpen.

DU kommer med påstående, det är DU som ska ge en korrekt källa.

Har du inte lärt dig citering?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Starogen
Gå in på Dumpen på Facebook och läs. Sanna fiskare är hennes namn på Dumpen.
Intressant inställning från någon som hela tiden tjatar om brist på bevis.
Citera
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Vi har bevis men kan inte publicera dem. Nej, det håller inte påstå att att det finns graverande bevis men att inte presentera dem. Det är inget journalistiskt avslöjande. Att källskyddet skulle kunna äventyras är en billig ursäkt och bortförklaring.

Det går bra för vem som helst att påstå saker, men det gäller att visa belägg och det har inte Aftonbladet levererat.

Fast det finns ju inte en chans att Aftonbladet sitter och ljuger ihop detta. Då är det ju bara för Impulskollen och Dumpen att polisanmäla och visa upp sina konton så ser man ju ganska snabbt om personerna som inte blivit uthängda har betalat eller inte.
Citera
2024-10-22, 15:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Planerar, finns det fällande dom på det?

Hur ska det finnas en dom på det då det inte är olagligt att planera en våldtäkt på ett barn?
Citera
Avslutad
Citat:
Intressant inställning från någon som hela tiden tjatar om brist på bevis.

Jepp, läser du så ser du
Citera
Medlem
hittade just en sida där man kan leka lite med Sara om man vill

https://dumpen.se/tipsa-oss/

man anger "gädda" url m.m. och sen kommer Sara att komma dit och locka pedofilen med olika saker.
Då kan man träffa henne sen och om hon förtalar en kan man tjäna pengar på Dumpen eller baraa driva med Sara för det är så himla kul att reta en rabiat kärring så topplocket snart ryker

Förtal och utpressning = 5 år + i fängelse för Sara nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in