2024-10-22, 14:19
Medlem
Det som var lite spiken i kistan i intervjun nu med Sara var att hon började gagga om sin sjukdom som hon kanske inte skulle överleva. Pundare drar alltid in sin sjukdomsbild när de blir påkomna i en lögn.

Säger inte att hon är det men folk som måste dra in sina sjukdomar helt irrelevant i samtalet då de konfronteras har enligt min erfarenhet aldrig rent mjöl i påsen.

Skulle de rekommendera impulskontroll till varje gädda helt gratis? Känns lite tveksamt. Sen så är det inte omöjligt att de tar pengarna från provisionen de får för att betala för behandlingen av tjejerna (offren), inte omöjligt.
Citera
2024-10-22, 14:19
Medlem
Oväntat att det kom från Robert Aschberg som också konfronterar pedofiler?
Citera
2024-10-22, 14:22
Medlem
Om det här stämmer så får man ju en liten annan syn på Dumpen och deras verksamhet.
Citera
2024-10-22, 14:25
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Impulskollen är ett projekt drivet av några som inser hur de kan tjäna pengar på de svagbegåvade (tanten och cola-Patte).

Det är ganska enkelt att höra i resonemangen tanten och cola-Patte har att de ligger på en ganska låg intelligensnivå. Därför är de lätta att övertyga och övertala till ett visst koncept. Det är precis det som personerna bakom Impulskollen har gjort. Sen utöver de en väl uttänkt undertryckt utpressning där de har pressat Dumpens offer på miljonbelopp.

På så vis är tanten och cola-Patte oskyldiga eftersom de inte har förstånd att förstå bättre. Deras känslolösa inställning till sina offers liv och offrens närstående är vad som är problematiskt.

Det är endast efter tillsägelse som cola-Patte tonat ner sig. Alla minns väl när han för några år sen gick runt med kläder han tryckt upp och även sålde i sin webb-shop. Där han uttryckte att han ville att man skulle mörda människor i sitt lokalområde som man identifierade som pedofiler.

Efter det så har ju alla seriösa personer och organisationer tagit avstånd från honom.

De som är deras svans och som swishar pengar, som blir till miljoner till cola-Pattes bolag kan du läsa när de skriver i kommentarsfälten på deras webbsida. Man kan snabbt identifiera enligt deras resonemang och språk att inte heller de är de vassaste knivarna i lådan.

Kul att det känns som att man är totalt enig med dig för en gångs skull. Det du skriver belyser att den här granskningen pågått under tid och att Patrik och Sara varit medvetna om det under några månaders tid. Saras katastrofhantering är ju hittills katastrofal och jag antar att hon hittills bara delgetts det som hittills kommit fram, vilket i sig inte är lite. Hon avslöjar mer eller mindre hela upplägget inför öppen ridå. De kommer nog inte komma undan trots uppenbar lågbegåvning...
Citera
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funfunfun1337
Oväntat att det kom från Robert Aschberg som också konfronterar pedofiler?

Det här handlar inte om man är för eller emot pedofili eller konfrontation av pedofiler, din satans mupp.
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Vem är det som säger vad vid 33:50?
https://youtu.be/1JMT3FXAGcc?t=2026
Det är Patrik du hör där. Han säger "Jävla svin".
Citera
2024-10-22, 14:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackmoster
Har (möjligen - tacksam för bekräftelse om det är rätt) själv hittat den aktuella inspelningen av intervjun med ETC som KlasLund pratade om: https://www.youtube.com/watch?v=kWYcEIEDJ-I

Riktigt kul hur hon tror på sig själv att lägga ut intervjuer där hon själv blir helt ägd. Men det är väl alla yes-men i kommentarerna.

https://youtu.be/kWYcEIEDJ-I?si=dlonPCvnOP7cpviy&t=125

Saxat från den:
Citat:
- Men kollade ni upp deras kompetens?

- Nja, han som driver det har ingen kompetens men dem har personal som har kompetens.

- Okej, vi har pratat med gäddor som betalat och dem får endast 20 timmar terapi med "mindfulness" "coach"

- Men det stämmer inte dem får inte med mindful coach impulskollen har läkare, dem har terapeft, dem har

- Det har dom inte för dom är inte registrerade som vårdgivare

- Nej dom är inte vårdgivare men dom anlitar läkare, dom förmedlar vården, dom anlitar personal

????

Citat:
Ursprungligen postat av toyZ
Jag har även problem med att så många som är "utbildade" har fuskat till sig sina utbildningar och många är rent ut sagt skit också.
Har själv jobbat på ett ställe UTAN utbildning där jag utförde arbetet så mycket bättre än dessa med "utbildningar"

Dem kom alltid och fråga mig, inte tvärtom.

Tycker du Sara kan suicidbedöma folk utifrån ett telefonsamtal utan psykolog eller läkarutbildning?

I jobb har du rätt, speciellt IT där man kan sitta och lära sig och nöta själv utan utbildning. Men märker ofta att självlärda har luckor i sin kunskap. Dem kan en grej riktigt bra, men helheten är borta.

Men att leka psykolog är farligare.
Citera
2024-10-22, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Han säger inte att känner Christoffer Röstlund, han namedroppar honom.
Du kan omöjligt vara så här korkad.

"Då känner du Christoffer Röstlund, du känner till honom"
"Bra det gör jag med"

Han förstod väl att Sara inte känner Christoffer och ändra sig till "du känner till honom"
Medans han i själva verket själv känner honom.
Du kan omöjligt vara så här korkad.
Citera
2024-10-22, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snowy3991
Tycker du Sara kan suicidbedöma folk utifrån ett telefonsamtal utan psykolog eller läkarutbildning?

I jobb har du rätt, speciellt IT där man kan sitta och lära sig och nöta själv utan utbildning. Men märker ofta att självlärda har luckor i sin kunskap. Dem kan en grej riktigt bra, men helheten är borta.

Men att leka psykolog är farligare.

Kan inte riktigt besvara på den frågan då jag inte känner henne och hur hennes utveckling på den fronten är. Dom har väl mycket kontakt med människor och psykologer så ett och annat kan man ABSOLUT lära sig utan utbildning.
Min poäng var bara att Utbildning säger inte allt.
Citera
2024-10-22, 14:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Ja, fast det är en högre andel akademiker inom den här typen av sexualbrott jämfört med många (dom flesta?) andra former av brottslighet.

Ja, när någon angriper de svenska akademiska männen, då blir det livat. Då går männen samman. Sara blir mest kritiserad, då hon är kvinna.
Citera
2024-10-22, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Jädrar vilka siffror Impulskollen har gjort för att vara ett företag som endast finns till för att gotta sig på Dumpens uthängningar. Speciellt med tanke på deras totala brist på expertis.

Känns som att det finns ett väldigt stort mörkertal bland män som har åkt fast men som har betalat Impulskollen. Inte så konstigt att man inte tar sitt liv om man har köpt sig fri från publiceringar.

Med tanke på Saras egna deklaration så kan man undra hur ekonomin sköts mellan Dumpen och Impulskollen.
Jag skulle gärna vilja titta på en typisk månad hos Impulskollen. Vad är det de fakturerar 14 mille om året för ? Sina kurser till pedofiler de utpressar att gå dem ? De hade lite intäkter från Göteborgs kommun också för ett par år sen men det är historia nu. Antar att det är dumpen " kunder " snart 100%
Killarna som står bakom MM Framtid AB 556540-0818 som äger impulskollen.se vem tusan är detta ?
1)
Michael Strandberg 1973xxxx-9330 verkar ha gott om pengar. 5 st Jetskis. Är det dit utpressningspengarna går? Han har betalningsanmärkningar och inkomst 49000 före skatt. Hans fru
inkomst 33000. hus Västra Frölunda värt 7,6 mkr. Tjänstebil i bolaget.

2)
Mikael Berglin 1947xxxx-0271 (pappan?) hans tfn var på när jag ringde nu 0702203856
förlikning med en Johan F 2012 som Mikael B stämt på 590 000 + ränta för en investering som misslyckats
Citera
2024-10-22, 14:32
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toyZ
Kan inte riktigt besvara på den frågan då jag inte känner henne och hur hennes utveckling på den fronten är. Dom har väl mycket kontakt med människor och psykologer så ett och annat kan man ABSOLUT lära sig utan utbildning.
Min poäng var bara att Utbildning säger inte allt.

Det är fortfarande inte hennes jobb att avgöra om någon är suicid eller ej. Om hon misstänker att någon är suicid så ska hon ringa 112 och begära hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in