Citat:
Ursprungligen postat av
ElementarSturgeon
Du har rätt i att både Sara och Patrik borde mediatränas, de går in i affekt och låter känslor samt frustration styra ibland - men jag kan på ett sätt förstå det när en person stångar sig blodig för något den tror på och brinner för. Så fort saker blir personliga är det lätt att tappa fattning.
Dock , hela Aftonbladet cirkusen tror jag gynnar Dumpens arbete över tid, så jag bara ler.
Denna ilska och frustration är ett uttryck för deras personliga, obearbetade trauman - som är djupt kopplade till deras verksamhet med Dumpen. När dom konfronterar männen är det ett uttryck för hämnd mot deras egna förövare och en power trip, jakt på erkännande och givetvis pengar.
Jag är inte ett dugg förvånad över att Sara fått tjocktarmscancer då obearbetade trauman lagras som blockerade energier i kroppen, och ett motstånd mot att förlåta ens förflutna, släppa bitterheten och gå vidare kan absolut vara en del i att hon drabbas av detta.
Dumpen är en mörk verksamhet utsmyckad som "Riddaren i sin vita rustning" (för att använda Patriks egna begrepp).
Dumpen drivs av hat mot förövare, inte av kärlek till barn.