2024-10-22, 04:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapsillen
Har Ukraina tillgång till Rysk folkbokföring eller hur menar du att det skall gå till?
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Det publiceras uppgifter rörande stupade med jämna mellanrum ( det inträffar även att anhöriga till stupade ringts upp av representanter för Ukraina )
Har du missat detta totalt ? Avhandlats ungefär 200 gånger bara i den här tråden .
Citat:
Ursprungligen postat av %
Skulle kunna vara av praktiska skäl. Omständligt att fråga vad de heter och vart de bor innan man spränger dem med en drönare.
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Få se nu. Säg att jag är Ukrainare. Tar mitt GRG CG och blåser ut en stridsvagn, jag ser att kroppsdelarna från den lilla zigenarkontingenten sprids i en halvcirkel med en 100 meters radie från de söndersprängda stridsvagnen.
Förväntar sig Hultabuktan och Torppet att inte räcker med att jag rapporterar in 3 döda piss-ryzzar, utan att jag också ska [b]springa runt i två timmar för att leta efter ID-kort eller ID-brickor[/B

Nu är det så, att även om det verkar effektfullt att se en drönare filma ett anfall, så är det bara en bråkdel fiender som stupar av dessa.
Dessutom är det synnerligen lätt att störa ut drönare, även om dessa störsändare har en begränsad räckvidd och man aldrig kan få ett heltäckande skydd.
Ca 80-90 % faller offer för kanoner som matar på med granater, och mig veterligen finns inget sätt att filma detta direkt, samt det går inte störa ut dessa sprängladdningar.
Enda sättet för Ukraina känna till antalet stupade ryssar, det är ukrainska spioner inom den ryska militären.
Men om sifforna skulle vara riktiga, då skulle givetvis ryssarna reagera direkt och utreda, -"vem i helvete har lämnat ut dessa militära hemligheter till ukrainarna"?
Senast redigerad av Hultabultan 2024-10-22 kl. 05:25.
Citera
2024-10-22, 05:55
Medlem
Alsenos avatar
Rysk pilot som mördat 68 oskyldiga civila Ukrainare får smaka rättvisa i form utav en hammare bekräftelse att nazister strider på rysslands sida och använder stridsgas (vilket dom gör för att dom inte kan strida och vinna på något annat sätt). Rysstroll, vad tycker ni om nazister nu igen?

https://cornucopia.se/2024/10/uppdateras-ryssland-medger-bruk-av-c-stridsmedel-mot-ukraina-rysk-pilot-som-mordade-68-ukrainare-ihj alslagen-med-hammare-bland-de-allra-storsta-ryska-forlusterna-under-kriget-igar/
Citera
2024-10-22, 06:52
Medlem
Jack.Elams avatar
https://x.com/FriaUkraina/status/1848584752275521965
Citat:
God morgon! Inatt genomfördes nattliga drönarebesök på flera håll i västra ryssland. En fabrik i Voronezjregionen fick påhälsning, 8 drönare besökte Brjanskregionen, men framförallt var det i Tularegionen det small rejält: Militärindustriviktiga fabriken för konstgjort gummi, samt två spritfabriker (ja, klart man kartlagt vad som får ryssarna att lida mest) samt ett värmekraftverk som åkte med av farten. Ryssarna kan ju få frysa lite de också.......

Citat:
Dessutom fick fabriken "Biochim" i Tambovregionen besök och började brinna kl 05.20. Myndigheterna uppger att elden var släckt vid 06.24 förvisso. Har inga bilder på detta än, så får bli mer från Tularegionen så länge.
Företaget har tidigare själva uppgett att deras kemiska produktion är av strategisk vikt.
Citera
2024-10-22, 06:59
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Du menar rysshoror?

På vilket sätt har Baltiska ländernas medlemskap i NATO utgjort ett hot mot Ryssland?

De utgör ett hot vid en konflikt med Nato, då de kan användas som bas för anfall. Varför behöver jag förklara det för dig?
Citera
2024-10-22, 07:00
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapsillen
Jag kan läsa medier från alla länder, även ryska. Men du kan förmodligen inte läsa medier från väst. Det skulle ju förstöra din världsbild.
Nej det finns inte "massor " av normala människor som tror på detta. Nato är till för försvar och inte något annat. Men Ryssland ser ju försvar dom ett hot. Dom kan ju inte anfalla länder i fred ens.

"Rysslands ministerium för krig heter försvarsministerium så de försvarar sig bara".
Citera
2024-10-22, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Vad händer med det här kriget då?

Jag ser ryssland avancera för varje dag som går men fortfarande läser jag saker som

"Rysslands Ekonomi kommer krascha"

"Rysslands köttkvarn är igång"

"Ukronazisterna håller på att vinna"

putlerryzzland kommer att dö snart han har cancer.

Ni har skrivit om dessa saker i snart tre år varför har inget av era påstående ändrat kriget till ukronazisternas fördel?`

När kommer den Rysska ekonomin krascha?

När skulle putler dö han hade ju cancer sa ni?

Sist men inte mins ni påstår att det dör 100.000 ryzzar varje dag varför har kriget inte tagit slut?

Jo kriget har inte tagit slut för att inget av era påståenden stämmer och om något år kommer kriget vara slut och Ryssland tagit över det dom sagt att dom ska ta över.

SLAva RUSSI!!!!!!!

Många hoppas på att kriget ska ta slut fort, men sanningen är att sådana här krig kan pågå i tiotals år även om 1000 soldater dör på slagfältet varje dag. Förlustsiffrorna känns höga, men i praktiken kan stora länder med många miljoner invånare slåss i flera år.

Jag tror inte Ryssland får problem med att offra närmare 1000 personer om dagen förrän vi närmar oss kanske 3-10 miljoner döda. Vi är inte alls på de nivåerna ännu utan fortfarande är alla överens om att dödstalen ligger under en miljon, kanske en halv miljon.

Så mycket talar för att kriget kan pågå i tiotals år. Speciellt om Ryssland får fler soldater från Nordkorea som ju har världens största armé med flera miljoner soldater.

Det är bara det att vi pratar om människor som slaktas på slagfältet, för vad? Putin respekterade inte Ukraina och attackerade. Ukraina har alla rättigheter att försvara sitt land och Putin får betala med otroliga mängder av sitt eget folk för varje kvadratkilometer ryssarna lyckas erövra. Med den takten som råder nu kan kriget lätt vara i tiotals år. Om ett par år har Europa fått igång sin krigsindustri så Putin vet att han måste vinna en snabb seger, därav att ryssarna anfaller hela tiden.

Men ryssarna kommer inte att lyckas eftersom Ukraina vet de slåss för sin egen framtid och är extremt motiverade att aldrig någonsin ge upp.

Även om Ryssland lyckas erövra hela Ukraina så kommer ukrainska folket att ha tillgång till massor av vapen och dyka upp med attacker precis överallt, närsomhelt i evigheter.
Citera
2024-10-22, 07:08
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monken1
Varsågod 😉
https://www.tv4.se/artikel/6FlIHiuEZOgAsFBGCJMwER/zelenskyj-jag-har-utsatts-foer-fem-mordfoersoek-aer-som-covid?utm_source=tv4.se&utm_medium=shared_link

Jag talade bara om de där 400 lönnmördarna inne i Kyiv i krigets start.
Citera
2024-10-22, 07:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
De utgör ett hot vid en konflikt med Nato, då de kan användas som bas för anfall. Varför behöver jag förklara det för dig?

Den situationen uppstår enbart om Ryssland anfaller ett Natoland eftersom NATO är en försvarsallians. Behöver jag förklara det för dig, käre narcisst-Ivan.
Citera
2024-10-22, 07:34
Medlem
Citat:
Nu tramsar du med off-topic frågor.
Du har lite bekymmer med det där med att du inte får sprida ditt trams i den här tråden men trotts det återkommer du till det i många inlägg.
Nej Nato har inte pressat Ryssland till att anfalla Ukraina, det var ett beslut av Kreml som leds av Putin.
Det har framkommit mängder av info om bakgrunden, där du uppenbarligen enbart läser de som är tänkta som propaganda och undviker de verkliga skälen.
Läs på lille vän, och är du inte beredd att styrka dina påståenden objektivt så bör du lägga ner.
Citera
2024-10-22, 07:43
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:

Edit: du har även rätt om "imperialistiska ambitioner", och det gillar Ryssland HELLER inte. Och risken är ju att det startas krig ju i en gråzon mellan Natoländers imperialism och rysk imperialism.

Men det kan tyvärr inte diskuteras här att du är hjärntvättad och faktaresistent angående Nato.

Nato är inte ämnet, men du återkommer till Nato, igen och igen. Fixerad?

Har Nato startat kriget i Ukraina?

Primakovs doktrin är en stor del i denna konflikt.
Rysslands imperium ambitioner.
Citera
2024-10-22, 07:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Varför ljuger du, mytomanjävel?

Nato har aldrig startat ett krig. Det har däremot Ryssland gjort.

Ryss helvetet har startat, direkt eller indirekt, 15 krig och konflikter, bara sedan 1991.

Där ligger NATO i lä!
Citera
2024-10-22, 08:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Ryss helvetet har startat, direkt eller indirekt, 15 krig och konflikter, bara sedan 1991.

Där ligger NATO i lä!

Exakt! Ryssland har alltid varit ett aggressivt land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in