Citat:
Ursprungligen postat av
AlbusPercival
Vad händer med det här kriget då?
Jag ser ryssland avancera för varje dag som går men fortfarande läser jag saker som
"Rysslands Ekonomi kommer krascha"
"Rysslands köttkvarn är igång"
"Ukronazisterna håller på att vinna"
putlerryzzland kommer att dö snart han har cancer.
Ni har skrivit om dessa saker i snart tre år varför har inget av era påstående ändrat kriget till ukronazisternas fördel?`
När kommer den Rysska ekonomin krascha?
När skulle putler dö han hade ju cancer sa ni?
Sist men inte mins ni påstår att det dör 100.000 ryzzar varje dag varför har kriget inte tagit slut?
Jo kriget har inte tagit slut för att inget av era påståenden stämmer och om något år kommer kriget vara slut och Ryssland tagit över det dom sagt att dom ska ta över.
SLAva RUSSI!!!!!!!
Många hoppas på att kriget ska ta slut fort, men sanningen är att sådana här krig kan pågå i tiotals år även om 1000 soldater dör på slagfältet varje dag. Förlustsiffrorna känns höga, men i praktiken kan stora länder med många miljoner invånare slåss i flera år.
Jag tror inte Ryssland får problem med att offra närmare 1000 personer om dagen förrän vi närmar oss kanske 3-10 miljoner döda. Vi är inte alls på de nivåerna ännu utan fortfarande är alla överens om att dödstalen ligger under en miljon, kanske en halv miljon.
Så mycket talar för att kriget kan pågå i tiotals år. Speciellt om Ryssland får fler soldater från Nordkorea som ju har världens största armé med flera miljoner soldater.
Det är bara det att vi pratar om människor som slaktas på slagfältet, för vad? Putin respekterade inte Ukraina och attackerade. Ukraina har alla rättigheter att försvara sitt land och Putin får betala med otroliga mängder av sitt eget folk för varje kvadratkilometer ryssarna lyckas erövra. Med den takten som råder nu kan kriget lätt vara i tiotals år. Om ett par år har Europa fått igång sin krigsindustri så Putin vet att han måste vinna en snabb seger, därav att ryssarna anfaller hela tiden.
Men ryssarna kommer inte att lyckas eftersom Ukraina vet de slåss för sin egen framtid och är extremt motiverade att aldrig någonsin ge upp.
Även om Ryssland lyckas erövra hela Ukraina så kommer ukrainska folket att ha tillgång till massor av vapen och dyka upp med attacker precis överallt, närsomhelt i evigheter.