2024-10-21, 23:44
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Nej men jag tycker ändå det är anmärkningsvärt att inte en enda manlig kusin hade barn. Likadant i så gott som varenda familj man känner till. Döttrar med barn och söner som varken har partner eller barn.

Hon med flest barn beklagade sig till och med hur lite man fick tillbaka av barnen i vuxen ålder. Två söner. Vilket jag kan tänka mig min egen bror kan jag inte minnas har lyft ett handtag för att hjälpa sina föräldrar under de 50+ åren han varit på denna jord.

Matematiken går ju inte ihop, finns nästan lika många pappor som mammor i sverige (när man räknar bort ensamstående morsor). Din familj representerar alltså inte alla Sveriges familjer. TS var i alla fall logiskt konsistent.

Har du själv barn?
Citera
2024-10-22, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Matematiken går ju inte ihop, finns nästan lika många pappor som mammor i sverige (när man räknar bort ensamstående morsor). Din familj representerar alltså inte alla Sveriges familjer. TS var i alla fall logiskt konsistent.

Har du själv barn?

Varför ska man räkna bort de ensamma mammorna? För att det ska passa ditt narrativ eller? Svenska kvinnor skaffar barn. Det som gör att inte fler barn görs är svenska män. Men det kommer aldrig accepteras på detta eller liknande forum.

Nej jag har inga barn för det finns tamefan inga män i detta land att alstra barn med.
Skaffa barn är detsamma som att tömma pung för er.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2024-10-22 kl. 00:56.
Citera
2024-10-22, 01:12
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Varför ska man räkna bort de ensamma mammorna? För att det ska passa ditt narrativ eller? Svenska kvinnor skaffar barn. Det som gör att inte fler barn görs är svenska män. Men det kommer aldrig accepteras på detta eller liknande forum.

Nej jag har inga barn för det finns tamefan inga män i detta land att alstra barn med.
Skaffa barn är detsamma som att tömma pung för er.

Därför att det ändå bara är några 10-15% som är ensamstående mammor, därför som matematiken inte går ihop. Var dina kusiner ensamstående.

Kan inte göra något åt din bitterhet angående svenska män. Diskussionen blir bättre med folk som inte ständigt gråter över sina personliga misslyckanden (incels och relationsodugliga kvinnor).
Citera
2024-10-22, 01:27
Medlem
Citat:
Därför att det ändå bara är några 10-15% som är ensamstående mammor, därför som matematiken inte går ihop. Var dina kusiner ensamstående.

Kan inte göra något åt din bitterhet angående svenska män. Diskussionen blir bättre med folk som inte ständigt gråter över sina personliga misslyckanden (incels och relationsodugliga kvinnor).

Du vill inte ha någon diskussion. Du är likt alla andra svenska män på detta forum som skyller allt på kvinnor.
Om det finns max 10% män som är fadersmatrial är det ju klart att barnafödandet minskar. Istället för att beskylla svenska kvinnor som inte kan hitta en god far till sina barn kanske ni ska kasta lite skit på svenska män som inte skärper sig. Men, nej, allt är svenska kvinnors fel. Punkt.

Jag skiter numer över det svenska folkets framtid. Män bryr sig ju uppenbarligen inte så varför ska jag göra det?
Senast redigerad av Statistenidittliv 2024-10-22 kl. 01:34.
Citera
2024-10-22, 01:51
Medlem
Pungsvings avatar
Man vill inte sätta på woke sossar och dylikt.
Citera
2024-10-22, 01:58
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Du vill inte ha någon diskussion. Du är likt alla andra svenska män på detta forum som skyller allt på kvinnor.
Om det finns max 10% män som är fadersmatrial är det ju klart att barnafödandet minskar. Istället för att beskylla svenska kvinnor som inte kan hitta en god far till sina barn kanske ni ska kasta lite skit på svenska män som inte skärper sig. Men, nej, allt är svenska kvinnors fel. Punkt.

Jag skiter numer över det svenska folkets framtid. Män bryr sig ju uppenbarligen inte så varför ska jag göra det?

Nej, jag skyller helt klart inte bara på kvinnor, du förväxlar mig med dig själv som är omvänd spegelbild av incels som är ständigt sur på män för att du aldrig förtjänat någon kärlek (motsvarighet till incels som aldrig förrjänat sex).

Jag har redan gett min balanserade analys av situationen:

Citat:
Känner på mig att TS i princip har rätt, om än det inte alltid är precis som hon beskriver så tror jag att det är vanligare att kvinnan vill ha fler barn utan att mannen vill det än vice versa.

Jag tror att det kan bero lite grann på att feministiska ideal där mannen ska ta lika mycket ansvar för bebisar inte ligger i mäns natur, men jag tror också det kan bero på att många män allt mer är övervuxna barn som inte gillar att ha för mycket ansvar.

Märk att fertilitetsnivån bland invandrare faktiskt faller snabbare än det gör ens bland svenskar, så det kan finnas liknande utveckling där.

Utöver det så måste vi lägga märke till att moderna unga män är inne i väldigt många ideal som har att göra med att vara eviga players eller MGTOWs som bara lever för sitt eget race och ser hela relationsbiten som en mansfälla (jo, feminismen har alltid babblat om kvinnofällan utan resultat, men tror att fler män verkligen undviker att förlora sin frihet och bli en slav åt familjens behov).

Kom ihåg nu att kvinnor har starkare instinkter kring att vilja ha barn än män och att män därmed enklare kan välja bort det pga nya samhällsideal som de fått genom sin internetalgoritm eller liknande. En kvinna kan försöka prata sig ur att föda barn men när biologiska klockan ringer så är hon ändå en slav för sina hormoner.
Citera
2024-10-22, 02:00
Medlem
Citat:
Nej, jag skyller helt klart inte bara på kvinnor, du förväxlar mig med dig själv som är omvänd spegelbild av incels som är ständigt sur på män för att du aldrig förtjänat någon kärlek (motsvarighet till incels som aldrig förrjänat sex).

Du har ju helt uppenbart inte ens läst TS. Du kanske ska göra det innan du ger dig in i "diskussionen".
Citera
2024-10-22, 02:02
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Du har ju helt uppenbart inte ens läst TS. Du kanske ska göra det innan du ger dig in i "diskussionen".

Jag har fått svar från ts som håller med mig i min analys ovan, vafan babblar du om?
Citera
2024-10-22, 02:06
Medlem
Citat:
Jag har fått svar från ts som håller med mig i min analys ovan, vafan babblar du om?

Analysen att hon har rätt ja. Vilket jag också håller med om. Det ÄR pga av svenska män som det föds så få barn.
Citera
2024-10-22, 02:11
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Analysen att hon har rätt ja. Vilket jag också håller med om.

Ja, med modifikationer gav jag henne i princip rätt. Det betyder ju inte att män inte har barn medan kvinnor får barn (takes two to tango), nej...det betyder att männen förhandlar sig färre barn med sin kvinna.

Incels och relationsodugligs kvinnor kan dock bara komma med emotionell trams och noll förmåga till självgranskning, vilket gör att sådana här trådar snabbt förstörs. Återvänd du till feministforumet.
Citera
2024-10-22, 02:23
Medlem
Citat:
Ja, med modifikationer gav jag henne i princip rätt. Det betyder ju inte att män inte har barn medan kvinnor får barn (takes two to tango), nej...det betyder att männen förhandlar sig färre barn med sin kvinna.

Incels och relationsodugligs kvinnor kan dock bara komma med emotionell trams och noll förmåga till självgranskning, vilket gör att sådana här trådar snabbt förstörs. Återvänd du till feministforumet.

Haha feministforumet. För att diskutera barn och familj då eller? Ytterligare ett exempel på att du bara är en av alla män på detta forum som skyller allt på kvinnor och feminism.

Svenska män skiter FULLSTÄDIGT i sin egen, familjs och befolknings fortlevnad. De lever endast för det som de finner roligt för stunden.
Att några sen röstar SD i hopp om att det skulle innebära abortförbud och legaliserad prostitution gör NOLL skillnad.
Citera
2024-10-22, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaettMjoelk
Som rubriken lyder. Varför bromsar ni män möjligheten till att föda fler svenskar?

Det pratas ofta här på flashback om att "kvinnor föder för få barn". Orsakerna till dessa menar män är bland andra:
- Kvinnor är kräsna
- Kvinnor vill göra karriär och bryr sig ej om familjeliv
- Kvinnor ska "knulla runt" fram tills de är för gamla för barn
- Kvinnor skaffar bara barn med invandrare

Skitsnack, det är männens fel att det föds få barn

Genom en snabb googling kan man hitta enormt utbud av trådar gällande ämnen "han vill inte ha fler barn" exempelvis familjeliv.se, men även på reddit m.m.

Min erfarenhet: alla mina väninnor och bekanta kvinnliga personer, verkligen ALLA, vill ha fler barn. Samtliga svenska män säger "nej, det räcker med två". Svaret kommer ej ifrån ekonomiska perspektiv, utan det är helt enkelt för att de värdesätter sin fritid och tycker det är rätt bekvämt med två barn. Även jag själv är i sitsen - jag vill gärna ha fler barn, min svenska man säger nej för det skulle vara jobbigt med en liten bebis igen. Svar ja, bebisar är jobbiga - men ändå är det vi kvinnor som är gravida med allt det obekväma som tillkommer det, samt tar amningen osv. Det är en kort period av livet, men det bryr sig inte männen om. Fritiden är helig.

Jag har även flera väninnor som varit tillsammans med män som sagt att de vill ha barn "senare", men senare kommer aldrig. När de ställs mot väggen kröp det fram att de inte ville ha barn överhuvudtaget. De hade med andra ord inte ens varit ärliga utan ljög för att hålla kvar kvinnan i relationen. Vissa av dessa män är nu runt 50 och lever som att de är 20. Än en gång är fritiden viktigare än att se potentiella barn växa upp till starka individer - dvs världens viktigaste jobb.

Sen finns det också de män som har barn, men fortfarande lajvar att de bor hemma i mammas källare med datorspel och andra aktiviteter som gör dem helt avskärmade från resten av familjen efter arbete. Detta gör att kvinnan får rodda allting hemma med barn och hushållsarbete. Mannen fattar inte alls vilket gigantiskt lass kvinnan drar, och tycker att "det inte är så svårt". Mannen är med andra ord ett extra barn, som trots minimala uppgifter inte heller vill ha fler barn - med rädsla att få spela mindre.

Så, svenska män som påstår sig värna om "den svenska släktet/rasen" eller var ni nu säger: VARFÖR har ni detta beteendet som i sin tur leder till att det föds för få barn? När ska ni inse att problemet ligger på er och förändras till ansvarstagande fädrar?

Män har börjat inse att dom bara är torskar 90% och kvinnor är prostituerade 90%
Män, i allmänhet betalar för att ha ett förhållande. Oavsett sambo, gift el liknande.
Svensson lever alltså i ett förhållande likt Rosenlund(Gbg) eller Malmskillnad(Sthlm)
Så när skall ni bli ansvarstagande? Mammor är oftast inte dom bästa föräldrarna på grund av deras brist på empati och otroliga bekräftelsebehov vilket går ut över barnen. Inget personligt, bara fakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in