2024-10-21, 19:29
  #468577
Medlem
leachs avatar
USA är less på att skänka till Ukraina, säger pissryssen

Biden Administration Announces Additional Security Assistance for Ukraine

The capabilities in this announcement include:
Ammunition for High Mobility Artillery Rocket Systems (HIMARS);
155mm and 105mm artillery ammunition;
60mm, 81mm, and 120mm mortar systems and rounds;
Tube-launched, Optically tracked, Wire-guided (TOW) missiles;
Javelin and AT-4 anti-armor systems;
M113 Armored Personnel Carriers;
Satellite communication equipment;
Small arms and ammunition;
Grenades and training equipment;
Demolitions equipment and munitions;
Equipment to protect critical national infrastructure; and
Spare parts, ancillary equipment, services, training, and transportation.
https://www.defense.gov/News/Releases/Release/Article/3940873/biden-administration-announces-additional-security-assistance-for-ukraine/
Citera
2024-10-21, 19:35
  #468578
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av leach
USA är less på att skänka till Ukraina, säger pissryssen

Biden Administration Announces Additional Security Assistance for Ukraine

The capabilities in this announcement include:
Ammunition for High Mobility Artillery Rocket Systems (HIMARS);
155mm and 105mm artillery ammunition;
60mm, 81mm, and 120mm mortar systems and rounds;
Tube-launched, Optically tracked, Wire-guided (TOW) missiles;
Javelin and AT-4 anti-armor systems;
M113 Armored Personnel Carriers;
Satellite communication equipment;
Small arms and ammunition;
Grenades and training equipment;
Demolitions equipment and munitions;
Equipment to protect critical national infrastructure; and
Spare parts, ancillary equipment, services, training, and transportation.
https://www.defense.gov/News/Releases/Release/Article/3940873/biden-administration-announces-additional-security-assistance-for-ukraine/

Citat:
This announcement is the Biden Administration's sixty-eighth tranche of equipment to be provided from DoD inventories for Ukraine since August 2021. This Presidential Drawdown Authority (PDA) package, which has an estimated value of $400 million, will provide Ukraine additional capabilities to meet its most urgent needs, including: munitions for rocket systems and artillery; mortar systems and rounds; armored vehicles; and anti-tank weapons.

"Öka takten, sista kvarten"....?
Citera
2024-10-21, 19:38
  #468579
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Rysk fotbollsspelare kommer aldrig någonsin kunna spela fotboll igen.

Pokrovsk-sektorn.


On the Pokrovsk direction, a Russian soldier thought he could deflect an FPV drone with his foot.

x.com/wartranslated/status/1848372352616190413
Citera
2024-10-21, 19:44
  #468580
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chamdar
USA säljer vapen för mellan 100 och 200 miljarder dollar per år, det är absolut mycket men samtidigt ligger deras bnp på över 20 biljoner dollar. Vapenindustrin är alltså bara en liten del av deras totala ekonomi

Med realiteterna på slagfältet kommer den amerikanska vapenindustrin helt ta över Ryzzhelvetets andel i den globala vapenhandeln.

Vem vill köpa "det näst bästa" när det är det bästa som gör att man vinner (eller lyckas försvara sig).

Kan inte tänka mig att det kommer att finnas en efterfrågan utanför ryzzhelvetets gränser på en T-90A/M:a, exempelvis.

Vem vill sitta i en sån och bli grillad till döds av en drönare för 15 USD, liksom?

Intressant artikel, där man spekulerar kring varför vi inte ser fler sprängda T-90:0r. Kalle kanske får rätt till slut, det verkar som att de står och möglar i något lager nånstans, förmodligen i Ural-bergen.

Citat:
Var finns alla T-90A?
Richard Vereker säger att det är känt att femtio av de ursprungliga T-90rna är i en lagringsanläggning. Han menar att även om vi tar de bästa uppskattningarna och tar hänsyn till alla möjliga saknade fordon, saknas fortfarande 217 stycken T-90A-stridsvagnar.

Han har genom X-följare försökt ta reda på vad som är den mest troliga förklaringen. Nästan 1 300 svarade, men ingen vet säkert.

Cirka 14 procent antog att de saknade stridsvagnarna också förvaras i ett lager. Nästan 18 procent trodde att stridsvagnarna ska försvara Moskva.

Strax över 20 procent trodde att stridsvagnarna i tysthet har uppgrederats för att kunna exporteras. Den vanligaste förklaringen, som 47,7 procent trodde på, var dock att de saknade stridsvagnarna aldrig har existerat.

https://www.dagensps.se/varlden/var-finns-rysslands-moderna-stridsvagnar/

Citera
2024-10-21, 19:53
  #468581
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Ryskt EW-system in action.

Ryssen som dokumenterar EW-systemets effekt poängterar att kamraterna är "inte väldigt levande" och "inte väldigt vid god hälsa"



Another 'Bukhanka' worth $15,000 has been targeted by two kamikaze drones. The installed electronic warfare system didn’t help, so the guys are "not very alive" now.

x.com/wartranslated/status/1848330619081674950
Citera
2024-10-21, 20:07
  #468582
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Ryskt EW-system in action.

Ryssen som dokumenterar EW-systemets effekt poängterar att kamraterna är "inte väldigt levande" och "inte väldigt vid god hälsa"

Another 'Bukhanka' worth $15,000 has been targeted by two kamikaze drones. The installed electronic warfare system didn’t help, so the guys are "not very alive" now.

x.com/wartranslated/status/1848330619081674950

Va? Den såg ju helt oskadad ut!? Som om den rullade ut från montagebandet i förra veckan....!

Citat:
Russian arms exports fell by 53% between 2014–18 and 2019–23. The number of countries purchasing major Russian arms dropped from 31 in 2019 to 12 in 2023. States in Asia and Oceania received 68% of total Russian arms exports in 2019–23, with India accounting for 34% and China for 21%. In 2024, the Center for European Policy Analysis estimated that the number of workers in Russia's defense sector had dramatically decreased from approximately 10 million to 2 million, with this reduction not being offset by a corresponding increase in automation. The Russian Industry and Trade Minister Anton Alikhanov claimed on 12 August 2024 that the Russian defense industry now employs about 3,8 million people.
Citera
2024-10-21, 20:09
  #468583
Medlem
Ryssar dör överallt ha ha och nu senast i Sudan En död ryss är en bra ryss.

In Sudan, an Il-76 cargo plane carrying Russians was shot down!

https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1848412148348727307?t=NogSSegkce6VixJ6sqpaRg&s=19
Citera
2024-10-21, 20:11
  #468584
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
"Öka takten, sista kvarten"....?


Japp, mer på väg

🇺🇸🇺🇦 USA is preparing a $800 million package to finance the production of Ukrainian drones, - Zelensky
🔼 Kursk operation serves a strategic purpose and allowed Ukraine to do more active work regarding exchanges. The war must return to the territory from which it came.
https://x.com/UkrReview/status/1848419385318510793
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2024/10/21/7480725/
__________________
Senast redigerad av leach 2024-10-21 kl. 20:15.
Citera
2024-10-21, 20:12
  #468585
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Stackars lille massmördaren Putin...

Brasiliens president Lula ramlade tydligen i badrummet och kan inte komma till BRICS skurk-möte i avskrädeshögen ryssland. Serbiens president ska tydligen ha "en fullspäckad planering" och kan inte komma. Nu kan Kubas kommunistdiktator inte heller komma till skurkarnas möte i ryssland.

Kan rysslands diktator Putin lita på att åtminstone Talibanerna dyker upp? Nu när KGB-Putin har en massa apelsiner och mandariner på bankkontot kanske han kan göra en deal med Talibanerna och få in lite nötter & dadlar från Afghanistan?



One more participant will not come to the BRICS summit: the president of Cuba has to miss it due to an energy crisis in his country, Putin's aide reported.

x.com/Gerashchenko_en/status/1848390689148584438
Citera
2024-10-21, 20:15
  #468586
Medlem
Ryssland hänger på gamla missiler under vingarna på SU-57 tydligen. Så om någon del av planet, mot förmodan, var stealth innan så spelar det ändå ingen roll eftersom missilerna inte är det.
Citera
2024-10-21, 20:16
  #468587
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Allt handlar om ekonomi. Ryssland har helt enkelt inte så mycket pengar kvar och Kim kommer inte att skicka soldater om Ryssland inte betalar. Han gör inte det här gratis åt Putler.

Kim har haft "slut" på pengarna åtminstone under dom senaste 50 åren. Men han har ändå lyckats med att lägga ca 25% av BNP per år på militärutgifter. Nordvietnam var utfattiga både före och efter kriget, så och idag.
Citera
2024-10-21, 20:21
  #468588
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Kim har haft "slut" på pengarna åtminstone under dom senaste 50 åren. Men han har ändå lyckats med att lägga ca 25% av BNP per år på militärutgifter. Nordvietnam var utfattiga både före och efter kriget, så och idag.

Men det ändrar inte på någonting av det jag skriver. De här soldaterna kommer inte få komma tillbaka till Nordkorea eftersom de sett världen utanför. Om de av någon anledning överlever och skickas tillbaka dit så kommer de antagligen att avrättas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in