2024-10-21, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TTYN
Åh nej… nu ber hon sina läsare om ämnen att skriva önskeinlägg om och flera vill ha när Pontus skriver text till hennes bilder för det är ”så roligt”.. själv skäms man ihjäl varenda gång ett sånt inlägg kommer.
Jag tycker det är jätteroligt när Pontus tar över hennes konto. Betydligt mer självdistans och mindre ängsligt!
Citera
2024-10-21, 16:47
Medlem
Tycker så lite om dom där ”drömdag” inläggen, det påminner bara om när man som barn dagdrömde och skrev i sin dagbok hur man ville se ut, hur man ville bo, hur ens karl skulle se ut.. så världsfrånvänt
Citera
2024-10-21, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrufsuperwhite
Tycker så lite om dom där ”drömdag” inläggen, det påminner bara om när man som barn dagdrömde och skrev i sin dagbok hur man ville se ut, hur man ville bo, hur ens karl skulle se ut.. så världsfrånvänt

Det är mina absolut värsta inlägg. Ryser av obehag.
Citera
2024-10-21, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jotack
Det är mina absolut värsta inlägg. Ryser av obehag.

Jag tänker att om upplägget är likt SvDs Min Helg så fungerar det, alltså om det har lite verklighetsanknytning och blir mer som en helgguide till Stockholm, snarare än 10 åring som får fantisera hejdlöst.
Citera
2024-10-22, 13:29
Medlem
Jag tycker det är konstigt att de sitter på golvet och arbetar, äter och fikar mm. Bjuda hem arbetskollegor och sitta på mattan vid ett litet soffbord? Märkliga prioriteringar när man lägg så mycket pengar på prydnadssaker (dyra speglar, matta på väggen, pluttiga saker till sonens rum, 20k tallrikar) men man har inget riktigt (vettigt) bord att sitta vid för middagar och arbete 🤷🏻‍♀️
Citera
2024-10-22, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ww-m
Jag tycker det är konstigt att de sitter på golvet och arbetar, äter och fikar mm. Bjuda hem arbetskollegor och sitta på mattan vid ett litet soffbord? Märkliga prioriteringar när man lägg så mycket pengar på prydnadssaker (dyra speglar, matta på väggen, pluttiga saker till sonens rum, 20k tallrikar) men man har inget riktigt (vettigt) bord att sitta vid för middagar och arbete 🤷🏻‍♀️

Har hon köpt tallrikar för 20 papp???!?!?
Citera
2024-10-22, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ww-m

Hon har inget riktigt jobb så är ej förvånad över att hon inte har ett ordentligt hemmakontor. Däremot är det lite konstigt att hon inte har ett rejält matsalsbord iom intresse för mat och dukning osv.

Kul att hon skriver i bloggen om att hon inte längre skäms för att ha inredning som intresse hehe. Får för övrigt panik på hennes dagbokstexter eftersom hon inte vet när man ska börja på ett nytt stycke i texten.
Citera
2024-10-22, 22:12
Medlem
Och vänta... folk har alltså "gardinuppsättare" som kommer hem till ens bostäder?
Citera
2024-10-22, 22:18
Medlem
Har man råd finns det folk till allt...kanske det var extra knepiga gardiner att hänga som krävde proffs!
Citera
2024-10-22, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelviraa
Och vänta... folk har alltså "gardinuppsättare" som kommer hem till ens bostäder?

Haha vad i hela världen?! Så de behöver snickare för att sätta upp en bokhylla, elektriker för att byta kontakt i lampa, och folk som sätter upp gardinstänger och gardiner. VARFÖR? Är de så ohändiga eller handlar det om att de har råd att leja bort såna struntsaker och därmed gör det? (Eller kanske det verkar lite bättre att anlita någon, att ha ”sin” skräddare, snickare, elektriker, och nu gardinuppsättare.) (Nej nu var jag taskig, och jag känner mig lite taskig varje gång jag ”snackar skit” i tråden men jag häpnar också över denna världsfrånvändhet. Lite som när hon köpte sammetsballerinas för 4000 spänn att ha som inneskor.)
Citera
2024-10-23, 08:55
Medlem
Vad fyller den där Pontus för funktion egentligen? Jobbar han? Vänner verkar han inte ha och händig är han inte heller.
Citera
2024-10-23, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelviraa

Det är väl inte så konstigt eller ovanligt? Rätt vanligt om man har stora fönster och vill få till det snyggt. Inte helt enkelt att fixa själv om det ska se riktigt bra ut. Absolut värt pengarna att måttbeställa gardiner och upphängningsanordning och ha någon som mäter och fixar det. Däremot konstigt att de inte investerar i ett stort matbord med plast för många, särskilt med tanke på att hon gillar matlagningen och att bjuda hem folk..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in