2024-10-20, 21:23
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Varför?
Försöjd hela livet
Citera
2024-10-20, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Jag tror misstänkt ligger lite risigt till. Det ska ju ha utväxlats vänliga SMS dagarna efter ligget. Det är väl sannolikt att kvinnan inte anmält honom innan hon fått tag på någon form av bevis. Så antingen har hon ett vittne som sett eller hört, eller så har hon själv en ljud eller videoupptagning, eller så är det SMS-meddelandena som kommer att utgöra beviset. Det sannolika är att hon utformat SMS med syftet att genom hans svar få honom att direkt eller indirekt bekräfta något avgörande faktum som kan få honom dömd. Kanske så här (obs påhittat):

- Kvinnan: Hej, vid händer idag?
- Vi sitter på flyget och ska just lyfta - tack för igår
- Kvinnan: Vilken kanonfest det var, jag var bra packad!
- Ja, det var vi alla tror jag! Men det var kul ändå!
- Kvinnan: Blev lite förvånad där - jag somnade till och vaknade med dig fortfarande i mig!
- Du somnade bara till helt kort - det tror jag också jag gjorde. Måste gå nu - vi lyfter!
- Kvinnan: Ok, vi hörs!

Det här skulle förmodligen räcka för att bli dömd till våldtäkt i Sverige. Så klart inte om det var ombytta roller- kvinnan har inget som helst ansvar för att hon tagit betalt, tagit sig dit, raggat upp honom, druckit sig packad och valt att ha samlag med honom. Nej, det är HAN som har allt ansvaret. Så hade det varit tvärtom så hade allt varit grönt. Han skulle aldrig kunna gå henne dömd på sådana grunder. Men ni är hon en stackars kvinna och han en stark rik man, så det blir svårt att stoppa det.

Vad tror ni?
Frågan är väl om sms:en är till fördel för Mbapee eller inte. Enligt media så beskrivs det som ett "lyckligt möte".

Nu har Le Parisien (via Marca ) påstått att Mbappe hade sexuella relationer med en kvinna på hotellet, men att det var samförstånd. Paret utbytte sedan meddelanden efter händelsen och talade positivt om sin tid tillsammans, vilket beskrivs som ett "lyckligt möte". De säger också att det inte finns någon bekräftelse på att kvinnan i fråga är samma som lämnade in våldtäktsanmälan till myndigheterna.

https://sports-yahoo-com.translate.goog/le-parisien-confirm-kylian-mbappe-050300156.html?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=sv&_x_tr_hl=sv &_x_tr_pto=sc

Så ja, detta kan diskuteras för eller emot Mbapee.
Citera
2024-10-20, 21:24
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mormorkommerinte
Vilka kvinnor pratar vi om? De som går att hyra på Östermalm? De flesta är väl av den kalibern. Det är ett sjukt samhälle vi lever i. Sedan går nästa fråga till herr Mbappé vilken kvinnosyn han har. Han bjuder in sådana kvinnor är han väll lika skadad i pallet själv.

Absolut INGEN av de inblandade är av riktigt virke, utan degenererade skitstövlar! Allt från Mbappé, till de flickor/kvinnor som ställer upp på detta, till de som arrangerat horpartyt! Även hotellet, dess personal och ägarna är svin då alla vet vad som pågår!
Citera
2024-10-20, 21:31
Medlem
Citat:
Jag tror misstänkt ligger lite risigt till. Det ska ju ha utväxlats vänliga SMS dagarna efter ligget. Det är väl sannolikt att kvinnan inte anmält honom innan hon fått tag på någon form av bevis. Så antingen har hon ett vittne som sett eller hört, eller så har hon själv en ljud eller videoupptagning, eller så är det SMS-meddelandena som kommer att utgöra beviset. Det sannolika är att hon utformat SMS med syftet att genom hans svar få honom att direkt eller indirekt bekräfta något avgörande faktum som kan få honom dömd. Kanske så här (obs påhittat):

- Kvinnan: Blev lite förvånad där - jag somnade till och vaknade med dig fortfarande i mig!
- Du somnade bara till helt kort - det tror jag också jag gjorde. Måste gå nu - vi lyfter!

Det här skulle förmodligen räcka för att bli dömd till våldtäkt i Sverige. Så klart inte om det var ombytta roller- kvinnan har inget som helst ansvar för att hon tagit betalt, tagit sig dit, raggat upp honom, druckit sig packad och valt att ha samlag med honom. Nej, det är HAN som har allt ansvaret. Så hade det varit tvärtom så hade allt varit grönt. Han skulle aldrig kunna gå henne dömd på sådana grunder. Men ni är hon en stackars kvinna och han en stark rik man, så det blir svårt att stoppa det.

Vad tror ni?

Haha, du fantiserar grovt - bättre att vänta och se vad SMSen innefattar, även om jag är för spekulationer och ifrågasättanden. Tror du verkligen han skulle erkänna att han knullade henne när hon sov - är knappast tillåtet i Frankrike, heller...
Citera
2024-10-20, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Back-Commenter
Det handlar om Människohandel och Slaveri, en företeelse som fortfarande pågår i vår tid. Här finns läsvärd information om detta.

Vad är människohandel?
Människohandel kallas ofta för en modern form av slaveri och utgörs av handel och utnyttjande av andra människor för egen vinning. Det är ett allvarligt brott som kränker de utsattas mänskliga rättigheter. Brottet drivs av en efterfrågan på tjänster från, eller varor tillverkade av, offer för människohandel. Det är därför viktigt att arbeta förebyggande mot människohandel genom att motverka efterfrågan på exempelvis köp av sexuella tjänster.

Slaveriets historia
Dick Harrison, professor i historia och prisbelönt författare, är nu aktuell med en bok om ett ämne som berör honom djupt. Det handlar om en av världshistoriens största tragedier, en tragedi som tyvärr är långt ifrån avslutad. Nämligen företeelsen slaveri.

I den viktiga boken Slaveriets historia skildrar han på ett levande och närgånget vis uppkomsten och utvecklingen av slaveri. Han ger oss en en fullständig, modern och unik överblick, från forntidens ofria arbetare till dagens trafficking.

Vårt nuvarande västerländska samhälle är faktiskt ett av ytterst få samhällen i världshistorien som inte anser att slaveri är något helt naturligt. Det i särklass vanligaste i alla historiska samhällen – även det svenska – har varit att slaveri är funktionellt och socialt acceptabelt: vissa förtjänar att leva i ofrihet.

Ser din poäng men dras mer mot att detta är trafficking och prostitution...
Citera
2024-10-20, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Att moralisera över unga kvinnors sexualitet är nog ett ämne för en annan tråd.

Jag vidhåller att det är oanvändbart att kalla kvinnan, kaffeflickan eller vad man nu ska kalla henne, för prostituerad. Det begreppet bör reserveras för explicit utbyte av pengar mot sex. Det blir förvirrande annars.

Du får gärna tycka att hon är en slampa - hon bryr sig nog inte och ingen annan heller. Det påverkar heller inte huruvida något brott har begåtts i det aktuella fallet.

Med din inställning så finns ej heller begreppet att muta någon då bara pengasummor skall utgöra att man befattar sig med prostitution och/eller mutbrott. Bara för att göra en jämförelse... Mutbrott kan innefatta allt från resor, gåvor och faan vet - så är det såklart även med prostitution. Självklart får dessa prostituerade gåvor och resor betalda, samt troligtvis hotellrum på lyxhotell. Pengar kan säkerligen utdelas till de som är med på det mesta, direkt ur (i detta fall) Mbappés egen ficka. Alkohol och droger är självklart, anser jag, att de får. Det handlar såklart om förväntningarna på dem. Ingen förväntar sig att de är där enkom för att ingå intressanta samtal, nej, det är självklart samlag som ligger i potten. Den som inte är införstådd i detta är såklart inte inviterad eller på plats.

Ingen kan väl tro att Mbappé et al, reser från Frankrike/Spanien och betalar miljoner för att enkom prata och umgås med Botoxludren?
Citera
2024-10-20, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Absolut INGEN av de inblandade är av riktigt virke, utan degenererade skitstövlar! Allt från Mbappé, till de flickor/kvinnor som ställer upp på detta, till de som arrangerat horpartyt! Även hotellet, dess personal och ägarna är svin då alla vet vad som pågår!

Klart de vet vad som pågår, det är på detta sätt de gör de stora pengarna. Inte helt olagligt heller. Fult som fan såklart och det är inte vem som helst som klarar av att stå bakom en verksamhet som denna.
Citera
2024-10-20, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av claan719
Klart de vet vad som pågår, det är på detta sätt de gör de stora pengarna. Inte helt olagligt heller. Fult som fan såklart och det är inte vem som helst som klarar av att stå bakom en verksamhet som denna.

Nope! Helt enig med dig!
Citera
2024-10-20, 22:04
Avstängd
Citat:

Vad tror ni?

Han kanske bad om ursäkt för att hon inte var med på att han tömde blankt
att hon sov när han dränerade sin spermapung-in-ut-i henne - båda är ju viss
bevisning på våldtäkt/ovarsam osv
Citera
2024-10-20, 22:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Frågan är väl om sms:en är till fördel för Mbapee eller inte. Enligt media så beskrivs det som ett "lyckligt möte".

Nu har Le Parisien (via Marca ) påstått att Mbappe hade sexuella relationer med en kvinna på hotellet, men att det var samförstånd. Paret utbytte sedan meddelanden efter händelsen och talade positivt om sin tid tillsammans, vilket beskrivs som ett "lyckligt möte". De säger också att det inte finns någon bekräftelse på att kvinnan i fråga är samma som lämnade in våldtäktsanmälan till myndigheterna.

https://sports-yahoo-com.translate.goog/le-parisien-confirm-kylian-mbappe-050300156.html?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=sv&_x_tr_hl=sv &_x_tr_pto=sc

Så ja, detta kan diskuteras för eller emot Mbapee.

Mbappe kanske hade stake-hela-natten o pumpade på 5-6 stycken - en gillade det-
två blev svartsjuka - en sov o en blev våldtagen
Citera
2024-10-20, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Ser din poäng men dras mer mot att detta är trafficking och prostitution...

Tack för vänliga ord!

Prostitution är försäljning av sexuell tjänst, vilket är tillåtet i Sverige.

Den korrekta termen är rimligen koppleri, som syftar på den som främjar eller ekonomiskt utnyttjar att en person har tillfälliga sexuella förbindelser.

Skrivingen med "på ett otillbörligt sätt" i lagtexten kan man bara glömma att försöka ge någon effektiv innebörd eftersom lagstiftaren lämnat den odefinierad.

Rättspraxis visar att alla sätt är "otillbörliga", i princip genom att ärendet hamnat i domstol.

Den ev "ersättningens" omfattning har betydelse för om grovt koppleri föreligger och styr därmed straffmätningen.
Senast redigerad av Back-Commenter 2024-10-20 kl. 22:32.
Citera
2024-10-20, 22:50
Bannlyst
Citat:

Vad tror ni?

Det sjuka är ju att i det fallet så kan ju vem som helst av dem två anmäla den andra för våldtäkt då bägge framstår ha varit för påverkade för att kunna ge samtycke till sex.

Så då kan Mbappe lika gärna anmäla henne för våldtäkt, för det handlar ju bara om vem som bestämmer sig för att känna att den har blivit "våldtagen".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in