Jag tror misstänkt ligger lite risigt till. Det ska ju ha utväxlats vänliga SMS dagarna efter ligget. Det är väl sannolikt att kvinnan inte anmält honom innan hon fått tag på någon form av bevis. Så antingen har hon ett vittne som sett eller hört, eller så har hon själv en ljud eller videoupptagning, eller så är det SMS-meddelandena som kommer att utgöra beviset. Det sannolika är att hon utformat SMS med syftet att genom hans svar få honom att direkt eller indirekt bekräfta något avgörande faktum som kan få honom dömd. Kanske så här (obs påhittat):
- Kvinnan: Hej, vid händer idag?
- Vi sitter på flyget och ska just lyfta - tack för igår

- Kvinnan: Vilken kanonfest det var, jag var bra packad!
- Ja, det var vi alla tror jag! Men det var kul ändå!
- Kvinnan: Blev lite förvånad där - jag somnade till och vaknade med dig fortfarande i mig!
- Du somnade bara till helt kort - det tror jag också jag gjorde. Måste gå nu - vi lyfter!
- Kvinnan: Ok, vi hörs!
Det här skulle förmodligen räcka för att bli dömd till våldtäkt i Sverige. Så klart inte om det var ombytta roller- kvinnan har inget som helst ansvar för att hon tagit betalt, tagit sig dit, raggat upp honom, druckit sig packad och valt att ha samlag med honom. Nej, det är HAN som har allt ansvaret. Så hade det varit tvärtom så hade allt varit grönt. Han skulle aldrig kunna gå henne dömd på sådana grunder. Men ni är hon en stackars kvinna och han en stark rik man, så det blir svårt att stoppa det.
Vad tror ni?