2024-10-20, 16:47
Medlem
trickydicks avatar
Vilka är bäst?

Har nyligen köpt mi första Airfryer och gällande strips så är mina erfarenheter Coops lågpris-strips vart väldigt bra. Felix strips var en besvikelse, dom blev som man gör dom i långpanna.

Vilka strips/pommes rekommenderar ni?
Citera
2024-10-20, 16:49
Medlem
JustTrollings avatar
Dom dyra Coop är bra. Det är dom jag brukar köpa. Grön & orange påse.

Lidls är också rätt bra. Röd påse.

Aviko har några som ska vara bra också. Men är jävligt dyra.
Citera
2024-10-20, 16:51
Medlem
Jag personligen föredrar pommes utan dextros i. ICA Basic fungerar riktigt bra. Har även kört Willys (Eldorado?) och de funkar också. Brukar köra med klyftpotatis också ibland. Jävligt gött. (eller andra varianter, som de kryddade mönsterskurna etc.).
Citera
2024-10-20, 16:54
Medlem
Alla pommes funkar väl?
Men varför en airfryer, dvs minivarmluftsugn, istället för en riktig varmluftsugn? Kör varmluft på din vanliga ugn och kör hög temp istället. Blir samma effekt.
Citera
2024-10-20, 17:04
Medlem
De som har nämnts har varit Aviko Strips Supercrunch Premium 750 gram. Har tittat igenom en rad forum och detta märka brukar nämnas.
Citera
2024-10-20, 17:05
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashEnter
Alla pommes funkar väl?
Men varför en airfryer, dvs minivarmluftsugn, istället för en riktig varmluftsugn? Kör varmluft på din vanliga ugn och kör hög temp istället. Blir samma effekt.

Nu är det ju inte alla som har en varmluftsugn men jag instämmer annars i din fråga. Känns som att dessa "luftfritöser" haussats upp till något de inte är. Ts fråga borde vart vilka pommes som blir bäst i ugn.
Citera
2024-10-20, 17:06
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Alla pommes funkar väl?
Ringlar man på lite olja och drar på grillen en liten stund blir de perfekta, men det kan man väl inte göra med en airfryer?
Citera
2024-10-20, 17:14
Medlem
K.Blomkvists avatar
Jag kör enbart Jumbo Fries, LIxLs är bäst men även Maxi är okay.

180 grader 7 min, skaka om och sedan 5-6 min.

Jag har en papperspåse i botten för att slippa disk varenda gång.
Finns hos Clas.
Citera
2024-10-20, 17:14
Medlem
Aviko har de bästa pommes frites för ugn/airfryer enligt mig dock är de dyra i jämförelse till andra märken.
Om man vill ha ett billigare alternativ så skulle jag köra på Ica basics pommes strips. Riktigt goda och blir inte torra som vissa andra märken kan bli när man har dem i ugn
Citera
2024-10-20, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Nu är det ju inte alla som har en varmluftsugn men jag instämmer annars i din fråga. Känns som att dessa "luftfritöser" haussats upp till något de inte är. Ts fråga borde vart vilka pommes som blir bäst i ugn.
Fördelar med Airfryers är att de kan tillaga maten ganska markant snabbare än vad en stor ugn gör eftersom de är mycket mindre. De förbrukar inte heller lika mycket el.

dock ifall man har en varmluftsugn känns det ärligt som ett sjukt slöseri att köpa en airfryer
Citera
2024-10-20, 17:27
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
De som har nämnts har varit Aviko Strips Supercrunch Premium 750 gram. Har tittat igenom en rad forum och detta märka brukar nämnas.

100% denna. Som på burgerian
Citera
2024-10-20, 17:28
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Alla pommes funkar väl?

Har gasugn

utan övervärme
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här