2024-10-20, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Haha, såklart kommer du med det patetiska Bonnier-"argumentet"

Du och din sort brukar ju hävda att roten till allt ont är judar, globohomo, Bonnier, WEF och bögar.

Judiska rådet kommer inte terrorklassas. Däremot lär dina patetiska vänner i NRM terrorklassas inom kort.

Ja, klart du tycker att det är larvigt att jag tar upp att stora tidningar ägs av just judar.
Om sådant får man ju inte prata om då det är "antisemitiskt"
Det är en del av problemet, att judar äger tidningar och bedriver påverkansoperationer via dessa och via Judiska Centralrådet för att störa svensk demokrati.

Judar kan hålla sig i sitt land bäst de vill, problemen börjar när de härjar runt i andra länder och utför terrorverksamhet.
Citera
2024-10-20, 09:43
Medlem
Citat:
Vilken jävla offerkofta?

Att konstant attackera judar verbalt och med våld utgör inte att "tassa runt".

Direkt kom den! Offerkofta på!
"konstant attackera judar verbalt och med våld"
Så en jude kan inte gå ut i Sverige utan att det skriks glåpord och dom blir slagna?
Citera
2024-10-20, 09:50
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markberedning
Direkt kom den! Offerkofta på!
"konstant attackera judar verbalt och med våld"
Så en jude kan inte gå ut i Sverige utan att det skriks glåpord och dom blir slagna?

Nej påstod jag det?

Ni rabiata nazistkräk griper verkligen efter halmstrån.
Citera
2024-10-20, 09:56
Medlem
Amazon-mannens avatar
Kommunisterna visar sitt sanna jag, nu offentligt i armkrok med muslimer med dålig impulskontroll..
Citera
2024-10-20, 10:18
Medlem
Citat:
Nej påstod jag det?

Ni rabiata nazistkräk griper verkligen efter halmstrån.

Ja, du skrev det.
"Att konstant attackera judar verbalt och med våld utgör inte att "tassa runt"."
Så skrev du, menar du att det ska tolkas på något annat sätt?
Och varför drar du "nazistkortet" hela tiden? Är man nazist om man kritiserar hur judar överdriver sin situation i Sverige? Du vet inget om vilken politisk hemvist jag har.
Citera
2024-10-20, 10:38
Medlem
heliotrops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag kan inte låta bli att känna lite skadeglädje över att Vänsterpartiet numera stämplas som ett antisemitiskt parti . Vänsterpartiet har de senaste 30 åren kallat sig för ett "antirasistiskt" parti. Men de har alltid varit livrädda för att ta i frågan. När vänsterpartister internt talat om hedersproblematik och patriarkala strukturer så har det tystats ned inom partiet och dåvarande riksdagsledamoten Amineh Kakabaveh uteslöts för att ha drivit frågan om hedersförtryck.

Genom att ständigt mörka invandringsfrågan så byggs det upp en kultur där man flyttar gränsen till att säga och sprida saker som inte är okej. Både svenska och arabiska vänsterpartister sprider antisemitism, dvs. de går längre än att kritisera staten Israel. Många araber anser att Israel inte ska finnas som stat och det är inte konstigt att de befinner sig i kretsar där man brölar "krossa sionismen" eller bjuder in företrädare för Hamasvänliga organisationer.

Dagostar påstår att hon markerat offentligt och att partiet tagit tag i problemen och de som berörs. Judiska centralrådet håller inte med. De anser att

- Dagostar markerade alldeles för sent.

- Hennes avståndstagande verkar inte få något riktigt genomslag i partiet.

- Det finns strukturella problem med antisemitism inom Vänsterpartiet.

Så bra sammanfattat. Nooshi gör nog vad hon kan. Men det finns starka krafter inom partiet och det finns många muslimer som de tagit under sina vingar i "antirasismens" namn.
Nu sitter de med en väljarkår från helvetet. De är inte lika infiltrerade som S men de har stora problem. Själv har jag röstat V i mina dar men partiet har inte varit sig likt sen Gudrun S tog över på 90-talet. Som vit kvinna vet jag faktiskt inte riktigt varför jag skulle lägga min röst på V.
Och judiska rådets reaktion är fullt rimlig.
Citera
2024-10-20, 10:41
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markberedning
Ja, du skrev det.
"Att konstant attackera judar verbalt och med våld utgör inte att "tassa runt"."
Så skrev du, menar du att det ska tolkas på något annat sätt?
Och varför drar du "nazistkortet" hela tiden? Är man nazist om man kritiserar hur judar överdriver sin situation i Sverige? Du vet inget om vilken politisk hemvist jag har.

"Konstant" i det här fallet är en övergripande term och var inte menat som din aspergertolkning: "Så en jude kan inte gå ut i Sverige utan att det skriks glåpord och dom blir slagna?"

Nazistkortet innebär bara att jag kallar personer vid sitt rätta namn.

På vilket sätt anser du att judarna överdriver sin situation i Sverige? Glöm inte att styrka ditt påstående med en seriös källa.

Det är allmänt känt att antisemitismen frodas bland er extremistpack.
Citera
2024-10-20, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedJamie
Var är bevisen på att Israel begått statsterrorism, det vill säga sätta skräck hos en befolkning?
Vad vill du ha bevis, från Libanon till exempel? Att civila dog att befolkningen var skräckslagen och att Israel låg bakom sändarattacken , eller? Det är ju redan bevisat.
Citera
2024-10-20, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polisen.Kreml
Vänsterpartiet har kommit ut som antisemitiska och terroristanstrukna. Nu har Judiska centralrådet fått nog och förklarar partiet och dess företrädare person non grata.

Rätt eller fel av Judiska centralrådet? Hur kommer Nooshi Dadgostar att hantera detta?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/judiska-centralradet-ska-inte-langre-bjuda-in-nooshi-dagostar-v
Judiska centralrådet kommer inte att bjuda in Vänsterpartiet till minneshögtider. Detta med anledning av avslöjanden om att flera V-politiker uttryckt sig antisemitiskt och hyllat terrororganisationer, skriver Dagens Nyheter.

Under sommaren avslöjade Sydsvenskan och Helsingborgs Dagblad att flera lokala V-företrädare uttryckt sig antisemitiskt samt hyllat terrorstämplade organisationer – både på sociala medier och under Palestinademonstrationer.

Vem fan bryr sig om vad ett par folkmördande zionister tycker?
Citera
2024-10-20, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Vad vill du ha bevis, från Libanon till exempel? Att civila dog att befolkningen var skräckslagen och att Israel låg bakom sändarattacken , eller? Det är ju redan bevisat.

Du är okunnig. Syftet var att försvaga Irans armé i Libanon. Syfte var aldrig civila mål och frågan är om personer runt Irans armé i Libanon verkligen är civila.
Citera
2024-10-20, 12:51
Medlem
V-inlägg: Israel lät terrordådet ske

Citat:
Israel "offrade" sina egna ungdomar i terrordådet den 7 oktober för att utplåna Gaza.
Det är budskapet i ett inlägg som Vänsterpartiet Orust publicerat på sin Facebook-sida.
Inlägget är nu borttaget, och den lokala V-föreningen skriver att man inte står bakom det.

https://www.tv4.se/artikel/tt-241020-vansterpartiet-e3560808/v-inlagg-israel-lat-terrordadet-ske

Kommunistfittorna visar sitt rätta ansikte.
Snart kommer dom förneka att förintelsen skett också.

Här hyllar också Socialdemokraten Muhamed Kaljanac terroristledararen Sinwar
https://x.com/drdanielschatz/status/1847737080304025741?t=kSgOMzpIJJt8ukJ7RfMkUg

Citat:
Ursprungligen postat av Lagomjante
https://www.dn.se/varlden/lakaren-tillbaka-fran-gaza-pumpade-igang-barns-hjarta-med-sina-hander/

Artikeln var öppen under gårdagen och vittnar om en brutal verklighet, läkaren där hade inte sett någon Hamasaktivitet eller tunnar under sjukhusen med reservation för att det är en människas narrativ... Fanns bild på gravt undernärda barn, sannolikt resultat av kriget. Berättelse om stympade ffa barn och kvinnor.

Är det så konstigt att människor blir förbannade på Israel och vräker ur sig okvädningsord när detta är en vardag? Är det antisemitism att förfäras över tusentals döda barn och kvinnor i Gaza?

Det blir ganska skitnödigt när folk anklagas för antisemitism till höger och vänster när det som gror bakom är ett förtryck från Israel mot palestinier och likgiltighet för en viss grupps människors liv som få gånger skådats sedan andra världskriget.

Det är också rätt tondövt att börja driva en sådan tes när Israel som så tätt förknippas med judendom i detta nu slaktar tusentals oskyldiga människor som sitter i kläm.

Nej det är det inte ditt stolpskott, ingen har heller påstått det.

Du skriver för mycket smörja, läs om gör rätt.
Senast redigerad av DaddyCool64 2024-10-20 kl. 13:01.
Citera
2024-10-20, 13:00
Medlem
Den dagen vänstern slutar använda ordet islamofobi i alla sammanhang där muslimer kritiseras får de också acceptera att bli kallade sionister när de kritiserar Israel. Du kan inte både ha och äta kakan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in