2024-10-20, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fujim
Är dock nyfiken på vilka sex "kändisar" det är som ställer upp på galenskapen.
Blir väl de ”kändisar” som vill bli mer kända.
Kan man inte bli det genom talang, kan man alltid göra ett försök i nakenbranchen.

Citat:
Ursprungligen postat av Bulllen
Eva Beckman hoppas på höga tittarsiffror. I hennes fisförnäma värld är det säkert så att hon tror att det är sån här skit pöbeln vill ha. Glo på nakna B-kändisar under sken av att det är kroppsaktivism och kulturellt
Där satte du nog fingret på anledningen till ännu ett underhållningsprogram med KÄNDISAR.
Kändisar som leker, bakar, snickrar, ja listan är rätt så lång vid det här laget. Det går säkert att vidareutveckla på nakentemat.

Riktig kultur - om det är vad EB är ute efter - vore väl att göra intressanta program om ickekändisar =vanliga människor, som har intressanta historier att berätta, har uträttat viktiga, spännande och kanske lite udda saker.
Men vad ”pöbeln vill ha” är förstås ett säkrare kort för programmakarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Asb3rger1337
detta jippo känns som en liten klick i klicken som gillar att provocera och vet bäst. Samt att de får lite rätt och får använda mina skattepengar för att göra så.
Tbh hade de finansierat de själva hade de inte vart så märkvärdigt.
SW är väl sinnebilden av någon som vet bäst och gillar att provocera. Dessutom med ”rätt värdegrund”, åtminstone i den fisförnäma världen.
Nakenmåleri eller kroki förutsätter feta modeller, så att det blir kändisvärldens tjockisar som kommer att delta blir ingen överraskning. Vem vill ha en tavla på ett benrangel?

Personligen tycker jag att hela jippot kommer att visa på nutidens dåliga stil, smak och hyfs.
Citera
2024-10-20, 09:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Daskmoert
Otroligt vad folk blir upprörda på grund av några nakna tjockisar. Något motvilligt får jag erkänna att programmet ändå fyller en funktion om det nu visar sig vara så provocerande.

Jag tippar på att Claes Malmberg kommer vara med. Han har en historia av att visa upp sin nakna kroppshydda på bästa sändningstid.

Problemet är att det sänds i TV. Att Stina är tjock och gör tjock-aktiviteter stör nog ingen så länge hon gör det hemma och på sin höjd lägger upp det på sina sociala medier. Men ingen svensk medborgare ska av misstag behöva få hennes tjocka röv upptryckt i ansiktet när man klickar igång TV:n.
Citera
2024-10-20, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
All reklam är bra reklam.
De har troligen dragit in fler tittare till SVT än vad som nånsin hade sett detta annars.

Och folket gick på det, igen (som vanligt).

Det tror jag faktiskt inte. Jag kommer inte att titta. Då är jag ändå konst-intresserad men är inte det minsta intresserad av att se just Stina Wollter gå lös vid staffliet. Woke-konst intresserar mig föga. Hade Stina Wollter kunnat leva på sitt konstnärsskap om hon inte var en kändis-unge?

Eva Beckman är för övrigt också kändis-barn, liksom syrran Åsa. Pappa Beckman var en gång i tiden en mycket känd författare. ”Kultur-eliten” tar för sig och gynnar varandra. Ekonomiskt m m.

Och folk fattar ju med en gång att det inte bjuds på könsdelar eller nåt dylikt sexuellt utan snarare valkar och feta magar. Allt medan det mals på om kroppspositivitet.
Citera
2024-10-20, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidagochidag
Denna vidriga fokus på kroppen ger bara motsatts effekt. Denna hets att fokusera och blotta sina kroppar för omgivningen är så destruktiv. Fokusera på det inre och fan täck er. Äckliga människor.

Du får nog bar acceptera att kvinnor inte bär burka i Sverige
Citera
2024-10-20, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daskmoert
Otroligt vad folk blir upprörda på grund av några nakna tjockisar. Något motvilligt får jag erkänna att programmet ändå fyller en funktion om det nu visar sig vara så provocerande.

Jag tippar på att Claes Malmberg kommer vara med. Han har en historia av att visa upp sin nakna kroppshydda på bästa sändningstid.

Det är väl nästan ingen som blir upprörd över naket på TV, det är knappast nakenheten som provocerar. Det är ju mer att det är ytterligare ett tramsigt kändis-program, som vi tvingas betala för.

Stina Wollter må vägra att personligen banta trots att hennes hälsa riskeras av hennes fetma. Men public service måste banta! Skattepengar ska gå till vård, Skola och annan kärnverksamhet. Inte till lekprogram på public service. Vill folk se trams kan de göra det på andra andra kanaler Som inte är skattefinansierade.

Och det andra som provocerar är ju att det är just Stina Wollter Som är programledare. Hon är liksom inte vem som helst efter sina skriverier på sociala medier.
Citera
2024-10-20, 09:45
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Återigen, vem förväntas se?

Vi är många många nyfikna inklusive dig själv som kommer att se första avsnittet. Se bara vad många som redan har skrivit om ett tv-program som inte ens har premiärvisats än. Intresset är mycket stort. Sen kommer kanske endast en liten bråkdel av alla dom som såg första avsnittet att även se sista avsnittet.
Citera
2024-10-20, 09:46
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Fler horor av båda könen som vill visa upp sig på bästa sändningstid - vad felas dessa människor och SVT? Det säger sig självt att Public Service har gjort sitt men detta pungslås fortsatt skattebetalarna med.

Vad hände med det bombastiska "sexualisera icke det offentliga rummet"? Nu inte bara sexualiseras det offentliga rummet, det invaderar även ditt TV-rum. Om du vill det, eller ej!
Citera
2024-10-20, 09:48
Medlem
Citat:
Det tror jag faktiskt inte. Jag kommer inte att titta. Då är jag ändå konst-intresserad men är inte det minsta intresserad av att se just Stina Wollter gå lös vid staffliet. Woke-konst intresserar mig föga. Hade Stina Wollter kunnat leva på sitt konstnärsskap om hon inte var en kändis-unge?

Eva Beckman är för övrigt också kändis-barn, liksom syrran Åsa. Pappa Beckman var en gång i tiden en mycket känd författare. ”Kultur-eliten” tar för sig och gynnar varandra. Ekonomiskt m m.

Och folk fattar ju med en gång att det inte bjuds på könsdelar eller nåt dylikt sexuellt utan snarare valkar och feta magar. Allt medan det mals på om kroppspositivitet.

Nu är väl varken målningen eller nakenheteni fokus här, utan det är ett intervju-program…
Citera
2024-10-20, 09:57
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1
Det här verkar väl vara ett intressant tv-program?

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/4BRABq/stina-wollter-intervjuar-nakna-kandisar-i-svt

Någon som vet vilka andra nakna kändisar som kommer att vara med? Trevligt att i alla fall en ung tjej är med. Jag misstänker att även kändisar som ingen vill se naken typ Leif GW Persson kommer att vara med, så räkna inte med ögongodis varje gång.

Kul att SVT har vågat hoppa på naken-trenden!

Jag gissar på att man inte kommer att få se en enda kändis naken. Det kommer vara klippt så att könsorgan och kvinnliga bröstvårtor inte syns. Alltså ett helt värdelöst program.
Citera
2024-10-20, 10:09
Medlem
Bandydrakens avatar
Citat:
Är Stina programledare? Kan hon föra en vettig konversation, ställa rätt frågor osv?
Känns som att det kan bli ett rätt krystat samtal

Programledare är ett förlorat yrke. Nuförtiden blir man anställd på tv automatiskt så fort man har publicerat ett youtube-klipp eller skrivit ett blogginlägg. Totala miffon släpps direkt in i studion innan de ens lämnat blöjstadiet. Alla kanaler är skyldiga
Citera
2024-10-20, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jag undrar lite vad det är för lurt på gång nu, tycker mig märka en tendens till att promotandet av nakenhet ökat senaste halvåret. Det verkar vara en synkad kampanj med Sveriges Radio också.

Frågan är vad syftet är?

Ja, håller med att media försöker hela tiden köra sin lilla dolda agenda om än det ena och andra. Det är ju fortfarande någon typ av folkbildning som det handlar om, så lite av det jag kan tänka mig:
-Vi ser alla lika ut utan kläder, under burkan och vad det nu är.
-Var nöjd med den du är. Nu börjar ju många bli väldigt överviktiga, så kanske någon koppling till det.

Sedan tycker jag att man kan väl ge det där programmet en chans och låta bli att såga det helt innan det väl visats.
Det skulle inte heller förvåna mig att det där med kasta kläderna bara är ett rent svepskäl till att få loss massa pengar till både programmet och allt vad det är i det, samt själva upplevelsen.
Citera
2024-10-20, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Problemet är att det sänds i TV. Att Stina är tjock och gör tjock-aktiviteter stör nog ingen så länge hon gör det hemma och på sin höjd lägger upp det på sina sociala medier. Men ingen svensk medborgare ska av misstag behöva få hennes tjocka röv upptryckt i ansiktet när man klickar igång TV:n.
Folk är så lättkränkta nu för tiden. På 90-talet hade ingen blivit upprörd över en naken tjockis i TV-rutan, man hade skrattat och bytt kanal.

Citat:
Det är väl nästan ingen som blir upprörd över naket på TV, det är knappast nakenheten som provocerar. Det är ju mer att det är ytterligare ett tramsigt kändis-program, som vi tvingas betala för.

Stina Wollter må vägra att personligen banta trots att hennes hälsa riskeras av hennes fetma. Men public service måste banta! Skattepengar ska gå till vård, Skola och annan kärnverksamhet. Inte till lekprogram på public service. Vill folk se trams kan de göra det på andra andra kanaler Som inte är skattefinansierade.

Och det andra som provocerar är ju att det är just Stina Wollter Som är programledare. Hon är liksom inte vem som helst efter sina skriverier på sociala medier.
Något är det ändå som provocerar med just detta programmet. Det finns hundratals tramsiga kändisprogram som vi tvingas betala för. Program som garanterat kostar många gånger mer än två tjockisar i en studio. Jag anser att public service bör avskaffas men så länge skiten finns kvar föredrar jag program som ändå provocerar över de vanliga mellanmjölkprogrammen. Folk behöver lära sig hantera att saker de inte tycker om existerar.

I Sverige har vi yttrandefrihet. Jag har ingen aning om vad Wollter har skrivit på sociala medier då jag inte spenderar tid i det träsket men jag tycker det är positivt att hon trots det får fortsätta verka. Gillar man henne inte behöver man inte komma på programmet (vilket är hur jag hanterar situationen).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in