Citat:
Egna erfarenheter är den bästa källan jag har. Men nej, jag har ingen forskningsrapport att länka till.
"Det är vad du tycker dig veta, du tror att det förhåller sig så, men jag ser nästan dagligen barn som kommer ut och berättar att de inget hellre vill än att bo med sin/sina biologiska föräldrar. Det är barnens rättigheter jag pratar om, inte föräldrarnas rättigheter."
Vänta till de där barnen är låt säga 30 år och fråga dem igen. Att barn när de är barn inte vill skiljas från sina föräldrar håller jag med om att det är vanligt. Hur illa det än är ställt. Uttryckte mig dåligt där.
"Sedan drar du slutsatser om att föräldrar som kämpar för sina barn och protesterar för barnets rättigheter att få bo hemma, att de är olämpliga eftersom de skriker och syns i sociala medier."
Ja, de borde ha bättre förstånd än att bete sig som stollar. Personen jag framförallt tänkte på figurerar sedan i andra mindre bra sammanhang som grädde på moset. finns omnämnd här på FB i ett helt annat ärende.
"På ditt sätt att resonera känns det osannolikt att du skulle ha läst Bo Edvardssons bok "På saklig grund"."
Nu gör du en ganska stor logisk tankevurpa. Lite som att säga att man inte skulle kunna vara ateist om man läst bibeln, inte vara positiv till läkemedel om man läst ”Hälsa för barn”, av författaren Stefan Whilde osv.
"Du tror på fullt allvar att de föräldrar som kämpar för rättvisa för sina barn inte har haft kontakt med en jurist!"
Igen en helt felaktig slutsats. varför tror du att jag skulle tro något så dumt?
"Sedan tar du luddigt upp någon här på FB som skulle uttryckt hot eller vad någon skulle råka ut för, och framför det som något slags bevis."
Bevis och bevis. Enbart ett exempel. Och sådana kan man hitta hur många som helst. vilket i min värld betyder något.
"Barn som tar självmord för att de inte får komma hem. Föräldrar som tar självmord när de inte orkar se sina barn lida. Barn som vanvårdas, straffas och utsätts för övergrepp i sin familjehem. Det är inte värdigt ett land som kallar sig demokratiskt."
Nej, det stämmer. Att barn som Tintin, Bobby och allt vad de heter mördas av sina föräldrar är även det något som inte borde få hända. Och att mörda sitt barn är ju bara toppen på ett isberg och det yttersta brottet mot sitt barn. Misshandel, sexuella övergrepp, misskötsel osv finns det hur mycket som helst av i biologiska familjer.
"Så om du själv skulle ha barn och de olagligt skulle ha bortförts från dig och du har försökt vinna mot socialtjänsten för dina barns skull, med hjälp av advokat och förlorat, då skulle du alltså bara sitta och vara tyst, bara strunta i dina barn som inget annat vill än att komma hem igen? Du skulle bara sitta tyst och låta månader och år gå? Jag tvivlar på att dina barn skulle uppskatta det."
Igen så är du jobbigt ologisk. Du menar att det bara finns två lägen för någon i denna situation? Att tiga still eller bete sig som en dåre? Jag har andra åsikter om det och anser att det går att fortsätta att kämpa för något utan att framstå som en farlig dåre. Och svaret på din fråga är således att nej, jag skulle inte bara sitta still och tyst och hoppas på att allt är en mardröm. Men jag skulle inte heller sitta och fylla min Facebook-sida dag ut och dag in med texter som gör att folk direkt tänker att det var tur att barnen togs ifrån mig.
"Det är väl självklart att barn som lever med misshandlande, knarkande eller kriminella föräldrar ska få bo någonannanstans. Sedan är det förstås mer trovärdigt om polisen har utrett händelserna, med socialtjänsten kan det bli lite hur som helst."
Så bra, då är vi överens om iaf en sak. Oc h det är ju här jag menar att det hela startar i de allra flesta fallen. Att det finns barn som behöver flyttats från sina föräldrar. Och för varje barn där man felaktigt går in och skiljer barnen från sina föräldrar (finns givetvis sådana fall och det är bedrövligt) så finns det många fler fall där man borde skilt barnen från sina föräldrar.
"Det är vad du tycker dig veta, du tror att det förhåller sig så, men jag ser nästan dagligen barn som kommer ut och berättar att de inget hellre vill än att bo med sin/sina biologiska föräldrar. Det är barnens rättigheter jag pratar om, inte föräldrarnas rättigheter."
Vänta till de där barnen är låt säga 30 år och fråga dem igen. Att barn när de är barn inte vill skiljas från sina föräldrar håller jag med om att det är vanligt. Hur illa det än är ställt. Uttryckte mig dåligt där.
"Sedan drar du slutsatser om att föräldrar som kämpar för sina barn och protesterar för barnets rättigheter att få bo hemma, att de är olämpliga eftersom de skriker och syns i sociala medier."
Ja, de borde ha bättre förstånd än att bete sig som stollar. Personen jag framförallt tänkte på figurerar sedan i andra mindre bra sammanhang som grädde på moset. finns omnämnd här på FB i ett helt annat ärende.
"På ditt sätt att resonera känns det osannolikt att du skulle ha läst Bo Edvardssons bok "På saklig grund"."
Nu gör du en ganska stor logisk tankevurpa. Lite som att säga att man inte skulle kunna vara ateist om man läst bibeln, inte vara positiv till läkemedel om man läst ”Hälsa för barn”, av författaren Stefan Whilde osv.
"Du tror på fullt allvar att de föräldrar som kämpar för rättvisa för sina barn inte har haft kontakt med en jurist!"
Igen en helt felaktig slutsats. varför tror du att jag skulle tro något så dumt?
"Sedan tar du luddigt upp någon här på FB som skulle uttryckt hot eller vad någon skulle råka ut för, och framför det som något slags bevis."
Bevis och bevis. Enbart ett exempel. Och sådana kan man hitta hur många som helst. vilket i min värld betyder något.
"Barn som tar självmord för att de inte får komma hem. Föräldrar som tar självmord när de inte orkar se sina barn lida. Barn som vanvårdas, straffas och utsätts för övergrepp i sin familjehem. Det är inte värdigt ett land som kallar sig demokratiskt."
Nej, det stämmer. Att barn som Tintin, Bobby och allt vad de heter mördas av sina föräldrar är även det något som inte borde få hända. Och att mörda sitt barn är ju bara toppen på ett isberg och det yttersta brottet mot sitt barn. Misshandel, sexuella övergrepp, misskötsel osv finns det hur mycket som helst av i biologiska familjer.
"Så om du själv skulle ha barn och de olagligt skulle ha bortförts från dig och du har försökt vinna mot socialtjänsten för dina barns skull, med hjälp av advokat och förlorat, då skulle du alltså bara sitta och vara tyst, bara strunta i dina barn som inget annat vill än att komma hem igen? Du skulle bara sitta tyst och låta månader och år gå? Jag tvivlar på att dina barn skulle uppskatta det."
Igen så är du jobbigt ologisk. Du menar att det bara finns två lägen för någon i denna situation? Att tiga still eller bete sig som en dåre? Jag har andra åsikter om det och anser att det går att fortsätta att kämpa för något utan att framstå som en farlig dåre. Och svaret på din fråga är således att nej, jag skulle inte bara sitta still och tyst och hoppas på att allt är en mardröm. Men jag skulle inte heller sitta och fylla min Facebook-sida dag ut och dag in med texter som gör att folk direkt tänker att det var tur att barnen togs ifrån mig.
"Det är väl självklart att barn som lever med misshandlande, knarkande eller kriminella föräldrar ska få bo någonannanstans. Sedan är det förstås mer trovärdigt om polisen har utrett händelserna, med socialtjänsten kan det bli lite hur som helst."
Så bra, då är vi överens om iaf en sak. Oc h det är ju här jag menar att det hela startar i de allra flesta fallen. Att det finns barn som behöver flyttats från sina föräldrar. Och för varje barn där man felaktigt går in och skiljer barnen från sina föräldrar (finns givetvis sådana fall och det är bedrövligt) så finns det många fler fall där man borde skilt barnen från sina föräldrar.
Fortfarande är det tyst om dessa tre flickor som hållt sig gömda i flera månader. Varför får vi inget veta? Vad är det för brott som begåtts? Varför försvann de från sina boenden?
"Egna erfarenheter är den bästa källan jag har." Då svarade du på mitt påstående om att soc inte utreder enligt lagen.
Då har du antingen själv varit på väg att få dina barn lvuade, en släkting, vän eller annan närstående så att du vet vad som stämmer, eller att du på något annat sätt sett deras lvu-utredningar samt bevis från barn och föräldrar. Hur många lvu-utredningar har du läst och hur känner du till de verkliga förhållandena?
"Vänta till de där barnen är låt säga 30 år och fråga dem igen."
Nu handlade ju detta om olagligt bortförda barn från funktionella familjer där kriterierna för lvu inte är uppfyllda på något sätt. Där även barnen själva säger att det som soc påstår inte stämmer.
"Personen jag framförallt tänkte på figurerar sedan i andra mindre bra sammanhang som grädde på moset. finns omnämnd här på FB i ett helt annat ärende." Vad är ens det för ett exempel? En person av alla som du ger en luddig beskrivning av, som vi inte vet någonting om, att det skulle vara något slags bevis på att alla som protesterar mot Socialtjänsten har fel? Eller som ett bevis på att det är många många fler barn som borde lvuas? Tokigt.
"Nu gör du en ganska stor logisk tankevurpa. Lite som att säga att man inte skulle kunna vara ateist om man läst bibeln, inte vara positiv till läkemedel om man läst ”Hälsa för barn”, av författaren Stefan Whilde osv."
Dina jämförelser haltar rejält. Du tar upp en författare som är homeopat och i det andra jämför med trosuppfattning. Det är irrelevant och icke applicerbart.
Från Gleerups hemsida:
"Bo Edvardsson är docent i psykologi, leg. psykolog och docent i socialt arbete. Han har mer än 30 års erfarenhet av att utbilda, forska och handleda inom socialt arbete, och av stora mängder klientkontakter och sakkunniggranskningar av utredningar inom socialtjänstens område."
Inom forskning refererar man till Bo Edvardsson, Socialstyrelsen refererar till Bo Edvardsson. Hans bok "På saklig grund används inom socionomutbildningen, även denna termin 2024.
Hela Socialtjänsten är ett enda stort skämt. Ett stort systemfel. De är givetvis skyldiga till Tintins död. De är skyldiga till många barns lidande och död.
Du skrev i det tidigare inlägget:
"Sedan påstår jag också att det finns galet många föräldrar som aldrig borde skaffat barn. Och det är extremt vanligt med rättshaverister som skriker om att deras barn kidnappats av myndigheterna på ett sätt som gör att man direkt tänker "där har man fattat rätt beslut""
Utifrån faktumet att föräldrar protesterar mot att myndigheterna olagligt fört bort deras barn drar du slutsatsen att "där har man fattat rätt beslut"?
Att föräldrar i Chile och Rumänien skrek och protesterade mot att deras barn blivit kidnappade för adoption gjorde även dem olämpliga som föräldrar?
Förslag: Slå upp i en ordbok vad ordet "kidnappa" betyder.
"Du menar att det bara finns två lägen för någon i denna situation?"
Du svarade aldrig på vad du skulle göra i den givna situationen utifall det var dina barn det gällde som var olagligt bortförda. Men du missaktar människor som går ut i offentlighetens ljus och gör allmänheten varse om vad som pågår i maktens korridorer och du kallar dem rättshaverister, dårar och stollar.
Vet du i hur många decennier kampen mot socialtjänstens maktmissbruk har pågått? Länge, länge.
Du får givetvis tro att socialtjänsten gör rätt i de allra flesta fall, men om du vore bekant med deras hittepå-utredningar skulle du med högsta sannolikhet förfäras.
Senast redigerad av MoonBeat 2024-04-20 kl. 18:56.
Senast redigerad av MoonBeat 2024-04-20 kl. 18:56.