2024-10-19, 20:16
Medlem
trueforgoods avatar

Jag har själv ett missbruk bakom mig och vet hur skiten kan fucka upp ens tankar och göra att man gör dumma saker, även om jag själv gillar äldre kvinnor och inte skulle bli gädda oavsett vad och hur mycket jag drog i mig. Men jag ger honom cred för sin brutala ärlighet och överlämnande.

Om man läser kommentarerna på Dumpen på denna gädda är dumplingarna för första gången sympatiska och visar förståelse, något jag aldrig trodde mig skulle få se. Jag tror och hoppas att folk ger fan i att förstöra ytterligare för denna gädda, då han har fuckat upp det så det räcker för sig själv.

Denna tror jag dock har möjligheter att komma tillbaka till ett fungerande liv, för folk känner ändå sympati för honom och samhället kan förlåta honom pga hans ärlighet, samt att det trots allt är ett missbruk i bakgrunden här. Han har nu nått botten, och därifrån finns bara en väg - upp.

Jag tror inte alls han är peddo faktiskt och blir han kvitt sitt missbruk vilket jag tror och hoppas kommer han kunna bli en fungerande medborgare och kanske till och med kunna hjälpa människor upp ur sina personliga helveten.
Senast redigerad av trueforgood 2024-10-19 kl. 20:36.
Citera
2024-10-19, 20:20
Medlem
BrunkeMundts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood

Jag har själv ett missbruk bakom mig och vet hur skiten kan fucka upp ens tankar och göra att man gör dumma saker, även om jag själv gillar äldre kvinnor och inte skulle bli gädda oavsett vad och hur mycket jag drog i mig. Men jag ger honom cred för sin brutala ärlighet och överlämnande.

Om man läser kommentarerna på Dumpen på denna gädda är dumplingarna för första gången sympatiska och visar förståelse, något jag aldrig trodde mig skulle få se. Jag tror och hoppas att folk ger fan i att förstöra ytterligare för denna gädda, då han har fuckat upp det så det räcker för sig själv.

Denna tror jag dock har möjligheter att komma tillbaka till ett fungerande liv, för folk känner ändå sympati för honom och samhället kan förlåta honom pga hans ärlighet, samt att det trots allt är ett missbruk i bakgrunden här. Han har nu nått botten, och därifrån finns bara en väg - upp.

Jag tror inte alls han är peddo faktiskt och blir han kvitt sitt missbruk vilket jag tror och hoppas kommer han kunna bli en fungerande medborgare och kanske till och med kunna hjälpa människor upp ur sina personliga helveten.

Förmodar att du syftar #496 och inte journalistgäddan. Journalistgäddan kommer nog bli för evigt ihågkommen för sin idioti och vedervärdighet.
Senast redigerad av BrunkeMundt 2024-10-19 kl. 20:26.
Citera
2024-10-19, 20:21
Medlem
Galejans avatar
Citat:

Den du menar är #496. Nummer 494 är den äcklige journalisten.
Citera
2024-10-19, 20:33
Medlem
Citat:

I detta fall #496 kan du ha rätt även om det normalt finns tusentals ursäkter för att skyla över sitt vidriga beteende. Men jag håller med och tror att denna kan rehabiliteras.
Citera
2024-10-19, 20:36
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunkeMundt
Förmodar att du syftar #496 och inte journalistgäddan. Journalistgäddan kommer nog bli för evigt ihågkommen för sin idioti och vedervärdighet.

Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Den du menar är #496. Nummer 494 är den äcklige journalisten.

Sorry, my bad. Menade naturligtvis #496 och inte #494! Har redigerat mitt inlägg och tackar för rättelsen!
Citera
2024-10-19, 20:45
Medlem
Citat:

#496 Fast som du själv skriver, inte fan börjar man skriva om sex med barn för att man är påtänd? Du blir inte heller peddo av att vara kanonberusad.
Bara för att han ser och låter gullig(?) så är han inte ofarlig, är ju tvärtom.

Han har en jäkla resa framför sig och hoppas han börjar ta behandlingshemmen seriöst, men nu är Pandoras box iaf öppen, så framtida behandlingshem vet om att han har ett stört sexuellt mönster att jobba med också.
Citera
2024-10-19, 20:53
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruktarian76
I detta fall #496 kan du ha rätt även om det normalt finns tusentals ursäkter för att skyla över sitt vidriga beteende. Men jag håller med och tror att denna kan rehabiliteras.

Han är: En hjälte bland gäddor?

Ciceros viktigaste princip, att spela på publikens sympati, går hem än idag?
Citera
2024-10-19, 21:00
Medlem
olasvenssons avatar

Vilken luffare 😃

Vilka konstiga tics han har. Ser ut som att han håller på att omvandla sig till en varulv med alla ryck i ansiktet.

Aggresiv var luffaren också. Tur att Patrik var med, annars hade kanske Sara råkat illa ut.

Han brottar med barn också. Undra hur många.barn han har antastat under sin tid som tränare?

Hoppas han blir av med jobbet.

Usch. Han var en riktig nolla.
Citera
2024-10-19, 21:02
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
#496 Fast som du själv skriver, inte fan börjar man skriva om sex med barn för att man är påtänd? Du blir inte heller peddo av att vara kanonberusad.
Bara för att han ser och låter gullig(?) så är han inte ofarlig, är ju tvärtom.

Han har en jäkla resa framför sig och hoppas han börjar ta behandlingshemmen seriöst, men nu är Pandoras box iaf öppen, så framtida behandlingshem vet om att han har ett stört sexuellt mönster att jobba med också.

Så är det absolut. Dock vill jag tillägga (som gammal tjackmissbrukare) att man blir riktigt jävla skev efter ett tag. Porren blir värre och värre och man går igång på sjukare och mer vrickade saker. Det kan vara därför det var "lockande" för honom med en så ung tjej - för att det är så jävla fel. När man blir nykter skäms man som fan och den skammen blir bara ytterligare ett lager på det redan tunga bagaget som är själva orsaken till ens beteende.

Som jag skrev innan tänder jag personligen på äldre kvinnor och har mer bara gått in i sjuka saker i just den åldersgruppen, men vet fan om mitt sinne varit annorlunda vad jag sökt efter. Man jagar kickar och skiter mer och mer i hur sjukt det är, gränserna suddas ut och inget spelar någon roll. Man tappar kontakten med verkligheten helt enkelt. Farliga jävla droger dom där stimulanterna och det vet Sara då hon själv har ett missbruk bakom sig på (åtminstone) denna typ av drog - därav att hon visar sympati under konfrontationen. Samma med Patrik som också har ett stimulantmissbruk bakom sig som för en gångs skull är tyst och låter gäddan prata.

Men visst, nu har det ju visat sig att han har benägenhet att gå så långt som att sexchatta och bestämma träff med en 13-åring så nog fan behöver han vård. Då pratar jag inte bara om vård för att bli fri drogerna då drogerna bara är en flykt undan det man egentligen behöver möta - sina trauman. Han behöver helt enkelt djupdyka i sitt bagage tillsammans med en terapeut, lösa upp knutarna och frigöra sig från skiten. Gör man det försvinner så småningom suget efter droger.

Jag tycker personligen att alla förtjänar en andra chans om man verkligen visar ånger och en genuin vilja att bättra sig. Om vi ska döma alla till evigt lidande så kommer deras skeva och sjuka tändningsmönster aldrig försvinna. Intentionen måste ju ändå vara att rädda och skydda barn, inte att njuta av att känna sig bättre än "smutset", sparka på dom och uttrycka sitt hat.

Återigen, denna gädda tror jag på. #496
Senast redigerad av trueforgood 2024-10-19 kl. 21:12.
Citera
2024-10-19, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven

Det han har gjort (om det är mer än den fiktiva) får han stå för men han känns ändå som en som i framtiden kan kontrollera sina eventuella böjelser för barn bättre än flertalet gäddor här. Gäller nog att hålla sig nykter på alla sätt. Men jag tycker givetvis att han är ett äckel som gjort det han gjort, sagt det han sagt!
Citera
2024-10-19, 21:15
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven

Av alla människor jag träffat genom årens lopp är en missbrukare som lägger sig platt den mest ärliga av alla. Varför? För att han nått den absoluta botten och inte längre har något att förlora. Han vet att lögner och ursäkter inte funkar längre och har inget val än att vara ärlig. Han vill inte heller ljuga längre, för lögnen är en del av det helvete som tagit honom till denna plats.

Denna gädda är till 99.9% ärlig och spelar inte. En gammal missbrukare som en själv ser detta, men jag har full förståelse för er andra som inte har den erfarenheten och därmed inte kan se det. #496
Senast redigerad av trueforgood 2024-10-19 kl. 21:18.
Citera
2024-10-19, 21:21
Medlem
Amors avatar
Citat:
Av alla människor jag träffat genom årens lopp är en missbrukare som lägger sig platt den mest ärliga av alla. Varför? För att han nått den absoluta botten och inte längre har något att förlora. Han vet att lögner och ursäkter inte funkar längre och har inget val än att vara ärlig. Han vill inte heller ljuga längre, för lögnen är en del av det helvete som tagit honom till denna plats.

Denna gädda är till 99.9% ärlig och spelar inte. En gammal missbrukare som en själv ser detta, men jag har full förståelse för er andra som inte har den erfarenheten och därmed inte kan se det. #496

Dock är det väl ingen som sagt rakt ut att de är pedofiler och att det har problem med just det. Tror de orden är väldigt svåra att ta i sin mun.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in