Citat:
Ursprungligen postat av
Florman
#496 Fast som du själv skriver, inte fan börjar man skriva om sex med barn för att man är påtänd? Du blir inte heller peddo av att vara kanonberusad.
Bara för att han ser och låter gullig(?) så är han inte ofarlig, är ju tvärtom.
Han har en jäkla resa framför sig och hoppas han börjar ta behandlingshemmen seriöst, men nu är Pandoras box iaf öppen, så framtida behandlingshem vet om att han har ett stört sexuellt mönster att jobba med också.
Så är det absolut. Dock vill jag tillägga (som gammal tjackmissbrukare) att man blir riktigt jävla skev efter ett tag. Porren blir värre och värre och man går igång på sjukare och mer vrickade saker. Det kan vara därför det var "lockande" för honom med en så ung tjej - för att det är så jävla fel. När man blir nykter skäms man som fan och den skammen blir bara ytterligare ett lager på det redan tunga bagaget som är själva orsaken till ens beteende.
Som jag skrev innan tänder jag personligen på äldre kvinnor och har mer bara gått in i sjuka saker i just den åldersgruppen, men vet fan om mitt sinne varit annorlunda vad jag sökt efter. Man jagar kickar och skiter mer och mer i hur sjukt det är, gränserna suddas ut och inget spelar någon roll. Man tappar kontakten med verkligheten helt enkelt. Farliga jävla droger dom där stimulanterna och det vet Sara då hon själv har ett missbruk bakom sig på (åtminstone) denna typ av drog - därav att hon visar sympati under konfrontationen. Samma med Patrik som också har ett stimulantmissbruk bakom sig som för en gångs skull är tyst och låter gäddan prata.
Men visst, nu har det ju visat sig att han har benägenhet att gå så långt som att sexchatta och bestämma träff med en 13-åring så nog fan behöver han vård. Då pratar jag inte bara om vård för att bli fri drogerna då drogerna bara är en flykt undan det man egentligen behöver möta - sina trauman. Han behöver helt enkelt djupdyka i sitt bagage tillsammans med en terapeut, lösa upp knutarna och frigöra sig från skiten. Gör man det försvinner så småningom suget efter droger.
Jag tycker personligen att alla förtjänar en andra chans om man verkligen visar ånger och en genuin vilja att bättra sig. Om vi ska döma alla till evigt lidande så kommer deras skeva och sjuka tändningsmönster aldrig försvinna. Intentionen måste ju ändå vara att rädda och skydda barn, inte att njuta av att känna sig bättre än "smutset", sparka på dom och uttrycka sitt hat.
Återigen, denna gädda tror jag på. #496