2024-10-19, 18:28
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Vilken jävla match! Sjuk dramatik hela andra halvlek. Vilken vändning av Aberdeen! Ett mål bortdömt dessutom för tveksam handboll, men Celtic hade också chanser på slutet. Sista minuten rensning på mållinjen! Sanslöst! Och vilken match Jamie McGrath gör.

Thelins Aberdeen är fortfarande obesegrade!

Vänding är det inte. Det blev väl 2-2?
Citera
2024-10-19, 18:54
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Vänding är det inte. Det blev väl 2-2?
Jo, men vändning från "det här ser jävligt mörkt ut" till "fy fan vad bra gör ett till nu" var det. 2-2 slutade matchen.
Citera
2024-10-19, 19:36
Medlem
baggebo1s avatar
Intervju med Super-Jimmy efter matchen:

https://x.com/AberdeenFC/status/1847689876751471075
Citera
2024-10-19, 21:54
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Tror inte de gillar Thelin speciellt mycket, journalisterna. Han har ingen sprudlande personlighet, och är svår att göra rubriker på. Han låter resultaten tala. Tycker journalister hela tiden har behandlat Thelin oseriöst och inte riktigt tagit honom på allvar. Max kommentator satt och tyckte det var pinsamt när Jimmy tackades av efter sista Elfsborgsmatchen. De typ hånskrattade lite "höhö Aberdeen" när han blev klar istället för att tycka att det var kul med en svensk i Skottland. Såna här tränare som journalisterna går ner på knäna för att suga av så fort de får syn på dem (typ Rydström) skulle de ju ha en helsidesartikel varje vecka för att följa hans resultat om han gick till Skottland. Tror faktiskt att de stör sig på att det går bra för Thelin för det känns som de ville att det skulle gå dåligt så de kunde håna honom med lite "höhö" när det gick kasst. Journalisterna påminner om vissa skribenter här på flashback i det avseendet.

Skit samma. Låt hatarna hata. Thelin verkar alltid vara populär bland spelare och supportrar hos lagen han är i. Det är viktigast. Han har tagit den brittiska pressen bättre och mer professionellt än vad jag tror nån annan svensk hade klarat av. De svenska journalisterna får fortsätta suga av bondfångare som Rydström, så sköter vi fotbollsintresserade rapporteringen om Thelin!

Jag vet inte om det är som du skriver att Thelin skulle vara ogillad av journalistkåren men om det nu är så, så har jag en teori kring det. Många sportjournalister är stockholmsbaserade och har stockholmslagen nära om hjärtat, dessa hatar MFF med passion. När då Thelin och hans Elfsborg gav bort guldet till Malmö som man gjorde förra säsongen blir det så att hatet och ogillandet riktar sig mot personen som orsakade det. Man ser på honom som att han vek ner sig och om det gynnar en klubb som MFF är det klart att det skapar reaktioner.

Härligt att de vände mot Celtic men nu gäller det att ta poäng mot Rangers också. Sen kan vi börja snacka om att han har något verkligt fint på gång.
Citera
2024-10-19, 23:42
Medlem
Jag lyssnade på Thelin efter matchen:

— ”Yes, it was a very emotional game today” (dvs spelarna gjorde inte vad vi hade kommit överens om före matchen utan spelade helt utan en matchplan).

— ”So in half time we said that we needed to calm down and play our own game” (jag skällde ut dom och i andra halvlek höll de sig till vår matchplan och då gick det mycket bättre).

Så som den här matchen utspelade sig och med två byten i halvtid för att få in mer tempo i omställningarna så är det här en stor triumf för Jimmy Thelin. Saken blir inte sämre av att Sir Alex Ferguson satt på läktaren trots att Manchester United spelade hemma samtidigt.
Citera
2024-10-20, 04:37
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Jag vet inte om det är som du skriver att Thelin skulle vara ogillad av journalistkåren men om det nu är så, så har jag en teori kring det. Många sportjournalister är stockholmsbaserade och har stockholmslagen nära om hjärtat, dessa hatar MFF med passion. När då Thelin och hans Elfsborg gav bort guldet till Malmö som man gjorde förra säsongen blir det så att hatet och ogillandet riktar sig mot personen som orsakade det. Man ser på honom som att han vek ner sig och om det gynnar en klubb som MFF är det klart att det skapar reaktioner.

Härligt att de vände mot Celtic men nu gäller det att ta poäng mot Rangers också. Sen kan vi börja snacka om att han har något verkligt fint på gång.
Kan du namnge några journalister som faktiskt följer ett Stockholmslag? Verkligen följer det på plats och inte bara säger att dom följer det?
Citera
2024-10-20, 07:18
Medlem
Citat:
Vilken jävla match! Sjuk dramatik hela andra halvlek. Vilken vändning av Aberdeen! Ett mål bortdömt dessutom för tveksam handboll, men Celtic hade också chanser på slutet. Sista minuten rensning på mållinjen! Sanslöst! Och vilken match Jamie McGrath gör.

Thelins Aberdeen är fortfarande obesegrade!

Vilka kanaler ser du skotska ligan på? Funkar bra med ge brittiska kanaler som tips...
Citera
2024-10-20, 08:54
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Kan du namnge några journalister som faktiskt följer ett Stockholmslag? Verkligen följer det på plats och inte bara säger att dom följer det?

Jag har inte läst slaskmedia på 10+ år så tyvärr kan jag inte namnge någon journalist. Jag var faktiskt ärlig med att det var en teori och ingen direkt fakta.
Däremot har jag läst mycket i sociala medier och sett många som skrivit ner Thelin när Elfsborg gav guldet till oss. Många som var arga var stockholmare. Det är inte omöjligt att det då finns stockholmsbaserade sportjournalister som inte gillar honom.
Baggebo får dock ge mer konkreta exempel på hur han tycker journalistkåren nedvärderar Thelins jobb i Aberdeen.
Citera
2024-10-20, 08:59
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartGulFantast
Vilka kanaler ser du skotska ligan på? Funkar bra med ge brittiska kanaler som tips...
Finn en bra sida som visar vilka kanaler som visar alla tänkbara matcher i alla tänkbara länder:

https://www.livesoccertv.com/

Viaplay visar nån skotsk match i veckan. Sky Sports och Premier Sports i UK samma sak, nån match vardera. Övriga matcher i Skottland sänds av klubbkanaler (typ RedTV för Aberdeen, CelticTV, HeartsTV och liknande).

Har man inte kanalen som visar matchen får man använda sitt internetkunnande. Det finns sajter som illegalt visar de flesta matcher. Jag tror inte jag får länka till sådana sidor här.
Senast redigerad av baggebo1 2024-10-20 kl. 09:03.
Citera
2024-10-20, 09:07
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Baggebo får dock ge mer konkreta exempel på hur han tycker journalistkåren nedvärderar Thelins jobb i Aberdeen.
Det räcker med att ingen nämner honom trots att han gjort jättesuccé. Det hade ALDRIG varit så om Rydström gjort samma sak i Skottland. Aldrig. Jag lyssnar en del på olika fotbollspoddar som inte gör annat än att prata fotboll dag ut och dag in. De nämner ingenting om Thelins framfart trots att de har hur mycket tid att prata som helst. Samma poddar har långa inslag om Stahre i Indien (!) och Brännström i Tjeckien. Ingenting om "nye Sir Alex" i Aberdeen.
Senast redigerad av baggebo1 2024-10-20 kl. 09:10.
Citera
2024-10-20, 09:25
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Saken blir inte sämre av att Sir Alex Ferguson satt på läktaren trots att Manchester United spelade hemma samtidigt.
Sir Alex har tröttnat på Ten Hag. Han ville se en riktig manager i aktion. Tror han kan känna igen en del från den enorma lagmoralen och gruppkänslan som finns i Aberdeen nu från sin egen fantasiska tid där. Skulle inte förvåna mig om han själv så småningom genom sin status i United försöker få Thelin dit.
Citera
2024-10-20, 15:00
Medlem
baggebo1s avatar
Härligt resultat idag också när Kilmarnock gör det sengångarlaget "Malmö FF" inte klarar av, det vill säga slå Rangers på hemmaplan. Det betyder att Aberdeens försprång till Rangers ökar trots poängförlusten igår. 6 poäng upp på Rangers nu. Hur sjukt det än låter så kan det ske: Aberdeen kan slå sig in topp 2 och kvalificera sig för Champions League. En fantastiskt spännande och rolig fortsättning väntar! Om två omgångar möter Aberdeen Rangers hemma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in