2024-10-19, 16:29
Medlem
Jax34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Beviser som knytter TH til opplegget fins nok ikke. Enten fordi de er tilintetgjort, eller fordi
de enkelt og greit aldri har eksistert. Så får man selv velge å tro det man vil.

Jeg skulle gjerne sett dokumentene fra avhørene med RU. Tvetydigheten hans er påfallende.
Det samme med kidnapping og monero i de tidlige avhørene. Svært påfallende. Men han ble
dimittert etter å ha blitt grillet i timevis. Det antydes at hans påtaleavgjørelse kommer senere
i høst. Håper Maurud sender den i retur, og at politiet må etterforske ham til bunns.
Jeg tror politiets konklusjon om at RU hadde kontakt med GM er riktig men ikke at det var TH. At det var via RU, GM fikk vite om TH og at TH kanskje ville kjøpe kryptovaluta. Også derfor TH straks nevnte RU da AEH forsvant.
Citera
2024-10-19, 16:29
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det handler ikke om å tro eller ikke, på det LE har fortalt. Det handler om at LE ikke på noen måte kan vite hva som har skjedd med AEH. Det er politiet som har etterforsket AEH-saken, og etterforskningen pågår fortsatt. TH er ifølge politiet og Riksadvokaten uskyldig. I etterforskningen av TH viste resultatene særlig overvekt til hans gunst. Etterforskningen viste betydelig stor overvekt uskyld for THs vedkommene, derfor lød henleggelsekoden; "intet straffbart forhold funnet bevist". Det betyr at det er funnet bevis for at TH er uskyldig. Det er en meget krevende øvelse, som krever mer enn tro. Dmedfører på aller høyeste nivå renvaskelse. Etterforskningen av TH etterlater ingen tvil. Med to streker under konklusjonen, viser 6 års etterforskning at TH er uskyldig. LEs skuffelse kan derfor bare relateres til hennes egen feilbarhet, nemlig at hun tok feil. Dessverre viser hun at hun hverken har respekt for rettsvesenet eller AEHs familie. Hun avslører at hun ikke er seriøs. Hun er selvopptatt. Hun evner ikke å forstå at politiets undersøkelser iløpet av disse snart 6 årene, har avdekket betydelig mer enn hennes dialoger om løst og fast med AEH. Hun burde skamme seg, etter hennes siste uttalelse til NRK.

Du går langt i å rakke ned på et vitne i saken. Det synes jeg er unødvendig.
Hun er en av få personer som har gjengitt frykten og fortvilelsen AE opplevde før hun forsvant.

Jeg forholder meg til det Engom har fortalt som troverdig. For ordens skyld har hun heller ikke
offentlig sagt med et eneste ord at hun tror TH har drept AE, selv om hun har antydet at det
er en sammenheng mellom AEs frykt og hennes forsvinning. Hun har ingen grunn til å skamme seg.
Citera
2024-10-19, 16:35
Medlem
Citat:
PSS er jo en dreven skurk med mye erfaring fra politiavhør. RU er såvidt jeg vet en fersking.
Hva slags grunn PSS har for å ikke gå i avhør, vet jeg ikke. Kan hende han vet lite, men frykter
å bli dratt inn i noe han ikke ønsker å være en del av. RU på sin side lot til å forhåndsprosedere
i sine avhør. Løy gjorde han og. Og, tenker jeg, spilte dum da "Frank" ordnet leilighet i Bahrcode.
Han kan ha sett det som en mulighet til å spille uskyldig. De fikk jo ingenting på ham.

At RU ikke er tidligere straffedømt taler jo til hans fordel, men vi kan jo ikke vite om han
kan ha utført forbrytelser uten å bli tatt for dem. Han fremstår som naiv og godtroende, men
det kan være et skalkeskjul, og at han i virkeligheten er slu og beregnende. Han hevder jo
å være et slags forretningsgeni, som kan forutsi bevegelser i bl.a. kryptomarkedet.
Kan han ha imponert TH? Kan det være så enkelt som at TH har gitt RU i oppgave å ordne alt?

Det er ikke min jobb å vurdere sannsynligheten for dette, men synes ikke man skal la slike
eventualiteter stå urørt. Nå er det blanke ark, og kanskje bedre muligheter for å se for seg
et scenario fra en annen vinkel. Ikke glem "HEX UNIVERSAL (NOT GLOBAL)".

Jeg har tenkt litt på dette trusselbrevet. Språket kan minne om det du hører i intervjuer med svenske gjengkriminelle.
PSS er vel tamil, hvis jeg har skjønt dette riktig. Foreldrene kom trolig som flyktninger. Bodde de i Sverige før de kom til Norge- er de svenskspråklige? Psykiateren er iransk flyktning, ankom han først til Sverige?
Citera
2024-10-19, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Jeg har tenkt litt på dette trusselbrevet. Språket kan minne om det du hører i intervjuer med svenske gjengkriminelle.
PSS er vel tamil, hvis jeg har skjønt dette riktig. Foreldrene kom trolig som flyktninger. Bodde de i Sverige før de kom til Norge- er de svenskspråklige? Psykiateren er iransk flyktning, ankom han først til Sverige?

Bor ikke psykiateren rett over svenskegrensa da?
Citera
2024-10-19, 16:41
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

PSS er vel norsk mener jeg å huske. Familien er opprinnelig indiske tamiler. Om det er foreldrene
eller besteforeldrene som flyktet til Norge vet jeg strengt tatt ikke. Han som første gang nevnte
navnet til PSS i tråden vet det kanskje, men tror ikke han har skrevet noe her på et års tid.

Ez@zi har vel vært både i Norge og Sverige, men usikker på hvor han kom først.
Han har vel drevet med krim i begge landene.
Han bor nå rett utenfor Strömstad sammen med hundeoppdretterkjæresten.
De er visst mye på reise i Norge med utstillingshunder.
Citera
2024-10-19, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Bor ikke psykiateren rett over svenskegrensa da?

Jeg er kjent med det. Det jeg luer på, er om han var bosatt i Sverige i flere år, før han kom til Norge.
Citera
2024-10-19, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Det er mulig jeg er for optimistisk, men jeg tror ikke politiet er så langt unna en løsning. De var svært forsiktige med å dele detaljer på pressekonferansen i går, fordi det kunne ødelegge etterforskningen. Jeg tror de har sirklet inn riktig krets, så får vi se om noen begynner å snakke.

Enig med deg. Nå er også Ås bilen / Brekkeveien og Futurum mennene mer aktuell en noen gang. Det var en giga tabbe å ikke etterlyse bilen. Det var også en forkvaklet handling å gå ut å si at de anså Futurum mennene som mindre aktuell. Tror nok miljøet rundt PSS kan være riktig spor. Miljøet rundt denne iraneren som ikke ønsker å snakke er også ganske varmt. Jeg kommer heller ikke bort fra MWL, han har for mye kontakter i Oslos underverden til å ikke vite noe om dette.
Citera
2024-10-19, 17:09
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Jeg er kjent med det. Det jeg luer på, er om han var bosatt i Sverige i flere år, før han kom til Norge.

Ingen anelse. Han er dømt flere ganger i Norge i løpet av de siste 20 årene.
Han var mistenkt for å deltatt i tortur og drap av to personer i Sverige.

Ser han har benyttet en postboksadresse på Solli som også kobles til en haug
av tvilsomme bedrifter med adresser over hele Norge, samt en gateadresse på
Økern der det er registrert et hundretalls forskjellige firmaer. Flere av disse
firmaene har unge og veldig sminkede jenter, som ser mer ut som prostituerte
enn bedriftsledere.

Ser for meg at Sh@rok bevisst har valgt å bo i Sverige slik at han kan drive
mafiavirksomhet i Norge uten å få for mye pes selv.

Neste prosjekt på lista nå må være å finne en kobling mellom ham og RU.
Citera
2024-10-19, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Det er kun domstolen som kan frikjenne. Riksadvokaten har bare henlagt en siktelse.

Ja, men nå må du rulle inn.. For å frikjenne trenger domstolen en tiltale, det er ikke tilfelle her nå. TH trenger ikke noen frikjennelse av noen domstol. Han er på nivå med meg, deg å alle andre. Han er utenfor mistanke. Ta det til deg.
Citera
2024-10-19, 17:15
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Enig med deg. Nå er også Ås bilen / Brekkeveien og Futurum mennene mer aktuell en noen gang. Det var en giga tabbe å ikke etterlyse bilen. Det var også en forkvaklet handling å gå ut å si at de anså Futurum mennene som mindre aktuell. Tror nok miljøet rundt PSS kan være riktig spor. Miljøet rundt denne iraneren som ikke ønsker å snakke er også ganske varmt. Jeg kommer heller ikke bort fra MWL, han har for mye kontakter i Oslos underverden til å ikke vite noe om dette.

Fr*de R*ste S*lvang (* = o,ø,o) er vel en man bør ta i betraktning her. MWL er/var "megler" for ham
og Beauty Eiendom AS, som eide denne gården i enden av Brekkeveien.

Det er nok mange navn som kan være relevante i dette opplegget.
Men kun et fåtall av dem som kan knyttes direkte til TH eller åstedet.
Citera
2024-10-19, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Ja, men nå må du rulle inn.. For å frikjenne trenger domstolen en tiltale, det er ikke tilfelle her nå. TH trenger ikke noen frikjennelse av noen domstol. Han er på nivå med meg, deg å alle andre. Han er utenfor mistanke. Ta det til deg.

Det er jo riktig det han sier, TH er ikke frikjent, det er siktelsen som er frafalt.
Citera
2024-10-19, 17:23
Avslutad
Citat:
Milli tenker nok sitt, men har ikke anledning til å si det høyt så lenge han representerer VG.
De ligger nok langflat nå etter frikjennelsen, og Holdens tordentale mot politiets lekkasjer
og medias "svertekampanje". De er nok livredde for at TH skal saksøke dem.
Politiets lekkasjer har allerede fått ødeleggende følger for andre etterforskninger. Tilliten som politiet er avhengig av for å bekjempe kriminalitet er ødelagt. Resultatet blir at vitner vegrer seg til å fortelle det de vet eller tanker de har, i tilfelle de ikke er helt sikker. Vitner blir uansett redd for at opplysningene de har blir misbrukt og offentliggjort i media, etter slike erfaringer fra denne saken. Objektiviteten mange har trodd og forventet at politiet hadde, har nå fått seg en skramme. Lekkasjene har medført at folk flest føler seg mindre trygge. Det er viktig at politiet oppnår reell respekt, redsel er ikke det samme som respekt. Offentliggjøring av taushetsbelagte opplysninger på feil grunnlag skaper utrygghet. Det er både fort gjort og lett å ødelegge tillit, men det tar lang tid og er krevende å gjenopprette. Noen ganger kan det gå så langt at det blir umulig. Lekkasjene bør få konsekvenser for media også, heleren er ikke bedre enn stjeleren, media må være profosjonelle og undersøke om mistankegrunnlaget er godt nok. I det minste burde det vært en balanse, istedet for å være selektive, ved å fokusere kun på det som var til THs ugunst. Men det ville uansett ikke vært godt nok, når mistankegrunnlaget manglet. Det var jo ingenting i avhørene som beviste at TH var skyldig. Det kunne aldri tjene til mer enn nedverdigelse, slik det alltid vil være for noen som utsettes for brudd på personvernet. Media visste at vedkommende var samme person, som hadde blitt truet med at hans kone ville bli drept, dersom han ikke betalte løsepengene, og det understreker alvoret, og som profosjonell part har media derfor et ansvar. Tro er ikke nok i profosjonell sammenheng. Vi husker alle når Brøske uttalte at politiet måtte være profosjonelle, at de ikke kunne ta avgjørelser utifra sin tro. Som profosjonell part har media plikt til å sette seg inn i hvordan opplysningene i en etterforskning skal behandles. Det er kjent for hvermannsen at opplysninger som fremkommer i avhør skal tolkes objektivt, at avhører ikke skal stille ledende spørsmål og at avhører skal følge visse etiske og moralske regler. Media har sånn sett stått til tjeneste for et råttent eple i politiet, media har misbrukt sine rettigheter for å dekke over en kriminell representant i politiet, og slike handlinger bør få konsekvenser og straffes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in