Citat:
Ursprungligen postat av
larsjohansson
Ok du tror dig vara modern svensk som ska vara god och inkluderande. Denna "svenska" godhets-ideologi frikopplad från verkligheten fungerar uppenbarligen inte i längden.
Det funkar inte bland annat därför att ni byter ut er egen befolkning till personer som har helt andra typer av ideologi och tänkande och som inte har mista intresse av att bli "goda inkluderande svenskar".
Ni sågar av den gren ni själva sitter på. Resten av mänskligheten struntar i och för sig i era dysfuntionella ideologiska villfarelser. Ni kommer avskaffa er själva genom er dumhet andra människor med fungerande tänkande kommer ta er plats och jorden kommer snurra vidare.
Och? Har något jag skrivit sagt att jag anser det du skriver? Du feltolkar min post rejält.
Ingen säger att man ska byta ut befolkningen, det är något som politiker verkar vilja göra för poäng eller någon annan agenda som ligger bakom. Menar mer att nuvarande människor som bor här och sköter sig ska man kunna samexistera med, och det gör alla intelligenta och vettiga svenskar såväl som invandrare galant.
Tänkte främst på att alla länder borde sluta kriga mot varandra, inse att vi är alla människor, samarbeta. Att förflytta massa människor med medeltida värderingar till ett land kan bli misslyckat. Många har anpassat sig och bidrar till Sverige, jobbar, är inte kriminella osv. Börja lära känna mer invandrare så ska du se att du lider utav svåra fördomar. En minoritet är icke kompatibla med Sverige men dessa vill inte ens övriga invandrare ha i landet.
Hade vi inte haft moderna värderingar så hade allt varit bra mycket värre. Eller du anser att det bra med korstågen, häxbränningar?
Hade människor varit mer utvecklade så hade världen varit ett paradis. Tyvärr finns det en primitiv destruktiv minoritet, jag säger inte att man i drivor ska ta hit sådana människor, dessa skapar ju bara problem. Men 99% av invandrare jag känner gör inte det och har anpassat sig mycket väl, precis som svensken anpassar sig efter flytt till andra länder.
Skulle vara roligt och se sådana ignoranta som dig att smaka på egen medicin och bli hatad, diskriminerad i andra länder du rest eller flyttat till för att du är lite annorlunda som även svenskarna kan vara ibland(vi har vår egna kultur, personlighetsdrag som inte kanske anses vara normen i vissa andra länder), men nej vettiga länder diskriminerar inte svenskar då dessa också är progressiva och moderna.
Människor måste kunna bättre. Hade folk slutat vara ointelligenta, ignoranta och primitiva så hade vi kunnat lösa mycket av nuvarande problem och göra världen till en bättre plats. Det är trots allt sådana drömmare som mig som formar världen till en bättre plats. Vi hade levt i stenåldern om det inte hade funnits sådana människor som jag. Människor måste inse att om Gud finns vill denne inte att vi ska splittras på grund av olika manmade religioner. Vi är en och samma ras trots olika kulturer och värderingar. Till och med andra djurarter samarbetar mer än människan! Och vi ska vara den mest intelligenta varelsen ju?!
Även om man tror på Gud så måste man acceptera sanningen om att religion är människans verk, det säger inget om Gud finns eller inte dock. Det säger dock en del annat man borde tänka på, se vissa länder där man inte gör detta och tar religion för att vara från Gud, resultatet är rätt så sorligt, ondskefullt och destruktivt.
För att balansera moralism behöver man intelligens. Det kan bli fel när man kör med enbart moralism då det kan sluta destruktivt som du menar.