2024-10-19, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Palestinarörelsen har varit starka valarbetare för V. I vissa invandrartäta områden i Malmö får V 50% av rösterna. Detta stöd kommer inte vilkorslöst. V är idag ett starkt nazistiskt parti och det är bra att judiska samfund vågar markera mot dem.

Man skall komma ihåg att antisemitismen inte är enbart nazistisk utan fanns även i Sovjet med omskrivningen av judar som varande rotlösa kosmopoliter.

Judarna slängdes även ut ur Polen efter en maktkamp i kommunistpartiet.

Så finns judehatet även i islam.

Det är snarare stalinism och islamism som kommit att påverka V.
Citera
2024-10-19, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Det finns fullt med svenska boomers i tråden som uttrycker sig som om att inte gilla judar och Israel är det värsta som kan hända och det av någon anledning är svenskens skyldighet att gilla judar och Israel.
Ja, eftersom dessa har lärt sig om historia. Resultatet blev en förintelse, som började precis som vi ser nu, man demoniserade judar, förringade dessa, diskriminerade, hatade. Därför har alla intelligenta och vettiga människor en avsmak för anti-semitism. Det är extremt osvenskt med anti-semitism. Sverige är ett modernt och inkluderande land, vi diskriminerar inte judarna. Det som är störigt är att en del av de som hävdar att islamofobi är ett stort problem (visst diskriminering mot vanliga fredliga muslimer är fel, men all kritik mot religion kan inte ses som en fobi då alla religioner har brister och är manmade i helt andra tider vi inte lever i längre), ibland uppvisar anti-semitism. Det är hyckleri. Ska vi inte diskriminera invandrare eller moderna/fredliga muslimer så ska vi inte heller gör det med judarna.
Jag har upplevt 0 problem med judar i Sverige, detsamma gäller nog den allra största majoriteten.

Nu säger jag inte att Isreal är felfria eller så men Isreal står dessutom för progressiva moderna värden såsom jämställdhet, acceptans av hbtq, teknologi, vetenskap osv, sånt Sverige och intelligenta, moraliskt lagda människor står för. Förstår inte vänstern som indirekt stödjer mord av homosexuella, förtryck av kvinnor med hederskultur t.ex.
Trodde att V skulle vara progressiva? Hur fan går det ihop med att stödja hederskulturer, homofobi, religiös extremism? Eller ens anti-semitism? Är man progressiv så behandlar man kristna/ateister, judar, muslimer, och även satanister likvärdigt och dömer dessa efter deras handlingar. Det är bara via progressivism vi kan skapa världsfred och lämna våra primitiva sätt bakom oss, inse att alla religioner är manmade, finns det någon Gud så är det en universal sådan, som står över alla religioner.
Senast redigerad av N0.N4M3 2024-10-19 kl. 15:46.
Citera
2024-10-19, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N0.N4M3
Ja, eftersom dessa har lärt sig om historia. Resultatet blev en förintelse, som började precis som vi ser nu, man demoniserade judar, förringade dessa, diskriminerade, hatade. Därför har alla intelligenta och vettiga människor en avsmak för anti-semitism. Det är extremt osvenskt med anti-semitism. Sverige är ett modernt och inkluderande land, vi diskriminerar inte judarna. Det som är störigt är att en del av de som hävdar att islamofobi är ett stort problem (visst diskriminering mot vanliga fredliga muslimer är fel, men all kritik mot religion kan inte ses som en fobi då alla religioner har brister och är manmade i helt andra tider vi inte lever i längre), ibland uppvisar anti-semitism. Det är hyckleri. Ska vi inte diskriminera invandrare så ska vi inte heller gör det med judarna.

Ok du tror dig vara modern svensk som ska vara god och inkluderande. Denna "svenska" godhets-ideologi frikopplad från verkligheten fungerar uppenbarligen inte i längden.

Det funkar inte bland annat därför att ni byter ut er egen befolkning till personer som har helt andra typer av ideologi och tänkande och som inte har mista intresse av att bli "goda inkluderande svenskar".

Ni sågar av den gren ni själva sitter på. Resten av mänskligheten struntar i och för sig i era dysfuntionella ideologiska villfarelser. Ni kommer avskaffa er själva genom er dumhet andra människor med fungerande tänkande kommer ta er plats och jorden kommer snurra vidare.
Citera
2024-10-19, 15:53
Medlem
Citat:
Ok du tror dig vara modern svensk som ska vara god och inkluderande. Denna "svenska" godhets-ideologi frikopplad från verkligheten fungerar uppenbarligen inte i längden.

Det funkar inte bland annat därför att ni byter ut er egen befolkning till personer som har helt andra typer av ideologi och tänkande och som inte har mista intresse av att bli "goda inkluderande svenskar".

Ni sågar av den gren ni själva sitter på. Resten av mänskligheten struntar i och för sig i era dysfuntionella ideologiska villfarelser. Ni kommer avskaffa er själva genom er dumhet andra människor med fungerande tänkande kommer ta er plats och jorden kommer snurra vidare.

Och? Har något jag skrivit sagt att jag anser det du skriver? Du feltolkar min post rejält.

Ingen säger att man ska byta ut befolkningen, det är något som politiker verkar vilja göra för poäng eller någon annan agenda som ligger bakom. Menar mer att nuvarande människor som bor här och sköter sig ska man kunna samexistera med, och det gör alla intelligenta och vettiga svenskar såväl som invandrare galant.

Tänkte främst på att alla länder borde sluta kriga mot varandra, inse att vi är alla människor, samarbeta. Att förflytta massa människor med medeltida värderingar till ett land kan bli misslyckat. Många har anpassat sig och bidrar till Sverige, jobbar, är inte kriminella osv. Börja lära känna mer invandrare så ska du se att du lider utav svåra fördomar. En minoritet är icke kompatibla med Sverige men dessa vill inte ens övriga invandrare ha i landet.

Hade vi inte haft moderna värderingar så hade allt varit bra mycket värre. Eller du anser att det bra med korstågen, häxbränningar?
Hade människor varit mer utvecklade så hade världen varit ett paradis. Tyvärr finns det en primitiv destruktiv minoritet, jag säger inte att man i drivor ska ta hit sådana människor, dessa skapar ju bara problem. Men 99% av invandrare jag känner gör inte det och har anpassat sig mycket väl, precis som svensken anpassar sig efter flytt till andra länder.
Skulle vara roligt och se sådana ignoranta som dig att smaka på egen medicin och bli hatad, diskriminerad i andra länder du rest eller flyttat till för att du är lite annorlunda som även svenskarna kan vara ibland(vi har vår egna kultur, personlighetsdrag som inte kanske anses vara normen i vissa andra länder), men nej vettiga länder diskriminerar inte svenskar då dessa också är progressiva och moderna.

Människor måste kunna bättre. Hade folk slutat vara ointelligenta, ignoranta och primitiva så hade vi kunnat lösa mycket av nuvarande problem och göra världen till en bättre plats. Det är trots allt sådana drömmare som mig som formar världen till en bättre plats. Vi hade levt i stenåldern om det inte hade funnits sådana människor som jag. Människor måste inse att om Gud finns vill denne inte att vi ska splittras på grund av olika manmade religioner. Vi är en och samma ras trots olika kulturer och värderingar. Till och med andra djurarter samarbetar mer än människan! Och vi ska vara den mest intelligenta varelsen ju?!
Även om man tror på Gud så måste man acceptera sanningen om att religion är människans verk, det säger inget om Gud finns eller inte dock. Det säger dock en del annat man borde tänka på, se vissa länder där man inte gör detta och tar religion för att vara från Gud, resultatet är rätt så sorligt, ondskefullt och destruktivt.

För att balansera moralism behöver man intelligens. Det kan bli fel när man kör med enbart moralism då det kan sluta destruktivt som du menar.
Senast redigerad av N0.N4M3 2024-10-19 kl. 16:03.
Citera
2024-10-19, 16:02
Medlem
Citat:
Och? Har något jag skrivit sagt att jag anser det du skriver? Du feltolkar min post rejält.

Ingen säger att man ska byta ut befolkningen, det är något som politiker verkar vilja göra för poäng eller någon annan agenda som ligger bakom. Menar mer att nuvarande människor som bor här och sköter sig ska man kunna samexistera med, och det gör alla intelligenta och vettiga svenskar såväl som invandrare galant.

Tänkte främst på att alla länder borde sluta kriga mot varandra, inse att vi är alla människor, samarbeta. Att förflytta massa människor med medeltida värderingar till ett land kan bli misslyckat. Många har anpassat sig och bidrar till Sverige, jobbar, är inte kriminella osv. Börja lära känna mer invandrare så ska du se att du lider utav svåra fördomar. En minoritet är icke kompatibla med Sverige men dessa vill inte ens övriga invandrare ha i landet.

Hade vi inte haft moderna värderingar så hade allt varit bra mycket värre. Hade människor varit mer utvecklade så hade världen varit ett paradis. Tyvärr finns det en primitiv destruktiv minoritet, jag säger inte att man i drivor ska ta hit sådana människor, dessa skapar ju bara problem. Men 99% av invandrare jag känner gör inte det och har anpassat sig mycket väl, precis som svensken anpassar sig efter flytt till andra länder.
Skulle vara roligt och se sådana ignoranta som dig att smaka på egen medicin och bli hatad, diskriminerad i andra länder du rest eller flyttat till för att du är lite annorlunda som även svenskarna kan vara ibland(vi har vår egna kultur, personlighetsdrag som inte kanske anses vara normen i vissa andra länder), men nej vettiga länder diskriminerar inte svenskar då dessa också är progressiva och moderna.

Du tiden har inget slut eller mål det hjäler dig inte att du sätter etiketter på icke-fungerande värderingar som du gillar och kallar dem "progressiva" och "moderna". Du kan jämföra ditt tänkande med kommunismen som var en annan icke-fungerande ideologi. Det hjälper inte att hundratusentals intellektuella intygar att kommunismen som idologi är det enda goda, rätta och det bästa som har hänt om den inte fungerar på riktigt. Samhällen som styrs på enligt icke-fungerande tänkande kommer haverera till slut eller omvandlas.
Citera
2024-10-19, 16:05
Medlem
Citat:
Du tiden har inget slut eller mål det hjäler dig inte att du sätter etiketter på icke-fungerande värderingar som du gillar och kallar dem "progressiva" och "moderna". Du kan jämföra ditt tänkande med kommunismen som var en annan icke-fungerande ideologi. Det hjälper inte att hundratusentals intellektuella intygar att kommunismen som idologi är det enda goda, rätta och det bästa som har hänt om den inte fungerar på riktigt. Samhällen som styrs på enligt icke-fungerande tänkande kommer haverera till slut eller omvandlas.
Det funkar mycket ypperligt om man lever i verkligheten, för de flesta jag känner som inte är sorgliga stackare som enbart är fyllda av hat och används av destruktiva grupper för att splittra folket och skapa kaos.

Vad har det jag sagt med kommunism att göra? Kommunism användes av onda precis som med nazism och religion i destruktiva syften.

Så du menar bara för människor misslyckats tidigare ska vi ge upp och inte utvecklas som ras, inte utveckla världen och leva i det förflutna? Inte ens försöka? Varför använder du ens el, internet som är en modern uppfinning skapat av folk med mitt tankesätt?
Du tänker verkligen inte längre, tyvärr sätter vissas intelligenskvot begränsningar för detta, du behöver inte ha lågt iq för det så missförstå mig inte.
Senast redigerad av N0.N4M3 2024-10-19 kl. 16:09.
Citera
2024-10-19, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detenklalivet
Många som gillar judar här. Men ingen kan väl vara förvånad av "det nya flashback".
Att inte vilja utrota judarna, stödja terrorister som dödar kvinnor, bögar, barn, hederskulturer & religös extremism/primitivism betyder inte att man "älskar judarna" eller är "sionist"(ordet betyder jude numera, åtminstone för en del som använder det), men man ser dessa som vanliga människor, individer likt andra som inte ska bli särbehandlade. Tydligen är det särbehandling att inte diskriminera, mobba och hata judarna enligt pantade människor.
Senast redigerad av N0.N4M3 2024-10-19 kl. 16:12.
Citera
2024-10-19, 16:18
Medlem
Citat:
Det funkar mycket ypperligt om man lever i verkligheten, för de flesta jag känner som inte är sorgliga stackare som enbart är fyllda av hat och används av destruktiva grupper för att splittra folket och skapa kaos.

Vad har det jag sagt med kommunism att göra? Kommunism användes av onda precis som med nazism och religion i destruktiva syften.

Så du menar bara för människor misslyckats tidigare ska vi ge upp och inte utvecklas som ras, inte utveckla världen och leva i det förflutna? Inte ens försöka? Varför använder du ens el, internet som är en modern uppfinning skapat av folk med mitt tankesätt?
Du tänker verkligen inte längre, tyvärr sätter vissas intelligenskvot begränsningar för detta, du behöver inte ha lågt iq för det så missförstå mig inte.
Invandraren från andra sidan jordklotet är inte utopiskt tänkande svensk som du själv för att han säger "goddag" till dig och inte är terrorist.

Varken judar eller muslimer eller ens 95% av övriga mänskligheten delar dina "moderna svenska" vanföreställningar. Diverse grupper av människor ser i allmänhet till sitt eget bästa och lever inte i vanföreställningen att de ska skapa något utopisk paradistillvaro för hela mänskligheten.
Citera
2024-10-19, 16:24
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Det finns fullt med svenska boomers i tråden som uttrycker sig som om att inte gilla judar och Israel är det värsta som kan hända och det av någon anledning är svenskens skyldighet att gilla judar och Israel.

Du fattar ingenting av det jag skriver eller hur?
Citera
2024-10-19, 17:09
Avslutad
Om judiska organisationer börja öppet omfamna sionism så bör de tydligt markera var de står. Stödjer de sionistprojektet Israel eller tar de avstånd från det? Det mycket otydligt. Hur som helst bör de skicka kondolanser till palestinerna för folkmordet och fördöma den 75-åriga ockupationen. Det är det minsta de kan göra. Annars kan trovärdigheten dra åt fanders. Terrorstämpling går nu mera åt båda hållen.
Senast redigerad av DenEvigeSvennen 2024-10-19 kl. 17:11.
Citera
2024-10-19, 17:25
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenEvigeSvennen
Hur som helst bör de skicka kondolanser till palestinerna för folkmordet och fördöma den 75-åriga ockupationen.

Har du någon aning om vad orden du använder betyder?
Citera
2024-10-19, 18:23
Moderator
Meijis avatar
Rubrik något justerad i enlighet med regel 0.01

Utgången rubrik: Antisemitiska Vänsterpartiet portas från Judiska centralrådets ceremonier

/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in