2024-10-19, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Markberedning
Jag blir inte kränkt. Jag tycker bara det är väldigt märkligt att en sån liten minoritet 20-25 000 st ska få så oproportionerlig utrymme i media. Vem bryr sig om vad dom tycker?
Som jämförelse kan vi ta pingströrelsen i Sverige med ca 85 000 medlemmar, skulle det slås upp lika stort i media ifall dom skulle låta bli att bjuda in V? Tror inte att det ens skulle bli en notis på sidan 4 i en tidning om det.

Tidningarna skriver för att få klick. Just nu kokar Sverige och många andra länder i Europa som en konsekvens av den senaste tidens snabba invandring av muslimer till Europa.

Ordkrig helt enkelt nu, men vilka som är vänner och vilka som är fiender håller på att knivskarp definieras inför en eventuell eskalering.
Citera
2024-10-19, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Varför skulle judar portas från Sverige? De har en betydligt mer europeisk värdegrund än vad islamister och nazistjävlar har.
Deras värdegrund är absolut inte europeisk.
Den är krigshetsande och etniskt utrensande.
Citera
2024-10-19, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Det är välkomna, om de lämnar offerkoftan hemma. En extremt liten minoritet som det ska tassas runt.

Ja, deras offerkofta är oändlig. Och hur kunde det bli så PK att vi ska tassa runt dom som rädda råttor? Varför kan inte svenska politiker ta avstånd till krigshets, ockupation och etnisk utrensning?
Citera
2024-10-19, 10:36
Medlem
Kämpendahls avatar
Jag kan inte låta bli att känna lite skadeglädje över att Vänsterpartiet numera stämplas som ett antisemitiskt parti . Vänsterpartiet har de senaste 30 åren kallat sig för ett "antirasistiskt" parti. Men de har alltid varit livrädda för att ta i frågan. När vänsterpartister internt talat om hedersproblematik och patriarkala strukturer så har det tystats ned inom partiet och dåvarande riksdagsledamoten Amineh Kakabaveh uteslöts för att ha drivit frågan om hedersförtryck.

Genom att ständigt mörka invandringsfrågan så byggs det upp en kultur där man flyttar gränsen till att säga och sprida saker som inte är okej. Både svenska och arabiska vänsterpartister sprider antisemitism, dvs. de går längre än att kritisera staten Israel. Många araber anser att Israel inte ska finnas som stat och det är inte konstigt att de befinner sig i kretsar där man brölar "krossa sionismen" eller bjuder in företrädare för Hamasvänliga organisationer.

Dagostar påstår att hon markerat offentligt och att partiet tagit tag i problemen och de som berörs. Judiska centralrådet håller inte med. De anser att

- Dagostar markerade alldeles för sent.

- Hennes avståndstagande verkar inte få något riktigt genomslag i partiet.

- Det finns strukturella problem med antisemitism inom Vänsterpartiet.
Citera
2024-10-19, 11:07
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markberedning
Jag blir inte kränkt. Jag tycker bara det är väldigt märkligt att en sån liten minoritet 20-25 000 st ska få så oproportionerlig utrymme i media. Vem bryr sig om vad dom tycker?
Som jämförelse kan vi ta pingströrelsen i Sverige med ca 85 000 medlemmar, skulle det slås upp lika stort i media ifall dom skulle låta bli att bjuda in V? Tror inte att det ens skulle bli en notis på sidan 4 i en tidning om det.

Det är inte antalet det är frågan om. Sverige ska vara ett land fritt från kräk som sprider antisemitism. Konstigare än så är det inte.
Citera
2024-10-19, 11:09
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Det är välkomna, om de lämnar offerkoftan hemma. En extremt liten minoritet som det ska tassas runt.

Vilken jävla offerkofta?

Att konstant attackera judar verbalt och med våld utgör inte att "tassa runt".
Citera
2024-10-19, 11:13
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag kan inte låta bli att känna lite skadeglädje över att Vänsterpartiet numera stämplas som ett antisemitiskt parti . Vänsterpartiet har de senaste 30 åren kallat sig för ett "antirasistiskt" parti. Men de har alltid varit livrädda för att ta i frågan. När vänsterpartister internt talat om hedersproblematik och patriarkala strukturer så har det tystats ned inom partiet och dåvarande riksdagsledamoten Amineh Kakabaveh uteslöts för att ha drivit frågan om hedersförtryck.

Genom att ständigt mörka invandringsfrågan så byggs det upp en kultur där man flyttar gränsen till att säga och sprida saker som inte är okej. Både svenska och arabiska vänsterpartister sprider antisemitism, dvs. de går längre än att kritisera staten Israel. Många araber anser att Israel inte ska finnas som stat och det är inte konstigt att de befinner sig i kretsar där man brölar "krossa sionismen" eller bjuder in företrädare för Hamasvänliga organisationer.

Dagostar påstår att hon markerat offentligt och att partiet tagit tag i problemen och de som berörs. Judiska centralrådet håller inte med. De anser att

- Dagostar markerade alldeles för sent.

- Hennes avståndstagande verkar inte få något riktigt genomslag i partiet.

- Det finns strukturella problem med antisemitism inom Vänsterpartiet.

Håller med Det är en utveckling jag inte såg komma faktiskt. Numera verkar också både högerextremister och vänsterextremister hysa samma åsikt i flera frågor, i det här fallet hat mot judar.
Citera
2024-10-19, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensven
Sinnesjukt hur en ökenkonflikt är det som dominerar hela den svenska politiken.
Det är infiltration. Alltså man har kapat partier för sina personliga agendor. V hade en bra agenda i början(typ jämställdhet, inkludering, emot diskriminering osv), om man bortser från tidigare kommunism men har blivit allt mer extremt i vissa frågor på sistone.

Citat:
Håller med Det är en utveckling jag inte såg komma faktiskt. Numera verkar också både högerextremister och vänsterextremister hysa samma åsikt i flera frågor, i det här fallet hat mot judar.
Högerextrema såsom nmr menar du antar jag. SD är typ judevänligt om något(judiska föreningar borde stödja dagens SD om något, mest troligen SDs rötter man fokuserar på vilket inte heller är helt rätt), och jag har inte röstat på SD (vet egentligen inte vem jag ska rösta på men vänsterns antisemitism och terrorvurm utav vissa känns inte logisk, stjälper konflikterna som pågår).

Även om Isreal har gjort fel i diverse avseenden så brukar ofta riktiga judehatare uttrycka sig om frågan, alltså folk som anser att man ska utrota alla judar. Och detta är så oseriöst. Dessutom så kan man inte hävda att man är för mångfald, emot rasism men hata judar, ren hyckleri.

Citat:
Ursprungligen postat av SegerHelg88
och när ska judiska centralrådet portas från Sverige?
När terrorister & nazister (samma pack typ) tar över samhället. Tack och lov finns det folk med hjärnceller som ser bägge som paria så det kommer aldrig ske.
I Sverige diskriminerar vi inte minoriteter, detta inkluderar judar.
Senast redigerad av N0.N4M3 2024-10-19 kl. 11:47.
Citera
2024-10-19, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Ännu roligare att V inte fattar att de är i samma klass som SD och AFS och Svenskarnas Parti och NMR.

Att V inte har koll på sina får det vet vi
Men att samtliga inlägg här lägger krut på V
när SD också är portförbjudna
Men se jag vet inte , har glömt osv osv
Citera
2024-10-19, 11:42
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disques
Att V inte har koll på sina får det vet vi
Men att samtliga inlägg här lägger krut på V
när SD också är portförbjudna
Men se jag vet inte , har glömt osv osv
Nationalister/konservativa tar problemen mot Islam på allvar vilket gör det svårt klandra SD för att stödja Israel som ägt "problemet" över tid.
Citera
2024-10-19, 11:57
Medlem
Citat:
Vilken jävla offerkofta?

Att konstant attackera judar verbalt och med våld utgör inte att "tassa runt".

Stort skratt på den. Judar är experter på att sätta sig i offerposition, medan man samtidigt är helt för utrotning av alla muslimer. Vilket är helt ok, jag skiter fullständigt, så länge de isolerar sin konflikt till öknen.

Muslimer hatar judar, har ett enormt övertag i antal människor men världshistoriens sämsta PR-avdelning.

Judar hatar muslimer, är betydligt färre till antalet, men har ärligt talat en väldigt bra PR-avdelningar.
Citera
2024-10-19, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Sant, väldigt mycket ansvar ligger på Socialdemokraterna som via biståndsmedel öser ut pengar till terroristorganisationer. Det har varit väldigt dålig kontroll på vad som egentligen händer med svenska skattebetalares pengar och i vilkas fickor de hamnat.

Tänk på hur sällan man får höra eller se någon riktigt utsatt människas liv blev bättre med våra skattepengar.

Jag vill hävda motsatsen, S har genom åren levt gott på den ekonomiska tillväxt som varit sedan 2a världskriget.
Det enda som har ändrats för svensken är ju internets antågande och därmed den mediala makten att just styra.

S och flera 1000 organisationer är ju beroende av att S sitter i regering och godkänner alla bidrag för just Socialdemokratin.

Allard kallar det transferiiatet, där skattepengar delas ut utan någon som helst resultat.

Att man sedan länge lierat sig med Hamas är också en del av detta, då det garanterar röster.
Även SIDA, Advokatsamfundet, (Ann Ramberg), forskning, akademiska, polisen, armén, media, etc etc, kommer alltid till undsättning med sina titlar på vad den styrande regeringen gör, men det alla har gemensamt är att alla är beroende av skatteflöde.

Muslimska brödraskapet och Hamas är terrorklassade, det svider när man i 20 år nu jagar SD företrädare, eller pensionärer för att trycka tillbaka opinionen, där man kan jämföra Stina Volters meddelande i Sociala medier, med ex Katarina Janoch, (nog för att hon är heltokig, men hon förtjänade inte det öde hon fick) så ser man att vågskålarna inte är lika.

Speciellt för SVT, som står helt på sängkanten, inte för att dem är rädda för att förlora jobbet utan för hur dem skall reagera mot dem andra.

För även den som frågar något kan vara nog för att du skall skickas ut!
Man kan skoja om hur SD knivar varandra i ryggen, men folk inom statlig myndighet eller förvaltningsrätt, eller SVT hugger varandra direkt för att främja sig, då det är just det korrupta som styr och inte just det journalistiska arbetet.

Till saken så kommer S falla på att inte kunna hålla alla konstnärer, cicketförbund, ABF-Botkyrka och radikala RFSU kvinnor och undersköterskor samt bidragstagande förorter med de resurser som krymptes.

Därför imploderar partiet precis som Sverige som även bör de sista S dinosaurierna är borta kan fatta att Sverige och S är globalt och inte det homogena Sverige som varit.

Därför kommer på sikt etniska tillhörigheter vara ”sanningen” eller politiken snarare än S desperata försök att hålla ihop dessa grupper i en globaliserad värld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in