2024-10-19, 05:15
Medlem
develis avatar
"Jag har idéer om en plan. Jag är inte president just nu” var det enda Trump svarade i debatten mot Harris.

Mer än 1 500 läkare uppmanar Trump att släppa hälso-sjukvårdsplan

"Herr. Trump har antingen vägrat eller helt enkelt misslyckats med att dela med sig av några konkreta planer för att förbättra ACA, inklusive i den senaste debatten”, sa sjukvårdspersonalen i ett brev som delas med The Hill. "Våra patienter och amerikaner över hela landet förtjänar att veta vad som kommer att vänta för deras hälsovård under ett andra Trump-presidentskap så att de kan fatta välgrundade beslut den 5 november."

Galna kosjukan?

Han borde även släppa en hälsodeklaration, no doubt.

Trump deltog i FOX & Friends igår och en
6-åring frågade om hans favoritdjur på typ bondgården.

Trumps svar:
“I’ll tell you what I love, I love cows, but if we go with Kamala, you won’t have any cows anymore.
I don’t want to ruin this kid’s day.”

Sen kallade han Harris “a radical left lunatic.”

Han sa nåt snarlikt i juli i North Carolina.
Inga kossor, inga människor:

“Kamala even wants to pass laws to outlaw RED MEAT[... ] You know what that means? That means no more cows…I guess eventually she’s gonna mean no more people. Right? No more people.”
https://x.com/SamJefferson__/status/1816257343446765933

Samt i Nevada nyss.
Inga kossor, inga fönster:

“They just come up, they want to do things like no more cows and no windows in buildings”
https://x.com/KamalaHQ/status/1845204347971309864
Citera
2024-10-19, 05:44
Medlem
develis avatar
"Donald Trump Just Insulted Every Autoworker in Michigan

I intervjun med Bloombergs Micklethwait på
Economic Club of Chicago - då Trump konfronterades med att hans ekonomiska plan skulle dubbla statsskulden jmft m Harris - så
sa han att "his belief that autoworkers do such simplistic labor that it could be done by children."

Trump suggested that assembly-plant workers “take [pieces] out of a box and they assemble them. We could have a child do it.”

Det gick säkert gemene man förbi - men inte arbetarna.

Fernandes, en medlem av United Auto Workers Local 14 reagerade:

“I challenge you, Trump, to one full 12-hour day in any auto assembly plant.
I want to see you assemble parts out of a box for 12 hours. Until you accept and complete this challenge, until you actually work a manual labor job, you keep the name of the UAW out of your mouth. Solidarity, y’all.”

Shared by the UAW on Wednesday afternoon, the video was viewed more than 60,000 times in 24 hours."

Lampkin, en medlem av UAW Local 1264 reagerade likaväl:

" Donald Trump has no idea what he’s doing. He does not support autoworkers. He wants to divide autoworkers, as well as this country. He couldn’t survive a day in our facility. He cannot make our company great—let alone America great again.”

UAW president Shawn Fain:
" Trump’s a con artist. That’s what he’s always been,” UAW president Shawn Fain explained to me last week, before Trump did the Bloomberg interview."

"Donald Trump is a billionaire who’s never worked a real job in his life. He doesn’t know the first thing about hard work, and he wouldn’t last a day in an auto plant.

He isn’t fit to be an autoworker, and he certainly isn’t fit to be the president."

https://www.google.com/amp/s/www.thenation.com/article/politics/donald-trump-autoworkers-uaw/tnamp/
Senast redigerad av develi 2024-10-19 kl. 05:46.
Citera
2024-10-19, 05:56
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Oh, he's sweet but a Psycho....

Uppdatering Donald CANCELKULTUR Trump.

Trump satt i fredags i Fox uppvärmda soffa, som omgiven av babysitters som gosade med honom.

◾Trump ville som sagt censurera media nyss, att de borde förlora sin sändningslicens.
Han gick bananas om att 60 minutes klippt i video med Harris.

Han förhävde sig således på yttrandefriheten och fick kritik av FCC.

◾Nu sände Fox en tillrättalagd video av honom i intervjun med Harris och det gick dock hur bra som helst.

◾Trump har nu tänkt sig styra media. Negativ reklam om honom borde inte sändas tiden fram till valdagen:

Miljardären Murdoch - som har Fox, New York Post, Wall Street Journal - borde nämligen hjälpa honom vinna valet.

Trump tells Rupert Murdoch to help him secure US election ‘victory’

"Donald Trump said he would tell Rupert Murdoch, left, to keep ‘horrible people’ off air to aid his election campaign"

“I am going to say, Rupert, please do it this way, and then we are going to have a victory, because I think everybody wants that.”

https://www.ft.com/content/cb860969-b8a4-44f9-9780-78c19cdb81c5

Defender of freedom and liberty...

Man vet att fansen antingen är hjärntvättade sektmedlemmar, eller wokefascister som tror de är högt upp på stegen, så de tror de kommer tjäna på det hela.
Citera
2024-10-19, 08:07
Medlem
Generalanderssons avatar
Amerikanska muslimer gillar tydligen Trump https://www.youtube.com/watch?v=Rilxkw_STzk&ab_channel=ForbesBreakingNews
Citera
2024-10-19, 08:42
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Amerikanska muslimer gillar tydligen Trump https://www.youtube.com/watch?v=Rilxkw_STzk&ab_channel=ForbesBreakingNews
Nåja det är ett få tal i båda läger i ärlighetensnamn som inte du lyfter fram!
Citera
2024-10-19, 09:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Defender of freedom and liberty...

Man vet att fansen antingen är hjärntvättade sektmedlemmar, eller wokefascister som tror de är högt upp på stegen, så de tror de kommer tjäna på det hela.
Eller hur.

Det är en sekt, brainwash, reagerar inte på detta öht och fortsätter vidarebefordra hans lögner.
Att det är dems som gör så och Trump ska befria dem.
Fast gubben, svart på vitt, är den som ägnar sig åt censur.

Såg en video förutom med Maga Die hard och det är helt absurt.
Det påminner om en vildare och aggressivare variant av Jehovas.
Citera
2024-10-19, 09:24
Medlem
Citat:
"Donald Trump Just Insulted Every Autoworker in Michigan

I intervjun med Bloombergs Micklethwait på
Economic Club of Chicago - då Trump konfronterades med att hans ekonomiska plan skulle dubbla statsskulden jmft m Harris - så
sa han att "his belief that autoworkers do such simplistic labor that it could be done by children."

Trump suggested that assembly-plant workers “take [pieces] out of a box and they assemble them. We could have a child do it.”

Det gick säkert gemene man förbi - men inte arbetarna.

Fernandes, en medlem av United Auto Workers Local 14 reagerade:

“I challenge you, Trump, to one full 12-hour day in any auto assembly plant.
I want to see you assemble parts out of a box for 12 hours. Until you accept and complete this challenge, until you actually work a manual labor job, you keep the name of the UAW out of your mouth. Solidarity, y’all.”

Shared by the UAW on Wednesday afternoon, the video was viewed more than 60,000 times in 24 hours."

Lampkin, en medlem av UAW Local 1264 reagerade likaväl:

" Donald Trump has no idea what he’s doing. He does not support autoworkers. He wants to divide autoworkers, as well as this country. He couldn’t survive a day in our facility. He cannot make our company great—let alone America great again.”

UAW president Shawn Fain:
" Trump’s a con artist. That’s what he’s always been,” UAW president Shawn Fain explained to me last week, before Trump did the Bloomberg interview."

"Donald Trump is a billionaire who’s never worked a real job in his life. He doesn’t know the first thing about hard work, and he wouldn’t last a day in an auto plant.

He isn’t fit to be an autoworker, and he certainly isn’t fit to be the president."

https://www.google.com/amp/s/www.thenation.com/article/politics/donald-trump-autoworkers-uaw/tnamp/
Såg en bit av hans tal i Detroit i går kväll strömmat live på Youtube - ett tal där det blev flera avbrott pga trassel med mikrofonen - och Donnie gjorde två påståenden /skrytvalser som genast fick mig att höhja på ögonbrynen:

1) han påstod att Kina hade planer på att bygga en gigantisk bilfabrik i Mexijo so skulle unna slå ut Detroit, men att ha nyligen fått veta att dessa planr nu var avskrivna "därför att de är så rädda för MIG, för att jag kan bli president" (och då vågar ett knesiskt företga altså inte utmana store Trump, de böjer sig redan före valet) "Sr ni, mitt blotta namn räddade era jobb hr i stan!" alltså.

2) att "facket älskar mig, särskilt bilarbetarfacket"

Det lät som Trumps vanliga skryt om att hans person, hans blotta närvaro har en överväldigande inverkan på andra. Ja, 2:an är ju uppenbart fel, som framgår av inlägget här ovan (facket har dessutom traditionellt nära kopplingar till Demokraterna) - och hur är det med 1:an? Jo, den kinesiska bilfabrikanten BYD har planer på att starta upp en stor fabrik för elbilar i Mexiko - Trump har gjort kinesiska elbilar till en stor symbolfråga och säger att han ska krosssa dem med skyhöga tariffer. men i nuläget säljs det knappast några kiensiska elbilar i USA, de säljs på hemmaplan i Kina. Den nuvarande ledningen i Vita huset hade dock markerade för BYD att man inte var okej med den där fabriken och att det kunde bli fråga om handelshinder, t ex strafftullar eller anmat. I början av september dök det upp artiklar om att kineserna skulle ha valt att pausa besutsprocessen kring den här fabriken (obs, inget slutligt avbrott) till efter USA-valet. Något som BYD själva dementerar.

Snacka om att Trump med sin flufffiga "SIR Story" blåser upp en höna av en fjäder.

Rallyt i Detroit strömmat här, via Fox: https://www.youtube.com/watch?v=Hi1v8nDUxok
Senast redigerad av HepCat-X 2024-10-19 kl. 10:07.
Citera
2024-10-19, 09:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Såg en bit av hans tal i Detroit i går kväll strömmat live på Youtube - ett tal där det blev flera avbrott pga trassel med mikrofonen - och Donnie gjorde två påståenden /skrytvalser som genast fick mig att höhja på ögonbrynen:

1) han påstod att Kina hade planer på att bygga en gigantisk bilfabrik i Mexijo so skulle unna slå ut Detroit, men att ha nyligen fått veta att dessa planr nu var avskrivna "därför att de är så rädda för MIG, för att jag kan bli president" (och då vågar ett knesiskt företga altså inte utmana store Trump, de böjer sig redan före valet) "Sr ni, mitt blotta namn räddade era jobb hr i stan!" alltså.

2) att "facket älskar mig, särskilt bilarbetarfacket"

Det lät som Trumps vanliga skryt om att hans person, hans blotta närvaro har en överväldigande inverkan på andra. Ja, 2:an är ju uppenbart fel, som framgår av inlägget här ovan (facket har dessutom traditionellt nära kopplingar till Demokraterna) - och hur är det med 1:an? Jo, den kinesiska bilfabrikanten BYD har planer på att starta upp en stor fabrik för elbilar i Mexiko - Trump har gjort kinesiska elbilar till en stor symbolfråga och säger att han ska krosssa dem med skyhöga tariffer. men i nuläget säljs det knappast några kiensiska elbilar i USA, de säljs på hemmaplan i Kina. Den nuvarande ledningen i Vita huset hade dock markerade för BYD att man inte var okej med den där fabriken och att det kunde bli fråga om handelshinder, t ex strafftullar eller anmat. I början av september dök det upp artiklar om att kineserna skulle ha valt att pausa besutsprocessen kring den här fabriken (pas, inget slutligt avbrott) till efter USA-valet. något BYD själva dementerar.

Snacka om att Trump med sin flufffiga "SIR Story" blåser upp en höna av en fjäder.

Rallyt i Detroit strömmat här, via Fox: https://www.youtube.com/watch?v=Hi1v8nDUxok
Ja, han är helt slut, tack för sammanfattning.
Följer hans rally och är helt perplex över publiken som jublar när gubben ljuger och yrar.

Det är absolut en sekt och GOP behöver renodla partiet.
Citera
2024-10-19, 09:39
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Följer hans rally och är helt perplex över publiken som jublar när gubben ljuger och yrar.

Jag såg intervun på Fox med Kamala Harris och dissade henne kraftigt, med rätta, på Flashback. Efter att ha sett dokumentären The Steal om Trumps försök att omintetgöra valresultatet 2020 blev jag påmind om vilken egotrippad skojare och slugger han är. ("A naricisisst. an entertainer and a trixter", Jordan Peterson). Jag ställer frågan som många amerikaner gör: Hur fan ska man kunna välja mellan pest och kolera? Hemskt är bara förnamnet på det amerikanska valet.
Citera
2024-10-19, 09:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Jag såg intervun på Fox med Kamala Harris och dissade henne kraftigt, med rätta, på Flashback. Efter att ha sett dokumentären The Steal om Trumps försök att omintetgöra valresultatet 2020 blev jag påmind om vilken egotrippad skojare och slugger han är. ("A naricisisst. an entertainer and a trixter", Jordan Peterson). Jag ställer frågan som många amerikaner gör: Hur fan ska man kunna välja mellan pest och kolera? Hemskt är bara förnamnet på det amerikanska valet.
Nej, tyvärr är jag icke ense och det är uppenbart att hon har starkt support.

När det gäller Trump till pres är han enkel att välja bort:
Grav narcissist, ljuger kroniskt och dömd brottsling. Instabil, sexistisk och vurmar om högerextrema.
Citera
2024-10-19, 09:48
Medlem
Citat:

Vid ett tidigare rally ropade han t o m "Every person sho is a Senior and doesn't vote for TRUMP needs to have their head examined!". Snygg hälsning till de dussintals miljoner pensionärer som röstar i årets val. Och igår kväll, efter historien om den stoppade kinesika bilfabriken, var det "YOU OWE ME a Big One!".

Han tar sina supporters fullständigt för givna, som om det var en naturlag att de finns där. Och sekten bara sväljer det.
Citera
2024-10-19, 10:10
Medlem
Har ni sett Trumps intervju hos Valuteinment. Vad vass han är. Den gode Trump. Riktigt bra intervju. Det blir roligt att följa denna "landslide" in i mål. Längtar efter att Trump får gå tillbaka in i vita huset. Han kommer att göra USA starkt & respekterat igen

12 år med Trump blir fantastiskt för världen. Eric trump 2028-2036
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in