2024-10-17, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Om det är någon som håller på med mumbo jumbo-dynga så är det du.

Vilket mer än väl bevisas av att du inte kan svara på varför en high-bypass motor inte skulle kunna skapa kvardröjande strimmor.

Vad händer med allt vatten som skapas av motorerna och när omgivningen redan är mättad med vattenånga? Vad har high/low-bypass för påverkan på hur länge strimmorna stannar kvar? Varför kan cirrusmoln ligga kvar men inte iskristallerna som skapats av en high-bypass?

utflytande spår på himlen var ingenting man såg (brukade se) innan senare delen av 90-talet. regnvattensprover tagna efter att himlen förpestats av dessa utflytande spår avslöjar även hög halt av skadliga ämnen såsom aluminium.

ska jag sluta vänta på förklaringen varför effektivare motorer skulle leda till mer kvarliggande spår? använd gärna den vetenskapliga artikeln (fniss) som stöd.
Citera
2024-10-17, 21:30
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justformybaby
utflytande spår på himlen var ingenting man såg (brukade se) innan senare delen av 90-talet. regnvattensprover tagna efter att himlen förpestats av dessa utflytande spår avslöjar även hög halt av skadliga ämnen såsom aluminium.

ska jag sluta vänta på förklaringen varför effektivare motorer skulle leda till mer kvarliggande spår? använd gärna den vetenskapliga artikeln (fniss) som stöd.

Jodå, exakt lika vanligt som moln faktiskt. Men vi har enormt många fler flyg idag än på t.ex. 80-talet. Du verkar dock vara betydligt yngre vilket dina livfulla fantasier också visar på.
Överallt där moln bildas kan också contrails bildas, vanlig fysik faktiskt.

Är bra om man lägger fram de dokument man grundar sina påståenden på. Faktan har presenterats åtskilliga gånger i tråden redan.
Citera
2024-10-17, 23:42
Medlem
GimliRedBeards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyHunter
Faktan har presenterats åtskilliga gånger i tråden redan.

Minst sagt!
Men har man bestämt sig för att tro på konspirationer så verkar inget kunna ändra det.
Varför är det så och varför faller en del människor så pladask ner i konspirationsträsket?
Det är den intressanta frågan!

Fakta om flygplan moln mm.... Poff! Borta igen!
Citera
2024-10-18, 12:41
Medlem
Citat:
...karaktären på flygplansspåren har ju definitivt förändrats. ...

Har de? På vilket sätt då? Hur ser dina empiriska data ut och var har du publicerat din undersökning?
Senast redigerad av WilleGarvin 2024-10-18 kl. 12:51.
Citera
2024-10-18, 12:49
Medlem
Citat:
utflytande spår på himlen var ingenting man såg (brukade se) innan senare delen av 90-talet. ....

Jo det såg man. Fenomenet finns dessutom beskrivet i äldre böcker och är väldokumenterat i äldre fotografier och filmer.

https://www.metabunk.org/threads/debunking-contrails-dont-persist-with-a-study-of-70-years-of-books-on-clouds.3201/

Citat:

Det står ju i den länkade artikeln.

Citat:
... release a smaller fraction of the combustion heat during cruise into the exhaust plume, and hence cause plume conditions which during mixing reach higher relative humidity for the same ambient temperature and hence form contrails also at higher ambient temperatures. ...
Citera
2024-10-18, 22:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyHunter
Faktan har presenterats åtskilliga gånger i tråden redan.

Citat:
Ursprungligen postat av GimliRedBeard
Minst sagt!
Men har man bestämt sig för att tro på konspirationer så verkar inget kunna ändra det.
Varför är det så och varför faller en del människor så pladask ner i konspirationsträsket?
Det är den intressanta frågan!

Fakta om flygplan moln mm.... Poff! Borta igen!

Minst sagt?

Ja inte var det mycket sagt där eller någon "fakta" vad jag kan se?

Är faktan bara Poff! Borta igen?
Citera
2024-10-18, 22:52
Medlem
GimliRedBeards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentidero
Minst sagt?

Ja i all vänlighet... jag har ingen lust att bråka med någon!
Tvärt om... har många vänner som blivit som förbytta i konspirations träsket.
Men jag menar att hur mycket fakta/bevis man än presenterar så når man inte fram!
Poff! Borta igen! In genom ena örat ut genom det andra... Man når inte fram till den som har bestämt sig för att tro på konspirationen!
Här är ju snart 1300 sidor.. Allt är redan sagt. Chemtrails är fullständigt omöjligt!
Citera
2024-10-18, 23:05
Medlem
MarkoMirketiks avatar
Citat:
utflytande spår på himlen var ingenting man såg (brukade se) innan senare delen av 90-talet.
Wonderful life av Black är redan länkad i tråden. Släpptes videon under senare delen av 90-talet?
Citera
2024-10-19, 07:05
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Minst sagt?

Är du lite efter och har svårt med läsningen?
Contrails bildas med samma fysik som moln.

Men vad väger detta ämne som du verkar anse att flygplan har utrymme till att fylla flygplan med?
Hur får man ombord detta utan vetskap från piloterna?
Hur trollar man bort flygegenskaperna som ändras på grund av den högre vikten som inte borde funnits där?
Citera
2024-10-19, 11:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GimliRedBeard
Ja i all vänlighet... jag har ingen lust att bråka med någon!
Tvärt om... har många vänner som blivit som förbytta i konspirations träsket.
Men jag menar att hur mycket fakta/bevis man än presenterar så når man inte fram!
Poff! Borta igen! In genom ena örat ut genom det andra... Man når inte fram till den som har bestämt sig för att tro på konspirationen!
Här är ju snart 1300 sidor.. Allt är redan sagt. Chemtrails är fullständigt omöjligt!

Har du ytterligare argument att presentera efter att noggrant ha studerat ämnet på Flashback?

Har du sett hur himlen ser ut just nu där du bor?
Citera
2024-10-19, 14:49
Medlem
Citat:
Har du sett hur himlen ser ut just nu där du bor?

Himlen ser som den oftast gör. Mestadels blå himmel men med cirrusmoln i väster. Det är nog en front på ingång så det kommer nog successivt bli allt molnigare.

Och inte en enda chemtrail så långt ögat når. Däremot ser jag just nu ett kvardröjande kondensationsspår som skapas bakom ett passagerarplan från Air Baltic på sin väg från Malaga till Helsingfors. Planet är en A220 och åker på 39000 fots höjd och det är säkert en hel del fulla finnar ombord.
Citera
2024-10-19, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Har de? På vilket sätt då? Hur ser dina empiriska data ut och var har du publicerat din undersökning?

från att ha varit en kort vit harsvans efter planet, till att bli kvarliggande långa spår, som ibland ser direkt kemiska och/eller drypande ut, och som kan breda ut sig och täcka hela himlen.

ja det är mina egna ögon som har observerat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in