2024-10-18, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldBiden
Mbappe har erkänt att han haft sex med kvinnan, men nekar att han medvetet våldtagit henne.
Sjävlklart ska vi utgå från att han talar sanning - våldtäkten kan vara ren oaktsamhet, alltså inget han var medveten om.

Tills dess att domstol fällt ett avgörande och eventuellt styrkt att det rått samtycke, bör vi utgå ifrån att båda parters vittnesmål stämmer och då är det ju i första hand en fråga om oaktsam våldtäkt.

Sen finnns möjligheten att han talar osanning, och då kan det röra sig om grövre former av våldtäkt. Men det tycker jag inte vi behöver spekulera om - man ska tro det bästa om människor.

Eller så kommer hon med en efterkonstruktion ...
Citera
2024-10-18, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Kan det vara som så att det var ett flertal tjejer som följde med till hotellet, alltså fler än 1 per spelare, bl.a för att fortsätta festa där och att några av dessa tjejer inte var intresserad av att ligga med någon av dem. Men att detta då blev extra intressant, vissa män går ju igång på sånt menar jag, och det därför kan handla om våldtäkt ändå?

Observera att jag inte dömer Mbappé på förhand, vill bara undersöka olika scenarion.

I övrigt anser jag det ändå märkligt att hon inte anmälde direkt, på fredagen, så att hon sen kunde tvätta av sig "skiten", om hon verkligen blev våldtagen.

Edit: läste nu på AB att ett 10-tal kvinnor bjöds med till efterfesten på ett av våningsplanen på hotellet som sällskapet hyrt.
Det finns flera mycket oklara uppgifter kring Mbappés besök.
En sak är säker. Det tog två dygn för kvinnan ifråga att besluta sig för läkarundersökning och polisanmälan.
Citera
2024-10-18, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matarakka
Det finns flera mycket oklara uppgifter kring Mbappés besök.
En sak är säker. Det tog två dygn för kvinnan ifråga att besluta sig för läkarundersökning och polisanmälan.

Hon kanske hade svårt att hålla tätt
Citera
2024-10-18, 18:10
Medlem
duqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
Claes Borgström dog av covid,kort efter att han valde att besöka en begravning av en vän som dött av covid.

Konstigt nog raderades mitt inlägg, men ditt svar fick vara kvar (?). Det här kan vi gräla om in absurdum hur Claes dog, han dog MED covid i sig, + (lite annat)... Anna Ardin fick iaf jävligt bråttom att fixa en insändare i ämnet då hon själv var världsnyheten i Assangeärendet, som är kopia på det vi ser idag, hennes s.k brasklapp här:

https://www.expressen.se/debatt/jag-vittnade-mot-assange-drevet-mot-mbappe-ar-fel/

Vad gäller nuvarande kvinna har hennes identitet läckt ut till vissa, DN:s sportmurvlar råkade försäga sig på en lokal sylta nyss, så Bonnier Media har redan uppgifterna, vi får se om de väljer att läcka ut, på samma sätt som Exp/Niklas Svensson läckte ut Assanges namn förra gången när det var S.S som stod för den infon, förmodar att kvinnan fastnade på något av taxifotona vid ankomsten till hotellet.
Citera
2024-10-18, 18:11
Medlem
Vad snackar vi för underhåll om denne person hade blivit gravid med honom?
Citera
2024-10-18, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Konstigt nog raderades mitt inlägg, men ditt svar fick vara kvar (?). Det här kan vi gräla om in absurdum hur Claes dog, han dog MED covid i sig, + (lite annat)... Anna Ardin fick iaf jävligt bråttom att fixa en insändare i ämnet då hon själv var världsnyheten i Assangeärendet, som är kopia på det vi ser idag, hennes s.k brasklapp här:

https://www.expressen.se/debatt/jag-vittnade-mot-assange-drevet-mot-mbappe-ar-fel/

Vad gäller nuvarande kvinna har hennes identitet läckt ut till vissa, DN:s sportmurvlar råkade försäga sig på en lokal sylta nyss, så Bonnier Media har redan uppgifterna, vi får se om de väljer att läcka ut, på samma sätt som Exp/Niklas Svensson läckte ut Assanges namn förra gången när det var S.S som stod för den infon, förmodar att kvinnan fastnade på något av taxifotona vid ankomsten till hotellet.

Kan du bekräfta eller dementera att det är tidigare nämnd kvinna i denna tråd ?
Citera
2024-10-18, 18:23
Medlem
lyktstolpes avatar
Kan kvinnorna i dessa arrangemang benämnas lyxprostituerade? Har de själva tänkt på det?
Citera
2024-10-18, 18:24
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talkthewalk
Vad snackar vi för underhåll om denne person hade blivit gravid med honom?

Haha ja det där är ju en spännande fråga :-) Det behöver ju inte bli dyrare att uppfostra ett barn bara för att pappan är tät :-)
Citera
2024-10-18, 18:26
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldBiden
Du behöver inte svälja betet. Visst att reaktionära kvinnohatande blaskor runt om i Sverige och Frankrike försöker antyda att det handlar om någon form av prostitution.

Men om du faktiskt läser vad som står så handlar det om kvinnor som blir inbjudna till kändisfester.

Har du läst om vad en del av dessa tjejer faktiskt säger?
Citera
2024-10-18, 18:27
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av claan719
Eller så kommer hon med en efterkonstruktion ...

Eller så kommer han med en efterkonstruktion. Vi får se.
Citera
2024-10-18, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Herregud när man läser om den där lyxconciergen som stod bakom hela arrangemanget så låter det ju som en värsta pimp.

https://www.expressen.se/sport/fotboll/lyx-festfixaren-bakom-mbappes-stockholmskvall/
Arrangörens rykte har definitivt tagit skada, för att inte tala om Bank hotell och Stureplansgruppen.
Mbappés besök kan vara början på ett nödvändigt reningsbad.
Alla dessa mediakåta och kändisfixerade influencers, fd medverkande i realitysåpor, OF-användare och övriga wannabes skulle må bra av att stanna upp ett tag och fråga sig: ” va f-n håller jag på med?”
Citera
2024-10-18, 18:31
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Kan kvinnorna i dessa arrangemang benämnas lyxprostituerade? Har de själva tänkt på det?
Tja. Julia Franzén tex bekräftade ju nu att hon varit med i dessa sammanhang och hon har ju varit eller är lyxprostituerad hur länge som helst. Gäller många flera säkert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in