2024-10-18, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Milli og VG tror krimjournalistikk handler om å være «inne med politiet» slik man kan stå i buskene med kamera under pågripelser.

Jeg er ingen journalist, men fra dag 1 har jeg fortalt alle i dette forumet at politiet har hatt tunnelsyn.

Ikke en eneste gang, prøvde VG å stille politiet til veggs.

Milli og hans folk representerer ikke folket, ikke deg og meg. De representerer politiet.

Politiet er som oftes på vår side, men i TH sitt tilfelle har de vært helt blåst.

Derfor har jeg kalt dem «idiotiet».

Her inne har de fleste latt seg lure av svertekampanjen. Det ble verre og verre måned for måned.

Så: Finnes det i det hele tatt noen som kan si: «Jeg tok feil, jeg angrer?»

Ja. Jeg tok feil. Jeg trodde at politiets etterforskning skulle avdekke fellende beviser mot Tom Hagen.

Det lyktes altså ikke.

Men rettssystemet vårt er sånn. Når det ikke finnes gyldige beviser, så skal mistenkte eller siktede frifinnes.

Sånn er det. Og noen ganger fører systemet vårt til at skyldige ikke blir dømt.

Jeg kan ikke gjøre noe med det. Utover å akseptere at det er slik det er.
Citera
2024-10-18, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Vel. Det er slik rettssystemet vår fungerer.

Finnes det ikke gyldige bevis for at mistenkte eller siktede er skyldige, så skal de frikjennes.

Det fører i noen tilfeller til at skyldige går fri. Som i dette tilfellet.

Slik er det.

Så lenge jeg lever skal jeg protestere når det kommer utalelser som dette. Hvem er du som vet at TH er skyldig, og som våger å si det, etter en dag som denne?
Citera
2024-10-18, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja. Jeg tok feil. Jeg trodde at politiets etterforskning skulle avdekke fellende beviser mot Tom Hagen.

Det lyktes altså ikke.

Men rettssystemet vårt er sånn. Når det ikke finnes gyldige beviser, så skal mistenkte eller siktede frifinnes.

Sånn er det. Og noen ganger fører systemet vårt til at skyldige ikke blir dømt.

Jeg kan ikke gjøre noe med det. Utover å akseptere at det er slik det er.

Jo, du kan gjøre mer. Nå sier du at du trodde at politiet skulle greie å bevise at TH et skyldig. Det du skal si er at du trodde at TH var skyldig, nå tror du ikke det lenger.
Citera
2024-10-18, 16:26
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Jo, du kan gjøre mer. Nå sier du at du trodde at politiet skulle greie å bevise at TH et skyldig. Det du skal si er at du trodde at TH var skyldig, nå tror du ikke det lenger.

Jeg kan si så mye at jeg er ikke overbevist om THs uvitenhet i denne saken.
Det jeg er rimelig overbevist om er at politiet har gjort en slett jobb for å finne
ut hvem som faktisk står bak, og hvilket motiv som ligger til grunn. For jeg tviler
fremdeles sterkt på et ensidig profittmotiv.

Nå ser det forøvrig ut til at politiet tar kritikken til etterretning.
Citera
2024-10-18, 16:29
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Det var nye folk som etterforsket THs uskyld. De gamle tunellgutta, sluttet i protest, ble tatt av saken og startet tidenes groveste lekkasjer (hvor kun det som kunne sverte TH ble lekket). Alle redaksjonene i de store nyhetsstedet fikk utskrift av avhørene med TH. Dette er så grovt at jeg håper noen av de verste i lekkasjegjengen ender i fengsel.

Dette stemmer nok ikke helt. Det var etter at TH satte seg på bakbeina og nektet å prate, at media startet å offentliggjøre hva TH faktisk hadde sagt i avhør.
Å nekte å forklare seg kan peke mot skyld, og kan brukes i mot personen i retten.
Citera
2024-10-18, 16:31
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Dette stemmer nok ikke helt. Det var etter at TH satte seg på bakbeina og nektet å prate, at media startet å offentliggjøre hva TH faktisk hadde sagt i avhør.
Å nekte å forklare seg kan peke mot skyld, og kan brukes i mot personen i retten.

Jeg anbefaler deg også å se hele Holdens pressekonferanse.
Citera
2024-10-18, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg kan si så mye at jeg er ikke overbevist om THs uvitenhet i denne saken.
Det jeg er rimelig overbevist om er at politiet har gjort en slett jobb for å finne
ut hvem som faktisk står bak, og hvilket motiv som ligger til grunn. For jeg tviler
fremdeles sterkt på et ensidig profittmotiv.

Nå ser det forøvrig ut til at politiet tar kritikken til etterretning.

Alt for mange her inne har trodd at AEH ville ruinert TH.
Citera
2024-10-18, 16:33
Medlem
Citat:
Så lenge jeg lever skal jeg protestere når det kommer utalelser som dette. Hvem er du som vet at TH er skyldig, og som våger å si det, etter en dag som denne?

Jeg har fulgt saken i alle disse årene. Jeg har gjort meg opp en mening om hvem som kan ha hatt motiv for å drepe Anne-Elisabeth. Jeg mener at det eneste troverdige motivet for drapet var de ca 800 millionene som Anne-Elisabeths lovfestede andel av felleseiet utgjorde i 2018. Og som Tom Hagen ulovlig har tilegnet seg, ved enten å drepe Anne-Elisabeth selv, eller å medvirke til drapet. For å hindre Anne-Elisabeth i å ta skilsmisse til retten slik at hun ville bli tilkjent hennes rettmessige andel av felleseiet.

At det ikke finnes beviser mot Tom Hagen, endrer ikke på fakta i saken.

Og så lenge det ikke fremkommer nye opplysninger så vil min opprinnelige mening om saken ligge fast.

Det er vel ikke så rart?

Citat:

Men det er ikke sant. Jeg tror fremdeles at Tom Hagen er skyldig.

Men jeg aksepterer at så lenge det ikke finnes gyldige beviser mot Hagen så vil han gå fri.

Det er jo trist. Men slik er det.
Citera
2024-10-18, 16:37
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:

Okei, hva er det han sier da som er så viktig at jeg burde bruke tid på å se på han?
Citera
2024-10-18, 16:48
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Alt for mange her inne har trodd at AEH ville ruinert TH.

Man bør heller spørre hvem som kan ha hatt interesse av at hun forsvant, og hvorfor.
Penger er selvsagt et plausibelt motiv, men det fins andre muligheter også.
Sjalusi, ærgjerrighet, hevn. For ikke å glemme vrangforestillinger og psykiatri.
Flere her i tråden som har hånt oss som mener TH er skyldig, har til tider skrevet
svært ufordelaktige ting om sønnen. Hva slags motiv har disse folkene for å skrive slikt, lurer jeg på.
For sønnen har, i motsetning til TH, aldri vært nevnt som mistenkelig hverken av politi eller presse.

Så har man den såkalte eks-svogeren, som også har fått passet sitt påskrevet av de samme brukerne.
Han stakk riktignok nesen frem og tipset politiet at han mente TH sto bak. Skulle gjerne hørt hva
han hadde å si til Krimpodden hvis de intervjuet ham nå. Han hadde vel neppe stilt opp, det er
kanskje ikke så mye mer å si enn det han allerede har fortalt politiet.

Jeg tenker fremdeles at de(n) skyldige er å finne i THs egen krets. Ikke i etablerte kriminelle miljøer.
Motivet er personlig, og det er rettet mot AE først og fremst. Hvem kan ha hatt så mye i mot henne?
Citera
2024-10-18, 16:56
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:

Holden lyver. Han er ikke noe annet enn en luring som står der med det utspekulerte lure smilet.
THs grunn til at han sluttet å forklare seg, var at det var spørsmål om taxisjåføren, og at TH mente at politimannen prøvde å fremstille han som en rasist. Nå sier Holden at grunnen til at han sluttet å forklare seg var at ting han sa i avhør kunne komme i media rett etterpå, men det stemmer ikke. Det var først når TH nektet videre avhør at media fortalte om det ene og det andre. Jeg har jo fulgt saken fra dag 1 akkurat som mange andre. Det er ikke første gangen Holden lyver. Han omtalte skillsmissekontrakten som en 10 år gammel kontrakt, men den var 6 år gammel. Han trodde kanskje ikke at det skulle komme ut at den var fra 2012. Det er flere andre ting også, bl.a. disse pressekonferansene og skuespillet hans der, som Svartediket gikk grundig inn på for en tid tilbake siden.
Senast redigerad av Skaanseth 2024-10-18 kl. 17:06.
Citera
2024-10-18, 17:49
Avslutad
Du verden, her var det mange som ikke har fått med seg noe som helst. Selvfølgelig må man ha bevis.
Og selvfølgelig har folk skylapper for øynene for infam ondskap. Og så klart Holden gjør alt han kan for å holde en blomstertale.

«Overfor en lege ga hun i 2002 uttrykk for at hun hadde blitt tvunget til å signere avtalen som gir ektemannen særeie på hele milliardformuen.«
https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/ekspert-dette-hadde-anne-elisabeth-hagen-hatt-krav-pa/16209647/

For de mange her som har glemt alle vitneutsagn om hvor fortvilet hun var, at hun ville skilles og forsvant like etterpå, og skriveriene til TH om at noe måtte gjøres.
Og at han kunne komme til å tape mye penger. Og at kontrakten er forfalsket av TH.
Mannen er jo en totalt psykopat, kan det være så inn i hampen vanskelig å forstå, eller har dere ikke lest dere opp bare en liten smule??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in