2024-10-18, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Så ble TH frikjent. Tja, lønner seg å ha partiboka og brorskapet i orden, for da kan man tydeligvis slippe unna med det meste.

Viser til denne artikkelen

tom hagen i notat:

«Én bestilte, noen andre utførte»

Fra Anne-Elisabeth Hagen ble borte og frem til like før pågripelsen kom Tom Hagen med innspill og teorier om hva han mente kunne ha skjedd med kona.

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/en-bestilte-noen-andre-utforte/11534580/

Den som har bestilt er sannsynligvis TH selv og noen andre som utførte kan man spekulere i.
Citera
2024-10-18, 15:43
Medlem
Det virker som om TT tror at saken er oppklart, noe den ikke er.

Og TH kan selvsagt siktes igjen om politiet finner nye bevis.
Citera
2024-10-18, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Viser til denne artikkelen

tom hagen i notat:

«Én bestilte, noen andre utførte»

Fra Anne-Elisabeth Hagen ble borte og frem til like før pågripelsen kom Tom Hagen med innspill og teorier om hva han mente kunne ha skjedd med kona.

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/en-bestilte-noen-andre-utforte/11534580/

Den som har bestilt er sannsynligvis TH selv og noen andre som utførte kan man spekulere i.

Politiet har nettopp sagt at de har bevist at TH er uskyldig.
Citera
2024-10-18, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajesticXII
Hvor mange skattekroner kommer erstatningen til å bli på for å bli uthengt globalt som konemorder, siktet i 6 år, arrestert og forsøkt skremt til falsk tilståelse av anti-terror politi, varetektsfengsel, skjult avlyttet 24/7 i lang tid?

Hoder må rulle i kjølvannet av denne katastrofen.

Politiet sa i pressebriefen i dag at etterforskningen mot Tom Hagen var nødvendig for å kunne sjekke han ut av saken.

Politiet skal også etterforske til gunst for siktede. Som de faktisk har gjort. Dagens henleggelse viser det.

Men Tom Hagen må selv ta ansvar for at etterforskningen ble så langtrukken og tidkrevende. Hagen kunne ha samarbeidet med politiet, og stilt til avhør når politiet ba ham om det.

Slik uskyldige mennesker pleier å gjøre.
Citera
2024-10-18, 16:00
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Tenk så mye hets å spydigheter det har vært mot TT i denne tråden Men trådens smarteste tok feil. "intet straffbart bevist".. TH er ikke noe mer å diskutere, han er uskyldig. "henlagt på bevisets stilling" kunne holdt liv i mistanken, men ikke nå. AE er sist sett i Ås å ble ikke drept i S4.

Husk at Politiet og Statsadvokaten ville henlegge etter bevisets stilling. Det er Riksadvokaten, den som har satt seg minst inn i saken som ville henlegge som intet straffbart forhold.

https://www.nettavisen.no/nyheter/opplysninger-til-nettavisen-riksadvokaten-henlegger-saken-mot-tom-hagen-som-intet-straffbart-forhold /s/5-95-2077173
Citera
2024-10-18, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
TH er fullstendig renvasket. Hadde jeg vært deg ville jeg beklaget flere tusen innlegg med grove beskyldninger mot TH.

Tom Hagen er fullstendig renvasket i den forstand at politiet ikke har funnet gyldige beviser på at han er skyldig.

Jeg ser ingen grunn til å beklage. Tom Hagen har vært siktet for drap eller medvirkning til drap av Anne-Elisabeth i mange år. Det har vært skjellig grunn til siktelsen. Bekreftet av forskjellige politiadvokater, statsadvokater og riksadvokater, gjennom alle disse årene.

Disse årene har politiet brukt til å etterforske alle mulige sider av saken.

Til slutt måtte politiet konkludere med at ingen av sporene de har fulgt har ført frem til gyldige beviser mot Tom Hagen.

Sånn er det.
Citera
2024-10-18, 16:04
Medlem
Slettsnokens avatar
Verdensmesterskapet i overtolking fortsetter.

Politiet, statsadvokater OG riksadvokaten er selvsagt ikke noe mer i tvil om at TH er gjerningsmann nå enn i april 2020. De var nødt til å sette punktum, og valgte under tvil å henlegge etter "intet straffbart forhold anses bevist".

Riksadvokaten trosset anbefaling om bevisets stilling for å unngå enda mer kritikk i ettertid.

Siktelsen kan når som helst gjenopptas, men bare med riksadvokatens samtykke.

TH er like skyldig i dag som 31.10.18.
Citera
2024-10-18, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sundayleague
Herregud så pinlig dette er for mange her inne. Tidenes ydmykelse.

Milli og VG tror krimjournalistikk handler om å være «inne med politiet» slik man kan stå i buskene med kamera under pågripelser.

Jeg er ingen journalist, men fra dag 1 har jeg fortalt alle i dette forumet at politiet har hatt tunnelsyn.

Ikke en eneste gang, prøvde VG å stille politiet til veggs.

Milli og hans folk representerer ikke folket, ikke deg og meg. De representerer politiet.

Politiet er som oftes på vår side, men i TH sitt tilfelle har de vært helt blåst.

Derfor har jeg kalt dem «idiotiet».

Her inne har de fleste latt seg lure av svertekampanjen. Det ble verre og verre måned for måned.

Så: Finnes det i det hele tatt noen som kan si: «Jeg tok feil, jeg angrer?»
Citera
2024-10-18, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Verdensmesterskapet i overtolking fortsetter.

Politiet, statsadvokater OG riksadvokaten er selvsagt ikke noe mer i tvil om at TH er gjerningsmann nå enn i april 2020. De var nødt til å sette punktum, og valgte under tvil å henlegge etter "intet straffbart forhold anses bevist".

Riksadvokaten trosset anbefaling om bevisets stilling for å unngå enda mer kritikk i ettertid.

Siktelsen kan når som helst gjenopptas, men bare med riksadvokatens samtykke.

TH er like skyldig i dag som 31.10.18.

Hvor har du det fra? At dette var under tvil. At de var nødt til å sette punktum. Ny folk i politiet har etterforsket om TH er uskyldig - og bevisene er krystallklare: TH er uskyldig.
Citera
2024-10-18, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sundayleague
Herregud så pinlig dette er for mange her inne. Tidenes ydmykelse.

Vel. Det er slik rettssystemet vårt fungerer.

Finnes det ikke gyldige bevis for at mistenkte eller siktede er skyldige, så skal de frikjennes.

Det fører i noen tilfeller til at skyldige går fri. Som i dette tilfellet.

Slik er det.
Senast redigerad av kornblomst 2024-10-18 kl. 16:18.
Citera
2024-10-18, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Politiet sa i pressebriefen i dag at etterforskningen mot Tom Hagen var nødvendig for å kunne sjekke han ut av saken.

Politiet skal også etterforske til gunst for siktede. Som de faktisk har gjort. Dagens henleggelse viser det.

Men Tom Hagen må selv ta ansvar for at etterforskningen ble så langtrukken og tidkrevende. Hagen kunne ha samarbeidet med politiet, og stilt til avhør når politiet ba ham om det.

Slik uskyldige mennesker pleier å gjøre.

Hør på pressekonferansen med Holden. Da forstår du hvorfor Hagen måtte slutte å samarbeide med politiet.
Citera
2024-10-18, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Hør på pressekonferansen med Holden. Da forstår du hvorfor Hagen måtte slutte å samarbeide med politiet.

Det var nye folk som etterforsket THs uskyld. De gamle tunellgutta, sluttet i protest, ble tatt av saken og startet tidenes groveste lekkasjer (hvor kun det som kunne sverte TH ble lekket). Alle redaksjonene i de store nyhetsstedet fikk utskrift av avhørene med TH. Dette er så grovt at jeg håper noen av de verste i lekkasjegjengen ender i fengsel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in