2024-10-18, 12:49
Medlem
mishimas avatar
Ni tjafsar om derby och akademier.

Jag sitter och kollar Systembolagets lista över champagner. Vilken ska jag lägga på kylning?
Citera
2024-10-18, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima

Jag sitter och kollar Systembolagets lista över champagner. Vilken ska jag lägga på kylning?
Hahaha helt rätt tänkt.
Njut till max.
Citera
2024-10-18, 13:10
Medlem
bananjuices avatar
Citat:

Triangeln är väl ert vinkällarbolag? Finns det något med bättre utbud, för det där var fan tragiskt för bubbel.

Okej Emporia var bättre jag hade valt denna för att jag gillar bdn https://www.systembolaget.se/produkt/vin/collery-9131301/
Senast redigerad av bananjuice 2024-10-18 kl. 13:28.
Citera
2024-10-18, 13:29
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Triangeln är väl ert vinkällarbolag? Finns det något med bättre utbud, för det där var fan tragiskt för bubbel.

Okej Emporia var bättre jag hade valt denna för att jag gillar bdn https://www.systembolaget.se/produkt/vin/collery-9131301/

Hansacompagniet är vårt fin-systemet. Triangeln är för studenter och alkisar i parken.
Citera
2024-10-18, 14:21
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 116-Sofia
Är det så märkligt att använda flytten till Tele2 som starten på en ny era och därmed prata om derbyresultaten under den moderna eran? Rivaliteten mellan våra klubbar har uppenbarligen intensifierats sedan 2013 och sedan dess är resultaten 12 - 6 - 4 (Allsvenskan och Cupen) i Hammarbys favör.

Ni får räkna hur ni vill. Att vi har ett jävla kukfacit mot våra antagonister är fakta, mot er känns den inte lika illa helt enkelt. Det är just den känslan vi behöver bära med oss för att det inte ännu en gång ska bli syntax error så snart vi äntrar planen.
Citera
2024-10-18, 14:45
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Ja. Det är en ära att få möta ett lag som spelar i samma liga som The New Saints och Vikingur....

Det är ju inte direkt så att ni slagit Roma heller. Ni spelade oavgjort mot något lag som heter Slask, Dask eller något. Hursomhelst är det ingen härinne som hört talas om dom förut, så stjärnglansen är ju inte riiiiktigt där.

Oj, Trazkei! Jag röker inte, men jag saknar den stentuffe killen med ciggen i din avatar.
Citera
2024-10-18, 14:53
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:

Bättre att ni MFF:are skapar en egen tråd för era framgångar, så kan vi andra diskutera resten utan att känna dåligt samvete för att ni inte kommer till tals.

Kanske en eget subforum "MFF senaste framgångar"?
Senast redigerad av QuantumQuill 2024-10-18 kl. 14:55.
Citera
2024-10-18, 15:07
Medlem
116-Sofias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Ni får räkna hur ni vill. Att vi har ett jävla kukfacit mot våra antagonister är fakta, mot er känns den inte lika illa helt enkelt. Det är just den känslan vi behöver bära med oss för att det inte ännu en gång ska bli syntax error så snart vi äntrar planen.

Dom 22 matcherna vi spelat mot varandra sedan vi flyttade till Tele2 har ni vunnit 4st och Hammarbys snittodds har legat på ca 3.3 ggr pengarna. En underprestation utan dess like. Skönt för dig alla fall att det inte känns lika illa som ert sedvanliga haveri mot AIK.
Citera
2024-10-18, 15:25
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Oj, Trazkei! Jag röker inte, men jag saknar den stentuffe killen med ciggen i din avatar.
Den är tilllbaka i juni-juli någon gång nästa år när det förlorade vadet är nollställt.
Citera
2024-10-18, 15:50
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 116-Sofia
Dom 22 matcherna vi spelat mot varandra sedan vi flyttade till Tele2 har ni vunnit 4st och Hammarbys snittodds har legat på ca 3.3 ggr pengarna. En underprestation utan dess like. Skönt för dig alla fall att det inte känns lika illa som ert sedvanliga haveri mot AIK.

Du märker inte hur ni kämpar för att få oss att tycka att ni absolut är lika viktiga som sorkarna i Solna? Vi kommer antagligen aldrig att göra det oavsett vad ni vill, oavsett resultat.
Det finns helt enkelt inte samma historik även om ni kämpar med näbbar och klor genom att attackera julgranar oavsett dag osv.. Ni är vad ni är, men kanske om ett par sekel så har ni kommit dit ni vill.. Time will tell
Citera
2024-10-18, 16:31
Medlem
116-Sofias avatar
Citat:
Du märker inte hur ni kämpar för att få oss att tycka att ni absolut är lika viktiga som sorkarna i Solna? Vi kommer antagligen aldrig att göra det oavsett vad ni vill, oavsett resultat.
Det finns helt enkelt inte samma historik även om ni kämpar med näbbar och klor genom att attackera julgranar oavsett dag osv.. Ni är vad ni är, men kanske om ett par sekel så har ni kommit dit ni vill.. Time will tell

Jag skulle aldrig påstå att Hammarby - Djurgården är ett större derby än Tvillingderbyt och det har jag inte ens försökt indikera. Prata med den yngre generationen och folk från ert största upptagningsområde söderort så tror jag du får ett mer blandat svar än du förväntar dig.
Citera
2024-10-18, 16:57
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Med tanke på att vi aldrig kommit före er i tabellen så tycker jag raden är urusel för eran del.

Tror en del av problemet för er är just ditt mindset att man inte ser det som ”ett så stort problem”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in