2024-10-18, 13:25
Medlem
Strida? De är köttvågor, bara igår slaktades över 1500 ryska soldater så dessa nordkoreaner är döda om 7-8 dar
Citera
2024-10-18, 13:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
https://omni.se/nordkoreanska-soldater-till-vladivostok-har-fatt-ryska-vapen-och-uniformer/a/KMWJK7

12 000 nordkoreanska soldater som fått ryska vapen och ryska uniformer. Även falska ID-handlingar.
Jag förväntar mig att dom 12 000 snart blir 10X det antalet eller 20X den volymen.

För ingen tror väl att Kim och Putin enbart planerat för blott 12 000 nordkoreanska soldater? Jag tror ej dom kommer desertera i några stora antal, ryska soldater har också deserterat så svinn får alla räkna med.

Jag tror att stridsvärdet på dom nordkoreanska soldaterna kommer vara gott. Motiverade, disciplinerade med bra internt samband. Det kommer knappast fegas på fältet, utan intelligens kommer användas i kombination med WWW2 strategier, som bevisligen fungerat bra.

Sedan håller Ryssland på att mobilisera flera soldater från Ryssland, så tillsammans med nordkoreanerna blir det en nytändning. Det tar sig, sade Kim Jon-Un när säkringen brann i huvudet.

Om dom bara lyckas ta sig över frontlinjen, in i Ukraina, och vifta med en liten vit flagg där så är dom i Sydkorea några dagar senare. Och slipper sitt hitintillsvarande helvete i Nordkorea.

Jag tror att det är några som kommer att nappa.
Citera
2024-10-18, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Det dör drygt tusen ryska soldater om dan. De tar in 10 000 slavar från nordkorea. Dvs skjuter med andra ord fram kriget nån vecka. Jake Broe går som vanligt igenom och skingrar krigsröken.

https://youtu.be/nn4fgbVoj40?t=92
Ca 1200 om dagen men igår slaktades 1540 st, går åt helvete för ryssen men Putin kommer offra varenda ryss eftersom han har storhetsvansinne och tycker att han inte skall sitta i fängelse för krigsbrott så då får hellre hela Ryssland dö ut
Citera
2024-10-18, 14:08
Medlem
Nordkorea har beslutat att skicka 12000 soldater till kriget mot Ukraina.

https://news.liga.net/politics/news/kndr-reshila-otpravit-12000-soldat-v-tom-chisle-spetsnaz-na-voynu-s-ukrainoy-yuzhnaya-koreya

National Intelligence Service meddelade i går att Nordkorea beslutat att skicka fyra brigader, inklusive specialstyrkor, till Rysslands krig i Ukraina. Detta kommer från sydkoreanska medier.

Detta kommer att vara den första storskaliga utplaceringen av nordkoreanska markstyrkor, noterade underrättelsetjänstemän.

En tjänstekälla sa att mobiliseringen av dessa trupper redan har börjat.

Chefen för den ukrainska militära underrättelsetjänsten, Kirill Budanov, sa att nu tränar nästan 11 000 infanterister från Nordkorea i östra Ryssland för att slåss mot Ukraina. Enligt honom kommer soldater från Nordkorea att använda rysk utrustning och ammunition, och den första personalen på 2 600 soldater kommer att åka till Kursk-regionen.

Vita husets talesman John Kirby har tidigare sagt att USA ännu inte entydigt kan bekräfta eller dementera uppgifter om nordkoreanska soldater i den ryska armén.

Krigets våg förändras. Precis som västerlänningar stödde Ukraina, går antivästliga länder också samman för att hjälpa Ryssland.
Citera
2024-10-18, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polisen.Kreml
Vad ska diskuteras?

Diskussionsämnet är att det skulle vara till stor hjälp för Ryssland om 12 000 nordkoreanska soldater hjälpte Ryssland.
Citera
2024-10-18, 14:18
Avstängd
De kan nog bli användbara. Jag kan tänka mig att de är mer disciplinerade och fanatiska än både ryssarna och ukrainarna.
Citera
2024-10-18, 14:18
Medlem
Gamla nyheter detta har dom skickat ditt för ett bra tag sedan. Finns även en youtuber som för något år sedan la upp videon.
Citera
2024-10-18, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny
De kan nog bli användbara. Jag kan tänka mig att de är mer disciplinerade och fanatiska än både ryssarna och ukrainarna.

Jag håller med. Det sägs att vältränade specialstyrkor kommer att stödja Ryssland i detta krig.
Citera
2024-10-18, 14:22
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Om dom bara lyckas ta sig över frontlinjen, in i Ukraina, och vifta med en liten vit flagg där så är dom i Sydkorea några dagar senare. Och slipper sitt hitintillsvarande helvete i Nordkorea.

Jag tror att det är några som kommer att nappa.

De har säkert valt soldaterna noggrant. Och de som deserterar får sina familjer skickade i fängelse. Dessutom har Koreaner lite av japanernas "strida till sista man" i blodet.

Tror inte att många kommer desertera i första taget.
Citera
2024-10-18, 14:25
Medlem
Med 12 000 vältränade trupper som hjälper Ryssland kommer Kursk förr eller senare att återtas.
Citera
2024-10-18, 14:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
De har säkert valt soldaterna noggrant. Och de som deserterar får sina familjer skickade i fängelse. Dessutom har Koreaner lite av japanernas "strida till sista man" i blodet.

Tror inte att många kommer desertera i första taget.

Dom har redan börjat desertera.

Och även om de har lite "japanskt" i blodet. De är inga maskiner. De kommer att reagera som vilken individ som helst, när de får lite Ukrainskt artilleri i skallen.
Citera
2024-10-18, 14:28
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
Jag håller med. Det sägs att vältränade specialstyrkor kommer att stödja Ryssland i detta krig.
Vem säger detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in