2024-10-18, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proliferate
Ljög Svensk kyrkan?? Dags att lägga ner tror jag.

Allt blir bara konstigare och konstigare! Kommer det mer ändå?
Citera
2024-10-18, 04:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JimLindeman
C*thrine N*rdqvist (a, o) har jobbat som präst i en grannförsamling i Uppland ända fram till att åtal väcktes.

När historien kom ut i media i början på oktober blev hon plötsligt sjukskriven.

CN:s arbetsgivare Svenska kyrkan gick ut med att hon ramlat och brutit höften och att det var därför hon var borta.

Det var en lögn som bara höll i en vecka!

Fler och fler anställda inom kyrkan började ana hur det egentligen låg till. När rykten började spridas var den arbetsledande kyrkoherden tvungen att berätta den verkliga orsaken till CN:s frånvaro och att hon hade blivit avstängd från jobbet i väntan på polisutredning och rättegång.

Hur kom det sig att de började ana något? Konstigt att hon inte blev avstängd från sin förra arbetsplats, men där blev hon istället nästan miljonär!
Citera
2024-10-18, 04:50
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1

Meh, hon har ju redan fått "avgångsvederlag",
870 000 kr, från förra arbetsplatsen (Bro församling, november 2023).
Kanske var det hon som sagt till arbetsplatsen att hon ramlat och brutit höften?

Jag tycker hon är värd mer. 21.750 Sek/mordhot är väl inte så mycket?

Tänk på allt lidande hon har gått igenom när kyrkan ljög om hennes höftbrott?

Jag tycker hon är värd ett lite större skadestånd också. Det är ju ändå bara församlingens pengar det gäller.
Citera
2024-10-18, 04:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag tycker hon är värd mer. 21.750 Sek/mordhot är väl inte så mycket?

Tänk på allt lidande hon har gått igenom när kyrkan ljög om hennes höftbrott?

Jag tycker hon är värd ett lite större skadestånd också. Det är ju ändå bara församlingens pengar det gäller.

Hm, tja, är ju bara massa gamla tanter som är medlemmar, vars kyrkoavgift går i CN s fickor! Fine, jag ger mig.
Citera
2024-10-18, 06:05
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Hm, tja, är ju bara massa gamla tanter som är medlemmar, vars kyrkoavgift går i CN s fickor! Fine, jag ger mig.

Om CN skaffar jobb i en ny församling är hon bara 40 mordhot ifrån 870 000 kr till.

Vilket skämt Svenska kyrkan är.
Citera
2024-10-18, 08:39
Medlem
Citat:

Meh, hon har ju redan fått "avgångsvederlag",
870 000 kr, från förra arbetsplatsen (Bro församling, november 2023).
Kanske var det hon som sagt till arbetsplatsen att hon ramlat och brutit höften?

870000kr?? Hur många kollekter är det? Tur man gått ur kyrkan redan! Efter avkragningen och den här historien har ju inte kyrkan någon trovärdighet kvar.
Citera
2024-10-18, 16:03
Medlem
fonders avatar
Någon som vet hur polisen kom fram till att hoten kom från henne själv?
Citera
2024-10-18, 17:41
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Någon som vet hur polisen kom fram till att hoten kom från henne själv?

Polisen gillrade säkert en sån där "knivfälla" som de brukar när "märkliga" präster är inblandade i "märkliga" brott?

https://www.flashback.org/t1268522
Citera
2024-10-19, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Polisen gillrade säkert en sån där "knivfälla" som de brukar när "märkliga" präster är inblandade i "märkliga" brott?

https://www.flashback.org/t1268522

I någon artikel står det att polisen satt upp kameror. Hoten upohörde även när hon delgavs misstanke. Finns flera artiklar, nu låsta, om detta. Efterlyst har också tagit upp fallet, vet inte vad som sas där för kan inte se programmet.

Saknar fortfarande svar om varför hon blev utköpt av sin arbetsgivare i Bro? Varför belönas olämpliga höginkomsttagare när de gör fel?
Citera
2024-10-19, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proliferate
870000kr?? Hur många kollekter är det? Tur man gått ur kyrkan redan! Efter avkragningen och den här historien har ju inte kyrkan någon trovärdighet kvar.

Kyrkoskatten, min vän, kyrkoskatten är nog det som pengarna tas från. Den där avgiften som medlemmarna (gamla damer) betalar till kyrkan för att de ska ta hand om ensamma, fattiga och sjuka, ha begravningar och vigslar.

Tycker hon ska betala tillbaka allt! Och skadestånd!
Senast redigerad av DEF1 2024-10-19 kl. 10:40.
Citera
2024-10-19, 11:15
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
I någon artikel står det att polisen satt upp kameror. Hoten upohörde även när hon delgavs misstanke. Finns flera artiklar, nu låsta, om detta. Efterlyst har också tagit upp fallet, vet inte vad som sas där för kan inte se programmet.

Saknar fortfarande svar om varför hon blev utköpt av sin arbetsgivare i Bro? Varför belönas olämpliga höginkomsttagare när de gör fel?

Svenska Kyrkan är väl en av de arbetsgivare som förekommer mest hos arbetsdomstolen?

Tänk att jaga "självhotande" präst med åtelkamera. Ibland måste polisarbete kunna kännas lite udda.
Citera
2024-10-19, 12:55
Medlem
Citat:

Antagligen blev hon utköpt innan hon delgetts misstanke om brott. Hon kunde väl helt enkelt inte utföra sitt jobb pga alla hit så hon fick gå. Hon blev utköpt för ett år sedan som jag förstår. Åtal väcktes ett år senare nu i okt när hon jobbade i grannförsamlingen. Där är hon nu tydligen ”sjukskriven”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in