2024-10-17, 23:49
Medlem
Jag ser fram emot #494s reportage om Dumpen i de synskadades tidning. Snacka om att de bryter ny mark med en sådan vinkel!

Hur resonerade man på redaktionsmötet när man drog riktlinjer för hur artikeln skulle göras?

Bestämde man att #494 skulle skicka olämpliga bilder på sig själv? Här hade man ju kunnat använda sig av AI exempelvis. Samt att #494 skulle hitta på en historia om att han haft en sexuell relation med en 17-åring tidigare? Skitsmart! Och att #484 skulle föreslå olämpliga aktiviter som i lagens mening skulle innebära våldtäkt mot barn, istället för att föreslå att äta glass eller gå en promenad, eller något som åtminstone inte vore olagligt.

Det kanske var steg ett för att försöka komma åt Dumpen: Se till att Dumpen samtidigt får massvis material som kan användas mot #494. Ja så gör vi! I nästa steg söka dem för en intervju om grooming-metoden inte fungerar. Men det vore verkligen worst case scenario får man anta.

Låter verkligen jättesmart att begå medvetet karaktärsmord och lägga hela sin yrkesmässiga karriär i ruiner för att försöka nå ut till de synskadades tidningsprenumeranter.

Den som resonerar som om #494 är oskyldig eller hade goda intentioner är antingen #494 själv eller anhöriga som han har lyckats manipulera.
Citera
2024-10-18, 00:07
Medlem
Storanglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Vad tror ni det är för ålder på journalisten #494?
Jag tror att han är mellan 33-48 år och bor i Stockholms innerstad.
Vad tror ni?

Han är 45 och bor på ghettot "Blåkulla" i Solna, så kallades i varje fall området när jag bodde i Sverige och Stockholm.
Citera
2024-10-18, 00:33
Medlem
Storanglarens avatar
Nu ska vi se...
Lite news angående #494

Jag har konverserat via messenger under några dagar med en av kollegorna till #494 och kan berätta att hans "ursäkt" a k a "förklaring" på jobbet att han hamnat på dumpen har varit att hans enda avsikt med det han gjorde var att locka fram Sara för att få prata med henne och ifrågasätta dumpens metoder, ingenting annat. Han hade försökt få kontakt med henne via andra sätt men misslyckats och ville själv konfrontera henne och även Patrik. Det är den story han dragit. Han har visst sagt något i stil med att "ni vet ju själva att jag inte är någon pedofil, jag gjorde det här bara för att få vädra mina åsikter offentligt med Sara."

Att han tagit bort Linkedin ska han ha motiverat med "jag pallar inte med en shitstorm av en massa troll".
Citera
2024-10-18, 00:36
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Nu ska vi se...
Lite news angående #494

Jag har konverserat via messenger under några dagar med en av kollegorna till #494 och kan berätta att hans "ursäkt" a k a "förklaring" på jobbet att han hamnat på dumpen har varit att hans enda avsikt med det han gjorde var att locka fram Sara för att få prata med henne och ifrågasätta dumpens metoder, ingenting annat. Han hade försökt få kontakt med henne via andra sätt men misslyckats och ville själv konfrontera henne och även Patrik. Det är den story han dragit. Han har visst sagt något i stil med att "ni vet ju själva att jag inte är någon pedofil, jag gjorde det här bara för att få vädra mina åsikter offentligt med Sara."

Att han tagit bort Linkedin ska han ha motiverat med "jag pallar inte med en shitstorm av en massa troll".

Det enda som är sant är att han inte är pedofil. Han är pederast.
Citera
2024-10-18, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klaustrofobin
Jag ser fram emot #494s reportage om Dumpen i de synskadades tidning. Snacka om att de bryter ny mark med en sådan vinkel!

Hur resonerade man på redaktionsmötet när man drog riktlinjer för hur artikeln skulle göras?

Bestämde man att #494 skulle skicka olämpliga bilder på sig själv? Här hade man ju kunnat använda sig av AI exempelvis. Samt att #494 skulle hitta på en historia om att han haft en sexuell relation med en 17-åring tidigare? Skitsmart! Och att #484 skulle föreslå olämpliga aktiviter som i lagens mening skulle innebära våldtäkt mot barn, istället för att föreslå att äta glass eller gå en promenad, eller något som åtminstone inte vore olagligt.

Det kanske var steg ett för att försöka komma åt Dumpen: Se till att Dumpen samtidigt får massvis material som kan användas mot #494. Ja så gör vi! I nästa steg söka dem för en intervju om grooming-metoden inte fungerar. Men det vore verkligen worst case scenario får man anta.

Låter verkligen jättesmart att begå medvetet karaktärsmord och lägga hela sin yrkesmässiga karriär i ruiner för att försöka nå ut till de synskadades tidningsprenumeranter.

Den som resonerar som om #494 är oskyldig eller hade goda intentioner är antingen #494 själv eller anhöriga som han har lyckats manipulera.
Man undrar ju lite också varför journalisten behöver bilder på sig själv i kalsonger till de synskadades tidning?
Citera
2024-10-18, 00:43
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leibach
Det enda som är sant är att han inte är pedofil. Han är pederast.
Viktigt det där med orden, men pederaster är också pedofiler. Alla ska med.
Citera
2024-10-18, 00:54
Medlem
knark-kungens avatar
Stort med ett erkännande från tjackgäddan, det är inte varje dag dom fångar en sådan.
Citera
2024-10-18, 01:05
Avstängd
HajPaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Han är 45 och bor på ghettot "Blåkulla" i Solna, så kallades i varje fall området när jag bodde i Sverige och Stockholm.

Det är en hård miljö för en pedofil om det kommer ut.
Senast redigerad av HajPaDig 2024-10-18 kl. 01:44.
Citera
2024-10-18, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Stort med ett erkännande från tjackgäddan, det är inte varje dag dom fångar en sådan.

Första konfrontationen jag tittat från början till slut, bra exempel på drogträsket.

Vad händer runt 3.00, vem är det som hörs?

Totala motsatsen till journalistgäddan även om båda ville stanna kvar och prata men PS ville lämna lmao
Citera
2024-10-18, 04:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Första konfrontationen jag tittat från början till slut, bra exempel på drogträsket.

Vad händer runt 3.00, vem är det som hörs?

Totala motsatsen till journalistgäddan även om båda ville stanna kvar och prata men PS ville lämna lmao

En random kvinna åker förbi med bilen och säger
"förlåt, men du borde lyssna på dom här. Det känns jävligt (ohörbart). Jag känner mig jävligt osäker o va här."
Citera
2024-10-18, 06:28
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MercedesDeAcosta
Dessutom försökte ju Journalisten att kohandla med Patrik och Sara. Mot slutet säger han att "jag släpper er om ni släpper mig", alltså jag gör inget knäck om er om ni inte hänger ut mig. Så seriös var han i sin avsikt att avslöja Dumpens metoder.

Ja, och det låter i sammanhanget riktigt äckligt när han i slutet pratar om fångster och "delikatesser på sin tallrik". Att han var ute efter barnstjärt tycker jag är ställt utom all rimlig tvivel. #494
Citera
2024-10-18, 06:42
Medlem
Hörni!
Jag tycker det är för lite fokus på att identifiera gäddorna, fortsätter vi såhär så kommer listan med oidentifierade gäddor vara skitlång snart. Istället ges det uppmärksamhet till någon här inne som har en extremt avvikande åsikt, där allt fokus går. Smart agerande om hen själv nu skulle vara gädda…
Ju mer vi släpar på identifierandet ju svårare är det då de själva såklart rensar bort spår…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in